Vilkej hoj?

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Dr 650 se , inte rse modellen. Den senare har ett tråkigare register och en massa plast som går sönder så fort man vurpar.

En se får du för runt 30 i bra skick. Det enda mig veterligen kända standardfelet är lite läckage runt ventilkåpan ,inget större bekymmer.

Helt ok fjädring, för att vara en dual sport då dvs.

Elstart

Toppar 160

Och är med på de mesta grusbus och lättare terräng.

Långa service intervaller.

Vunnit en massa tester som bästa dualsport hoj/bästa köp.

p2d

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2007
Hoj
ER6n
Dr 650 se , inte rse modellen. Den senare har ett tråkigare register och en massa plast som går sönder så fort man vurpar.

En se får du för runt 30 i bra skick. Det enda mig veterligen kända standardfelet är lite läckage runt ventilkåpan ,inget större bekymmer.

Helt ok fjädring, för att vara en dual sport då dvs.

Elstart

Toppar 160

Och är med på de mesta grusbus och lättare terräng.

Långa service intervaller.

Vunnit en massa tester som bästa dualsport hoj/bästa köp.

Så där ja! Blev en DR 650.. Köpte den precis!

Har varit och kikat lite på XT660 men fastnade aldrig riktigt för den.. När en bekant sedan visade sin DR blev jag såld! Är väldigt nöjd och tror detta kan vara en riktigt bra nybörjar hoj. Och framför allt är det inte hela världen om jag kraschar eller i alla fall repar den...

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
Så där ja! Blev en DR 650.. Köpte den precis!

Har varit och kikat lite på XT660 men fastnade aldrig riktigt för den.. När en bekant sedan visade sin DR blev jag såld! Är väldigt nöjd och tror detta kan vara en riktigt bra nybörjar hoj. Och framför allt är det inte hela världen om jag kraschar eller i alla fall repar den...

'Grattis till en fin hoj.. Se bara till att öppna upp och ombestycka den om det inte redan är det. 'Blir stor skillnad.

p2d

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2007
Hoj
ER6n
'Grattis till en fin hoj.. Se bara till att öppna upp och ombestycka den om det inte redan är det. 'Blir stor skillnad.

Ljuddömparen? Den är orginal i alla fall..

Vad kan du rekomendera i så fall? Hur funkar det här med slip-on? Antar att namnet låter lättare att sätta på en vad det egentligen är!?

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
Ljuddömparen? Den är orginal i alla fall..

Vad kan du rekomendera i så fall? Hur funkar det här med slip-on? Antar att namnet låter lättare att sätta på en vad det egentligen är!?

Nä är lika lätt att byta som det låter :). Märkte en väldigt stor skillnad när jag tog av mitt och satte på orginalsystemet inför besiktningen. Sen låter det även som att den går snabbare nu :). Så köp ett slipon om du har råd men det är mist lika viktigt att öppna upp luftburken och byta huvudmunstycke på förgasaren. Det finns en del trådar här och på www.soe.se där det står vad man kan göra för att få ut mer av hojen..

p2d

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2007
Hoj
ER6n
Nä är lika lätt att byta som det låter :). Märkte en väldigt stor skillnad när jag tog av mitt och satte på orginalsystemet inför besiktningen. Sen låter det även som att den går snabbare nu :). Så köp ett slipon om du har råd men det är mist lika viktigt att öppna upp luftburken och byta huvudmunstycke på förgasaren. Det finns en del trådar här och på www.soe.se där det står vad man kan göra för att få ut mer av hojen..

Alright.. Kan någon tipsa på bra slipon system? Är slipon universal eller måste jag ha ett för DR 650? Finns det någon bra webshop att handla från?

Edit: Kan detta vara något att ha? http://www.morepoweracing.com/dxajdw240976/Exhaust/Dirtbike-Exhaust/FMF-Racing-Exhaust/Suzuki/DR-650SE/1997-2005/c-1-71-1212-20489-20495-20583-20825/

Någon som beställt därifrån? Vad får man räkna med i frakt, tull osv?

Last edited:

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
Alright.. Kan någon tipsa på bra slipon system? Är slipon universal eller måste jag ha ett för DR 650? Finns det någon bra webshop att handla från?

Edit: Kan detta vara något att ha? http://www.morepoweracing.com/dxajdw240976/Exhaust/Dirtbike-Exhaust/FMF-Racing-Exhaust/Suzuki/DR-650SE/1997-2005/c-1-71-1212-20489-20495-20583-20825/

Någon som beställt därifrån? Vad får man räkna med i frakt, tull osv?
Är nog ett bra slipon. Har ett GPR och är nöjd men har ju inte så mycket att jämföra med. Kan dig skicka en fil med hur det låter sen om du vill.

Kan nog sätta på nästan vilken dämpare som helst. Men du måste ha ett anpassat rör mellan själva dämparen och avgasystemet.

p2d

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2007
Hoj
ER6n
Är nog ett bra slipon. Har ett GPR och är nöjd men har ju inte så mycket att jämföra med. Kan dig skicka en fil med hur det låter sen om du vill.

Kan nog sätta på nästan vilken dämpare som helst. Men du måste ha ett anpassat rör mellan själva dämparen och avgasystemet.

Ja tack. Skicka gärna en ljudfil. Lägga upp den här är väl det bästa så andra också får höra ;) Annars kan du maila till mig! martin"SNABEL A"pixelstore.se

Har du någon länk till ditt GPR? Vad kostade det? Köpte du det i butik eller på internet?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati