Vilka varvtider kommer krävas på Sviesta i Rookie600/1000?

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Vad tror ni - vilka tider kommer de snabbaste köra på i Rookie600/1000 på B-racet om några veckor på Sviesta? Vad tror ni man bör ligga på för att hålla sig runt mitten åtminstone? Jag siktar på mitten, eller åtminstone 5 platser från sist :)

Kan man räkna bort en 6-7 sekunder på gamla tider från mylaps.com för att få ett bra hum om det måntro?

sandstream

Guest
Jag tror de snabbaste i Rookie 1000 kommer att köra 58-59-tider.
Mitten kanske kommer ligga runt 1.01-1.02.
Ner mot 1.05 bör man nog köra för att få starta om det är 38 kvalande och 32 till start.

Ovan är självklart bara spekulationer så ta det med en nypa salt.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Tror det är en ganska bra gissning för rookie 600/1000.

Bara att börja putsa på mina 1.07,53 från igår då :)
Men förhoppningsvis har man 2 träningar innan tävling att göra det på. 1.05 tror jag det ska gå relativt smärtfritt att komma ner på.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
räkna av 6 sekunder från era bästa tider på gamla sträckningen så har ni vad ni kan prestera som bäst tror jag.

jag tror inte någon kommer köra 58, faktiskt.troligen kommer de flesta kämpa för att komma under minuten... :)

Wedell

Superstock 600 med hallonsylt.
Gick med
17 Nov 2004
Hoj
CBR600rr 07a
räkna av 6 sekunder från era bästa tider på gamla sträckningen så har ni vad ni kan prestera som bäst tror jag.

jag tror inte någon kommer köra 58, faktiskt.troligen kommer de flesta kämpa för att komma under minuten... :)

tror du rokie 1000 kommer ha svårt att koma under minuten? jag tror det kommer vara i alla fall några under mintuen.

sandstream

Guest
Med tanke på att den snabbaste Rookie 1000 föraren körde 1.39 på Anderstorp och därmed bara var 3 sekunder efter Sverige-eliten bör det inte vara några problem för de snabbaste att komma under 1 minut och till och med köra 58:eek:r.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2986133 Med tanke på att den snabbaste Rookie 1000 föraren körde 1.39 på Anderstorp och därmed bara var 3 sekunder efter Sverige-eliten bör det inte vara några problem för de snabbaste att komma under 1 minut och till och med köra 58:eek:r.
Under minuten kommer de snabbaste säkert men 58:eek:r är det väl inte många som kommer klämma in. Det var ju tex åtta stycken i SBK som inte lyckades köra 58:eek:r.

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Kom ner på stadiga 1.05 tider och t.om. någon 1.04.5 andra träningen någonsin, och dessutom med däck som var helt slut..

Börjar kännas riktigt bra det här! :)

sandstream

Guest
Under minuten kommer de snabbaste säkert men 58:eek:r är det väl inte många som kommer klämma in. Det var ju tex åtta stycken i SBK som inte lyckades köra 58:eek:r.
Inte många men några tror jag kommer att köra 58:eek:r på kvalen.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Inte många men några tror jag kommer att köra 58:eek:r på kvalen.

Vanligtvis åker rookies fortare på racen än på kvalen.

edit: Kan tillägga att de flesta faktiskt åker fortare på rejsen än på kvalen här hemma.
Inte många som har kvaldäck, sen har passen historiskt sett vart korta och lite bantid, så tagit tid för alla att komma upp i fart, plus hetsen att jaga/vara jagad gör att man åker fortare.

Last edited:

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Kom ner på stadiga 1.05 tider och t.om. någon 1.04.5 andra träningen någonsin, och dessutom med däck som var helt slut..

Nu när jag ser din avatar undrar jag om det inte var du som körde om mig vid ett tillfälle. Körde du mellangruppen? Bra kört för att ha kört så lite. Lite talang att sälja till bra pris? Iofs du har bra förhandlingsläge på priset nu när B-racet närmar sig ;) Ska du ställa upp?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag hoppas jag kvalar in i alla fall. Jag har aldrig kört Sviestad och har bara kört två träningar på Knutstorp. Jag känner mig rätt grön faktiskt... :3freak

Annars får jag köra fyra kvalpass och ta det som en dyrare träning istället... ;)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r

Ta det lite lugnare på träningarna bara, så du inte råkar trycka av någon, var rätt nära en gång ;)

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10

Var det inte du som armbågstacklades in i nya sektionen? I så fall, ta det lite lugnare nästa gång, det är bara träning! :)

MC Doktorn

Guest
Var det inte du som armbågstacklades in i nya sektionen? I så fall, ta det lite lugnare nästa gång, det är bara träning! :)

Så går det till i MotoGP Hips/Elbows don`t lie.

Kropps kontakt är väl bara tillåtet i depån :va

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Ta det lite lugnare på träningarna bara, så du inte råkar trycka av någon, var rätt nära en gång ;)

Jo jag vet.. Det var inte så kul. Gick och bad om ursäkt för det senare.
Gick lite för fort....

Var du en av dom två andra som jag körde om i samma veva?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning