Vilka växellådor passar en CBR 954?

O_Snabb

Vill bli bra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R1000 -06
Hej.

Köpte förra sommaren en CBR 954-02 med "trasig" låda, 4 hoppar vid minsta lilla gaspådrag.
Nu är den i molekyler och lådan ska bytas, MEN från vilka modeller kan jag ta lådan?

Vi pratar hela innehållet med alla drev, gafflar och liknande. Vad jag förstår så funkar alla 954 och alla 929, men så har jag också fått berättat att lådan från en 900 hornet (typ 03-08) passar rakt av.

Kan någon hjälpa mig och bekräfta från egna erfarenheter vad som passar och inte passar.

Tack

WSBK

Ny medlem
Gick med
19 May 2006
Hoj
cbr 998cc -95
Har nog begagnad låda till en 954 om du är intresserad .
Henke 0707/982879

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Hur vet du att den "nya" lådan är okej? Är det inte bättre att kika på varför nuvarande inte fungerar som den skall? Byta växelgafflar, växeltrumma eller undercutta drev bör vara billigare än en beggad motor/låda.

Kan inte annat än hålla med. Jag hade också renoverat en befintlig låda så man vet att den är frisk snarare än köpt en beggad som förhoppningsvis fungerar och plockat i.

O_Snabb

Vill bli bra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R1000 -06
Den som sitter i nu tror jag är i för dåligt skick. Flera drev ”glappar” väldigt i sidled, minst två gafflar är slut och växeltrumman likaså. Därför köper jag hellre en beg. låda och utgår från den. Jag litar helt enkelt på att en säljare är ärlig med skicket på det han/hon säljer.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år