Vilka sort motorcyklar har ni blivit bestulna på?

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Vad för sorts motorcyklar har ni blivit bestulna på?

Jag tänkte att det kan vara intressant att se om det är något speciellt märke eller modell som är överrepresenterad.

Last edited:

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Det mest intressanta i denna tråd är nog din avatar ! :)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
zxr400 2 gånger samma cykel.

zxr400r en annan gång - fick tillbaka dem varje gång =/

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Jag tror de ofta vill ha nya cyklar... De försökte ta min ZR-7S första sommaren t.ex. Oftast vill de nog ha R-hojar överhuvdtaget som inte är äldre än 6-8 år. Sen finns det de som stjäl vad som helst för att leka med elelr bara för att förstöra eller för att ta sig nånstans.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag tror de ofta vill ha nya cyklar... De försökte ta min ZR-7S första sommaren t.ex. Oftast vill de nog ha R-hojar överhuvdtaget som inte är äldre än 6-8 år. Sen finns det de som stjäl vad som helst för att leka med elelr bara för att förstöra eller för att ta sig nånstans.

Mjo. jag tror också det. Men tanken med tråden är att få en relativt god bild av vad som stjäls så man kanske kan handla hoj där efter. Jag kanske är mer intresserad av en R1 men köper mig en 1080 därför att den högre prislappen inte känns lika illa om man har 50% större chans att få behålla den.

Blade4life

Med liten lem
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Blejd igen...
Blev av med en Honda Fireblade -97 förra året. 2 dagar efter den var vårservad och påställd

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
Gammal och slö
Hmmm, låt se nu:
r1
xt600
rm250

alltså övervikt mot offroadsidan, slutsats köp r1 så får du behålla den..........

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Blev inte av med, men lite lätt trashad i samband med stöldförsök: gsxr750-96, förra året så den var 11 år gammal då, dvs buset är även intresserad av > 10 års hojar.

Ztabil

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
Såld
Har själv funderat i samma banor och väntar nu på en sprojlans ny.

När man buskörde i yngre år (med ägarens tillåtelse;) sket i alla fall jag i vad det var för årsmodell. Hojar som "lånas" brukar väl dyka upp ganska snart i varierande skick.

Men försvinner hojar för gott - typ skeppas över Östersjön som bilar? Är det vanligt?

Holme

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Hoj
R1
jag tror att området/platsen och hur man låst hojen är mer intressant ur stöldsynpunkt än vad det är för hoj...jag har klarat mig hittills:)

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
jag tror att området/platsen och hur man låst hojen är mer intressant ur stöldsynpunkt än vad det är för hoj...jag har klarat mig hittills:)

Både ja och nej skulle jag vilja påstå. I det storgarage där jag bor får ju en del hojar alltid vara ifred trots att andra blivit snodda.

Lås är förövrigt i det närmsta helt verkningslösa. I bästa fall går det mindre sanbbt att ta hojen men vill de ha den så snor de den oavsett.

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
När jag bodde i göteborg så försökte några nötter sno min pendlarhoj, en MTX125R -83. De hade karvat sönder tändningslåset och försökt bryta upp Abus-låset med en bildomkraft. Detta misslyckades givetvis och jag fick såga av domkraften med en vinkelslip för att kunna använda hojen. En granne donerade ett tändningslås och sen skaffade jag en bur till bilen och hojen.

När jag var 17 snodde nåt kräk min Rd125:a. Jag har mina misstankar vart den tog vägen men inga bevis.
Polare har fått följande hojar snodda och hittade mer eller mindre demolerade: Kawasaki Ar125, Yamaha Rd350, Honda CBR600-95, Yamaha Rd500.

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Blev av med min Honda Dominator 650 förra våren. Men dom hittade den på ett dagis i närheten. Tjuvkopplingen hade misslyckats så det inget köra för "ungarna"

Holme

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Hoj
R1
Både ja och nej skulle jag vilja påstå. I det storgarage där jag bor får ju en del hojar alltid vara ifred trots att andra blivit snodda.

Lås är förövrigt i det närmsta helt verkningslösa. I bästa fall går det mindre sanbbt att ta hojen men vill de ha den så snor de den oavsett.

men jag tror att alla som tillverkar lås är införstådda med att det GÅR att få upp låsen om man har mycket tid o rätt verktyg, men tanken är ju att det ska vara så besvärligt att man avstår..tjuven väger den insats han måste göra, upptäcksrisk, påföljd mm göra gentemot vad han kan vinna....så visst är värdet på hojen en del i det hela..

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC