Vilka varvtider kommer krävas på Sviesta i Rookie600/1000?

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Du körde om mig en av gångerna i depåkurvan, eller rättare sagt lite före, och jag kunde gå in bakom dig utan problem. Tyvärr så kom det en till efter dig som tyckte att insidan i depåkurvan var ett fint ställe att köra om på när jag redan börjat lägga ner :mad:
Samma här, jag glider omkring som om det vore en vanlig bandag. Förra träningen låg jag bakom en kille i en jäkla massa varv. Vi körde 1.04-05 tider. När jag kom om satte jag PB och körde 1:01,63.

Nästa tisdag kör vi under minuten båda två ;)

Det låter bra. Jag ska ner på höga 58-tider!
Det ska gå :huvet

sandstream

Guest
Det låter bra. Jag ska ner på höga 58-tider! Det ska gå :huvet
Men vi kan väl börja med under minuten nästa tisdag så tar vi 58:eek:rna på kvalet? ;)
Bra som fan, då moterar jag min transponder på din hoj som vi pratade om då :D
Själv tänkte jag se till att inte hamna i samma kvalgrupp som Petter och sedan låta honom köra min hoj i min kvalgrupp. Planerar att vinna B-finalen på samma sätt :D

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Minuten blankt ät mitt mål. Eller när jag tänker efter så, bara jag spöar Björn.e och Kobbe så är jag nöjd :yoparty

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Minuten blankt ät mitt mål. Eller när jag tänker efter så, bara jag spöar Björn.e och Kobbe så är jag nöjd :yoparty

men lilla gubben (muuhhaaaa) under viken stubbe har man gräft fram dig, du har väl aldrig varit snabbare än mig och nu har du fått för dig att vägen ligger öppen, lär av kobbe han gjorde samma misstag 04 samt 05 samt 06 :D

björn

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
men lilla gubben (muuhhaaaa) under viken stubbe har man gräft fram dig, du har väl aldrig varit snabbare än mig och nu har du fått för dig att vägen ligger öppen, lär av kobbe han gjorde samma misstag 04 samt 05 samt 06 :D

björn

Vägen ligger alltid öppen det handlar bara om motivation och vilje styrka. Har även fått förklarat för mig att man inte skall sätta upp orealistiska mål så jag tog ett som är enkelt. Lika bra du vänjer dig vid utsikten :arsele Muhahahah :D

Den kommentaren kan vara början till något bra:D

Japp. Det glädjer mig att maffian är sammlad igen. Tror att det kan vara läge för Mustaschvadet igen :tummenupp

Last edited:

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Vägen ligger alltid öppen det handlar bara om motivation och vilje styrka. Har även fått förklarat för mig att man inte skall sätta upp orealistiska mål så jag tog ett som är enkelt. Lika bra du vänjer dig vid utsikten :arsele Muhahahah :D

Japp. Det glädjer mig att maffian är sammlad igen. Tror att det kan vara läge för Mustaschvadet igen :tummenupp

sånt mabo-jambo som motivation har jag lagt ner för länge sedan :huvet det är nästan läge för en Mustasch tävlig! Kobbe är du man eller mus :D

björn

Kobbe

#83 R1000
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1/2 Cr 250 -92, R1 -04
vi väntar fortfarande på om Kobbe har någon ryggrad och vågar anta musse tävlingen.

Kom igen bara era räkor!
Medin ska jag vinka till när han ligger o sprattlar i leca-havet. Och dig kör jag väl ifrån medans du febrilt kämpar för att hålla framhjulet i backen.:arsele

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Intressant vändning i tråden efter tisdagens träning. :D

Vill passa på att tacka för förtroendet att få möjlighet att köra andras hojar.

Om det är nån som vet hur man får fram en tävlingsklar hoj att köra BoTT med så ställer jag upp där med. Nån som kan hyra ut?

Eskilsson

Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Intressant vändning i tråden efter tisdagens träning. :D

Vill passa på att tacka för förtroendet att få möjlighet att köra andras hojar.

Om det är nån som vet hur man får fram en tävlingsklar hoj att köra BoTT med så ställer jag upp där med. Nån som kan hyra ut?

Det är bara dra ur två tändhattar på din egen hoj och ställa upp :D

sandstream

Guest
SMHI tror att det blir skurar på förmiddagen både lördag och söndag men torrt på eftermiddagarna.

Eskilsson

Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Attention Eskilsson!! :D

Fick besked att jag eventuellt kan ha med mig ett set fäääääälgar till din moppe denna helg - dom kollas just nu om dom är raka eller ej varför du får besked i Linköping!! :tummenupp

/Fürstenhoff.

Oki. låter skitbra.
Ringde dig nyss men det var upptaget.
Vi syns där nere. Jag drar ner om en stund.

/Eskilsson

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Jaha grabbar, då var det över och vi vet hur det gick. Är det nu någon som har några kommentarer om sina egna eller andras bedrifter?

Eskilsson gjorde bra ifrån sig på lördagen men på söndagen tror jag hans beskrivning av sin körning på träningen tidigare stämmer in alldeles för bra. se nedan.

...........
I övrigt måste jag nog vara mycket elakare på omkörningarna till racet.
Som det är nu så fastnar jag bakom folk. För att själv bli omkörd av någon som igentligen kör saktare än mig. Som jag då måste försöka köra om. Och då kommer ytterligare en och kör om mig. Som en ond cirkel.

Björn.e lyckades vad jag kunde förstå rätt bra rätt många varv med att hålla snabbare förare som han kört om i starten bakom sig genom att blocka friskt in i varenda böj.

Fursten startade bra båda dagarna men åldern hade tagit ut sin rätt och krafterna räckte inte riktigt till hela racet (kan ha något med den till synes rätt kraftkrävande körstilen att göra) :D

Mats T har lärt sig att man inte kränger om däck på 1 minut:rolleyes:

David Andersson har utvecklats från snabb och oberäknelig till snabb och trygg.... nåja, tryggare :D Hur många gånger var han av banan i gräset, escape-road mm under helgen? minst 3 iaf.

Sandstream kör bra, säkert, tryggt och fort men behöver tydligen träna på att starta, bara att hojta till så tar vi en kurs vid tillfälle! Annars kan förresten David hålla den kursen så kan jag också delta för jag har aldrig blivit så förnedrad i en start:huvet

För min egen del kan jag väl säga att kvalen gick enligt plan men att starterna inte gick enligt plan. Lördagen startade jag inte bra men söndagen startade jag bra men det hjälpte inte mot David som hade satt upp sin hoj i en katapult som han lossade när lampan slockna så han formligen flög förbi mig. Hur gick det till?:va

Båda racen slutade dock enligt plan. Lördagens kändes rätt lugnt och jag kunde köra säkert och utan att chansa.
Söndagen däremot tvingades jag köra "skitfort" och var helt färdig när jag gick imål. Tack Mats för bra motstånd.

//Petter

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...