Vilka sporthojar har abs antisladd osv?

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Åk ner. I min värld finns inga alternativ.

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
Forskat lite. Hört av mig till ägaren till fordonet son den står på nu och pejlat om den verklige. Är till salu eller om det är scaming på g. Skulle det visa sig vara scaming ger jag givetvis ut namn å mail på scamaren så ingen Annan råkar illa ut. Mvh

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Hoj
ska försöka komma ner, men först får vi se om han som står som ägare svarar, allt kan ju vara en bluff, vilket jag tror, men ibland har man ju ruggig tur med grejer

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Så han tycker det är "smidigare" att skicka hojen till Sverige än att du kommer ner med cash på fickan :confused:

Det ringer ingen klocka hos dig :rolleyes:

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Hoj
gear inte exakt så han skrev, han menade smidigare för mig. Jag formulerade mig nog lite dåligt. alltså det kommer ju aldrig hända att jag sätter över några pengar innan jag sätt eller provkört leksaken, inte ens en nyfödd skulle väl gå på något sånt`?

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Hoj
sett massa reviews på youtube å det verkar ju vara en drömhoj, tycker den är snygg som satan å den har ju samma lull som zx10r så nog blir det en sådan oavsett. återkommer hur allt blir iaf. å Boris, vetej om jag håller med det du skrev om regn. spetta på med ninjan i regn spann loss i runt 120, den fånga upp på minre än en 100dra del, pga det jag gärna har antispinn, med r1an stack hela baken iväg, förvisso lär man sig ju att fånga och parera, men känner att jag fått lärdom via den, å det räckte. Dock är det ju alltid skojigt med sådant adrenalin:fyllisar

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Den är en drömhoj både motor- och chassiemässigt (jag har ägt en Factory så jag vet), men den är definitivt inte samma "milslukare" som de japanska alternativen. Serviceintervallen är tätare och den är helt klart att betrakta som "high maintenance" jämfört med vilken japansk hoj som helst. Kan du leva med det så kommer du dock att bli belönad.

Det finns dock ett antal saker du bör kolla upp innan köp, särskilt om det är en äldre modell. Det finns mycket info i den bifogade länken.

APRC-paketet kom väl på årsmodell 2011...?

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Serviceintervallet är 1000 mil på RSV4, APRC kom samtidigt med Tuono V4 2011. Före det hade den inget. ABS först på årets modeller (sent 2013)

Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Serviceintervallet är 1000 mil på RSV4

Fireblade, GSX-R och ZX10R verkar ha 600 mil serviceintervall och YZF-R1 har 1000 mil. De japanska hojarna har dock bara enkla saker som oljebyte och diverse inspektioner på de första servicarna. Tändstift inträffar vid 1200 mil (2000 mil för YZF-R1) och den mycket kostsamma kontrollen och eventuella justeringen av ventilspel inträffar vid 2400 mil (4000 mil för YZF-R1). Jag har för mig att kontroll och eventuell justering av ventilspel inträffar redan vid 2000 mil på RSV4, och denna service är allt annat än gratis.

Min personliga åsikt är att både 600 mil och 1000 mil är för långa intervaller mellan oljebyten, men det hör inte till detta ämne.

Om du tänker köpa någon av de äldre årsmodellerna kan du som sagt vilja läsa på, särskilt om det objekt du funderar på har gått lite längre. Det finns rapporter om skramliga kamkedjemekanismer, oljepumpshaverier, knäckta vevstakar och allehanda elektronikstrul (sådant som är näst intill obefintligt på japanska hojar). Återigen, om du kan leva med detta eller om du hittar ett fint exemplar utan strul så kommer du att bli belönad.

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Hoj
det är en 2012 som ev blir affär,

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Hoj
SÅ pratat med ägaren av fordonet nu, en kille i skåne, den var absolut inte till salu och någon tysk har aldrig varit inblandad. så nu tilkl frågan får jag lägga ut namn å email här eller åker man på skit då?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
så pratat med ägaren av fordonet nu, en kille i skåne, den var absolut inte till salu och någon tysk har aldrig varit inblandad. Så nu tilkl frågan får jag lägga ut namn å email här eller åker man på skit då?

Do it!

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
SÅ pratat med ägaren av fordonet nu, en kille i skåne, den var absolut inte till salu och någon tysk har aldrig varit inblandad. så nu tilkl frågan får jag lägga ut namn å email här eller åker man på skit då?

Du ska börja med att göra en polisanmälan. Att försöka sälja hojar man inte äger är knappast lagligt. Jag tvivlar på att polisen kommer att slita sig från kaffet och munkarna, men försök i alla fall att få in en anmälan. Sedan kan du lägga ut allt du vet om killen (alltså han som försöker sälja hojen, inte skåningen...) FÖRUTOM hans riktiga namn och kontaktuppgifter, då har du inte gjort något olagligt. Det är ett mycket bra initiativ att varna andra för en sådan och du bör också berätta för skåningen om vad som hänt (om du inte redan gjort det).

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Hoj
(fussel.h82@hotmail.com) kallar sig R.fussel. Adenauerring , 81737 Münich(tog bort port nr) det är väl det jag har fått fram via han. Kan tänka mig att det var ett beställningsjobb han anordnade då han hade bilder osv på en hoj som någon annan ägda och som han sa att han skulle sälja.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
MV'n har 600 mil eller varje år ... passar rätt bra,då jag kör ungefär cirka 600 mil/år

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Suzuki Honda och Yamaha har 5års garanti och det va det som fällde avgörandet när jag handlade min 2012 R1 "med tc" iställlet för den 2011an bmw s1000rr jag igentligen åkte för att köpa =)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Är du vårdslös med frambromsen i regn rakt fram kan ABSn hålla dig på hjulen. Är du vårdslös med frambromsen rakt fram under bra förhållanden voltar du över framhjulet och får hojen över dig med de flesta hoj-ABS. T.ex äldre BMW S1000RR enligt en tråd på SH.
På de senaste hoj-ABS tex på KTM 1290(?) 2014 kan du numera t.o.m. bromsa även i kurva utan att krascha!
MC-ABS kommer från bilar och därför fanns från början inget skydd mot volt framåt.
Och en bil behöver inte stabiliseras mot att välta om man tvingas bromsa i kurva.
För varje ny MC-ABS som kommer får man veta vad de äldre MC-ABSn inte klarar.........:mad:
Tror det var 2013 som det blev skydd mot volt över framhjulet enligt Aprilia annons.
Såg i Performance Bikes 2014 September (redan ute) att bäst tid på PBs testbana Mallory Park hade man fått med en Fireblade SP 55,72s. sedan Aprilia RSV4 R ABS 56,07s (held back by ABS, antivoltskyddet min anmärkning?), sedan Triumph Daytona 675R 56,59s , sedan Kawasaki ZX-10R 56,67 (let down by stock shock) sedan följde Aprilia Tuono V4 R 57,30s. KTM RC8R 57,56s, Ducati 899 Panigale 57,93s, Suzuki GSX-R 1000 58,12s (limited by tyre grip), BMW S1000R Sport 58,44s (ground clearance problems), Suzuki RGV500 58,92s (hölls tillbaka av risken att vurpa och knäcka PBs ekonomi #) KTM Super Duke 59,03s
# och för föraren av risken för "a oneway ticket to Highside City Hospital"

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom