Vilka stövlar...?

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
När jag nu har skaffat mig nytt skinn, tycker jag att jag behöver ett par nya dojor oxo. Jag vill ha ett par sportstövlar med bra skydd. Dom ska givetvis se lite "snabba" ut :rolleyes: , och gärna vara röda. Var och provade ett par Oxtar som såg stabila ut, men dom var lite för breda för mina långa smala fötter, storlek 45-46. Kändes som om jag skulle tappa dom.

Finns det nån mer här med lika konstiga fötter som jag, som kan rekomendera någon speciell modell? Jag kan tänka mig att lägga 2500-2700 spänn nånting.

Jag vet att det har skrivits en del om detta, men jag vill ända gärna slänga ut frågan själv till alla er sporthojstövel-kunniga. :Bugar
 

Mingves

Guest
Jag köpte oxtars billigaste racestövel SS PERFORMANCE, kostar 1690 kr. Känns jättebra.
Kan helt klart rekommenderas!!

///M
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Mingves skrev:
Jag köpte oxtars billigaste racestövel SS PERFORMANCE, kostar 1690 kr. Känns jättebra.
Kan helt klart rekommenderas!!

///M

OK, var köpte du dom?
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Jag köpte Sidi vertebra race carbon förra veckan dom satt som gjutet:tummenupp köptes på claessons motor i bromölla priset var 3000kr men med lite prut så fick jag dom till det priset jag ville:tungan
Jag köpte dom svarta med du frågade efter röda så jag la upp en röd
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Själv har jag dom billigaste på marknaden. Har aldrig fattat riktigt varför man ska lägga ner så mycke pengar på ett par dojor.
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Säger samma som i alla stöveltrådar, Alpinestars är bra och prisvärda och Daytona är säkrast!
 

Wax

24 - 7
Gick med
7 Mar 2003
Ort
192 78 Sportholm
Hoj
TL1000S
Köpte mina A-stars goretex för 1800 då de var fjolårets modell. Sitter som gjutet på foten och tål dessutom blöta dagar. Misstänker å andra sidan att det kan bli för varmt i stövlarna i sommar. Om du är rädd om dig ska du inte snåla med skydden oavsett om det bara gäller fötterna....finns ju alltd sköna billiga skor på SkoUno.
 

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Lilla Edet
Hoj
Katana -82
yonsson skrev:
Själv har jag dom billigaste på marknaden. Har aldrig fattat riktigt varför man ska lägga ner så mycke pengar på ett par dojor.
Det är som med pjäxor, de är till för att du ska bryta benet istället för foten.
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Har köpt Alpinestars Supertech, har inte hunnit köra med dom än men dom verkar skydda bäst av samtliga jag har testat hittills, har inte testat daytona stöveln dock. Kolla på superbike så kan du nog få ett bra pris, om inte prova vilken storlek du ska ha och beställ från mcdelen.com, där får du garanterat bra pris på dom.
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
yonsson skrev:
Själv har jag dom billigaste på marknaden. Har aldrig fattat riktigt varför man ska lägga ner så mycke pengar på ett par dojor.
Du kommer nog till insikt den dagen du kanar omkull med hojen och får foten mellan hojen och asfalten
 

HanneZ

Guest
Ja köpte Oxtar Evo nånting häromveckan för 2200. Dom e kanon sköna!
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
HanneZ skrev:
Ja köpte Oxtar Evo nånting häromveckan för 2200. Dom e kanon sköna!

ja, tror det var dom jag provade men dom passade inte mina fötter så bra. Ska åka runt och prova lite olika imorn så får vi se om jag hittar nåt.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
PacMan skrev:
När jag nu har skaffat mig nytt skinn, tycker jag att jag behöver ett par nya dojor oxo. Jag vill ha ett par sportstövlar med bra skydd. Dom ska givetvis se lite "snabba" ut :rolleyes: , och gärna vara röda. Var och provade ett par Oxtar som såg stabila ut, men dom var lite för breda för mina långa smala fötter, storlek 45-46. Kändes som om jag skulle tappa dom.

Finns det nån mer här med lika konstiga fötter som jag, som kan rekomendera någon speciell modell? Jag kan tänka mig att lägga 2500-2700 spänn nånting.

Jag vet att det har skrivits en del om detta, men jag vill ända gärna slänga ut frågan själv till alla er sporthojstövel-kunniga. :Bugar

Massor av info i min tråd
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=28581&highlight=fotledsskydd

Jag köpte AS- supertech för 3000kr
 

Bj

on the road again....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
För långt norrut
Hoj
såld
yonsson skrev:
Själv har jag dom billigaste på marknaden. Har aldrig fattat riktigt varför man ska lägga ner så mycke pengar på ett par dojor.

Som skrivits ovan.....för att kunna använda foten igen om olyckan är framme, finns riktigt ruggiga exempel på hur det kan gå t.o.m. här på forumet.

Själv använder jag Alpinestars, passar mig bra, handlade nya S-MX Plus till denna säsong.
 
Last edited:

HanneZ

Guest
Vill bara slå en näve o bordet o påpeka uttänjda provstövlar. Jag var och provade oxtar stöveln, den satt inte jätte bra men den satt ok, jag behövde typ en sula i för att den skulle sitta ordentligt. Men ja tänkte va faan o köpte dom iallafall. Nissen där sprang då ut på lagret o hämta ett par. Sen när jag kom hem o provade dom satt dom betyyydligt bättre. Så se till att ni inte får provexemplaret!

/ Hannes
 

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Alex.J skrev:
Jag köpte Sidi vertebra race carbon förra veckan dom satt som gjutet:tummenupp köptes på claessons motor i bromölla priset var 3000kr men med lite prut så fick jag dom till det priset jag ville:tungan
Jag köpte dom svarta med du frågade efter röda så jag la upp en röd

Även jag tror jag kan rekomendera dessa, köpte dem för ett par veckor sedana, röda som på bilden. Är mycket sköna att ha på sig, dock har jag inte hunnit prova dem under körning än.
Hittade ett par kraftigt nersatta hos lelles så de var inte alls dyra.
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
yonsson skrev:
Själv har jag dom billigaste på marknaden. Har aldrig fattat riktigt varför man ska lägga ner så mycke pengar på ett par dojor.
Vi bor ju nästan grannar.. så tittar upp en dag så ska du få se vad ett par ändå bra stövlar kan göra med dina fötter..

attachment.php
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Mingves skrev:
på superbike.

Han tar hem dem om man frågar:)

///M

Jag var nyss där, och han ville inte ta in Spidi längre sa han. Tydligen hade han fått ta tillbaka ganska många, varför vet jag inte. Dom skulle iaf få ta hem ett par Alpinestars S-MX Plus så jag kunde få prova. Tyckte dom såg schyssta ut!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top