Kör TRW dual carbon eller vad de nu heter, bra bett och livslängd när de blivit varma men funkar bra i medeltempo med, rätt dyra då ca 2400 för bägge sidor sist jag handlade så säkert bra mycket mer idag.
Byter inte i blött då jag inte har dedikerade regnfälg och blir för bökigt att byta skivor eller rengöra dom mellan bytena.
När jag började körde jag orginal tills jag överhettade de och bromsen "försvann" vilket var rätt spännande, bytte då till galfers vita, 1275 eller 1375 , minns faktiskt inte exakt men de var riktigt bra och billiga och funkar i både vått och torrt.
Snabb uppvärmning men kan bli lite väl varma när det går riktigt fort och slits snabb då.
Fram kan du nästan säkert få hjälp med koll av fjäder på någon bandag, oftast någon som har verktyg och kunskap och troligen även fjäder om du skulle vilja testa byta men var inte rädd för att köra med "för mjuk" fjäder heller, kanske passar dig bra, bara de inte är för klena,
Jag kör mjukare än rek. fram då det passar mig och hur jag lastar hojen när jag kör så det är ingen exakt vetenskap vilken fjäder det ska va till en specifik vikt på förare men det är ju en bra utgångspunkt när man börjar.
Börja med att ställa hänget och se hur långt från standard förspänning du hamnar och ta beslut om byte efter det.
När det gäller däck är det vad du vill göra,
Är det "hopp och lek" så köp det som finns tillgängligt och kör, vill du bli snabb så kolla vilka märken det tävlas på och leta upp någon/några som du kan handla beg av löpande för att få någon form av kontinuitet i körandet och när du känner dig snabb en dag så testa ett set nya och se vad som händer. ?