Vilka värmehandtag??

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Monterade på Biltemas förra helgen. Var väldigt lätt gjort, passade perfekt. Har provat dem idag och det fungerar bra. Är i två lägen, när du väl fått upp värmen går du ner på "low". Om det grejerna håller? Ingen aning, men det känns OK iaf.

Var kopplade du in dem? Ska ut i morgon fm och montera mina.

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Hoj
Triumph Tiger SE
Var kopplade du in dem? Ska ut i morgon fm och montera mina.

Jag drog kablarna under tanken och monterade dem direkt på batteriet. Det gäller att inte glömma av att stänga av den efter man kört.....

Om du kollar på min något töntiga youtube-film där jag monterar ett 12v uttag så kan du se hur jag drog kablarna för den. Jag gjorde likadant med värmehandtagen och dom ledningarna.
http://www.youtube.com/watch?v=sWuwJ0ccD1k

I och med att vänsterhandtaget sitter direkt på "stålet" och högerhandtaget på en "plastrulle" kommer värmen fortare i höger handtag. Men vänta bara en lite längre stund, ca 5 min, så kommer värmen i den vänstra också -> det blir fullt tillräcklig värme.

Lycka till!

wasaki

IDIOT!
Gick med
8 May 2008
Hoj
Yamaha

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Får man fråga hur varma dom blir för dig? Monterade mina exakt som i guiden men få väldigt dålig värme... :va Hur kallt är det för dig när dom funkar kanon?

jodå.det tar juh en liten stund för dem att värmas upp. men sedan är de varma och goa. får t.o.m stänga av efter ett tag för att det blir lite väl varmt. jag har kört i +-0 och de funkade bra då med. och jag kör med tunnaste sommarhandskar jämt.
de blir inte varma efter ett tag heller då? du måste juh typ ha händerna på styret med annars svalnar de juh av.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Monterade på Biltemas förra helgen.

Jag har köpt biltemas handtag jag med men det jag undrar är hur du fick dem att fästa mot styret och gasrullen. Till skillnad från vanliga gummihandtag så är ju insidan i värmehandtagen av någon form av hårdplast så de glider ju lixom utanpå både styre och rulle... :va

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Hoj
Triumph Tiger SE
Jag har köpt biltemas handtag jag med men det jag undrar är hur du fick dem att fästa mot styret och gasrullen. Till skillnad från vanliga gummihandtag så är ju insidan i värmehandtagen av någon form av hårdplast så de glider ju lixom utanpå både styre och rulle... :va

Det vänstra handtaget hade ingen plastrulle i sig, bara gummi. Den satte jag dit med tvåkomp.lim rätt på styret. Limmet fungerade som "glidmedel" inledningsvis. Nu sitter den som berget. Gashandtagsrullen har en plastrulle i sig. Denna passade perfekt på in MC "normala" gasrulle när jag tagit bort originalgummit. Det blir plast mot plast. (Gashandtaget har ju något större inomdiameter än vänster handtaget) Samma sak där-> tvåkomp.lim och sen var det bara att rycka dit den.
Har jag varit tillräckligt otydlig med ovan beskrivning?

Glappar det mycket för dig? Har du "rätt" storlek på styret?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...