Triumph Int
Medlem
Med en bra hjälm stabila stövlar och handskar som man spänner fast runt handleden så har man ju ett grundskydd,
men vilka övriga skydd är ett måste.
men vilka övriga skydd är ett måste.
Ryggskador står bara för några få procent av dom fatala MC olyckorna som sker medan bröstskador står för drygt 20%.
Köpte mig ett skinnställ för någon vecka sen, fattar inte varför man inte skaffade ett sådant innan...
Körde tidigare med byxor i goretex och efter en marksyning så var där ett hål i röven på byxorna, samt ett likadant hål i byxorna jag hade under, samt ett likadant hål i mina kalsonger och en sveda som heter duga i röven, köp skinn!
Dessutom så kollar alla brewdar på en för att man ser så jäkla häftig ut
En varm dag så skippade jag mitt Halvarsson med massa skydd i och tog fram mitt Dainese från -82
Dainesestället är så mycket svalare men skyddet är ett par vadderade armbågar
Det var då jag började tänka på alla skydd som finns nu och hur stor skillnad gör dom
Är det en våldsam krasch så kanske det inte nått skydd spelar nån roll men för alla övriga
rullgrus och omkullbromsningar, då kanske ett 80-talsläder räcker?
Men det är skönt att kunna åka de varma dagarna utan att svettas så att glasögonen immar igen när man stannar
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari