Victor skrev:Det beror lite på hur mycket pengar du har. Är det över tretti tusen så köp något nyare och halv/ trafikförsäkra.
Moonman skrev:Nja inte över 30kkr och sedan går ju försäkringen upp ganska mycket så det blir nog en äldre, några idéer?
Mattias skrev:Driftkostnaden på ett gammalt lik kan vida överstiga försäkringspremien på nåt nyare. En CBR600 från 1991 kostar 3800:- att halvförsäkra ett år om man bor i den mest ogynnsamma zonen.
fazerfun skrev:Om du är ute efter att spara pengar på försäkringen så förutsätter det att du har bra koll på äldre hojar. En 20 år gammal hoj tenderar att bli ett rullande renoveringsobjekt och det äter lätt upp en högre premie för en nyare hoj.
Hur mycket pengar har du? En gsxr 750 el 1100 kan vara ett bra köp men det finns många lik därute.
Moonman skrev:Även om man har tagit kortet i år och är 22 år? Vilka försäkringsbolag ska man kolla hos då?
Moonman skrev:Hejsan.
Jag ska försöka ta mc-kort nu i augusti och funderar på att köpa en äldre cykel för att kunna teckna en classica-försäkring. Vilka hojar ifrån 85 eller äldre rekommenderas? Jag har kollat på GSXR 750.
mvh Alex
Hoztic skrev:Bilsport och mc ville ju ha 20 kkr för att helförsäkra en CB750 från 81 på mig! Då är jag 25 i nån dag till, tog kortet förra året och bor illa till. Polarn i Södertälje som är 31 och har haft kortet sen han var 18 betalar 1400 per år för samma hoj, samma bolag!
NoPinky skrev:Då måste du ha kollat på fel försäkring hos Bilsport och MC.
Deras Classica försäkring har i år en fast premie på 1388 kr.
Men om du kollar på en gammal hoj på deras vanliga försäkringar så kan det bli väldigt dyrt om du är för ung / har färskt körkort / bor på fel ställe.
Hoztic skrev:Jo, jag kollade ju efter mina förutsättningar!
När jag ringde å frågade om pris på min GSX skrattade dom bara... Det gjorde inte länsförsäkringar som tyckte att 75000 var ett bra pris...
Hoztic skrev:Jo, jag kollade ju efter mina förutsättningar!
När jag ringde å frågade om pris på min GSX skrattade dom bara... Det gjorde inte länsförsäkringar som tyckte att 75000 var ett bra pris...
NoPinky skrev:Då har du i sådant fall fått uppgifter för 24+ försäkring.
Gå in på deras hemmsida www.bilsport-mc.com och tittat på deras Classica försäkring!
Hoztic skrev:Nix, kollade på basförsäkring, har ju inte haft kortet tillräckligt länge för att få 24+försäkring.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|