Vilken äldre cykel?

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
GuBe2 skrev:
Nej. Det var GPz 900.

På pappret,ja, men IRL så hade den problem att hänga med FZ750.

Och dessutom stod GPZerna på verkstan,
vilket de gjorde för det mesta redan när de var nya.
Usel kvalité.

FZ känns nog lite trög jmft med en RD för att utväxlingen är
en helt annan, RD är lättre och FZ är lite framtung så den
spontanslangar inte så lätt. 350 tvitakt = 700 fyrtakt så det
ska inte skilja så mycket.

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
fazerfun skrev:
Om du är ute efter att spara pengar på försäkringen så förutsätter det att du har bra koll på äldre hojar. En 20 år gammal hoj tenderar att bli ett rullande renoveringsobjekt och det äter lätt upp en högre premie för en nyare hoj.

Hur mycket pengar har du? En gsxr 750 el 1100 kan vara ett bra köp men det finns många lik därute.

Håller väl med, köpte en GPz 750 -84 för 17500 ny reno ventiler honad cyl med 4-1 system. har väl ändå kostat på den 3-4 tusen (startmotor, mm) men har inte haft hoj på 14 år så lite kult är det å meka med lite hjälp. Det går som tusan tycker jag å kostar bara 1684SEK classic med dubbel (passagerare) försäkring. Kanske skulle lagt på 10´ och försäkrat för +3´ men gör inte så mycke i detta väder :huvet

Tycker ändå Kawa är coolt och låter ballt med 4-1, ska byta förgasar gummi hållarna i morgon, vet inte om jag törs öppna koppen då jag inte har några packningar, blir väl en vända till till AVAmc...

/DeWe

RWD

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
XT600e -99
Jag köpte min GPZ750 -84 förra året för 15000:- och har hittills bytt ett framgaffelben, bakdäck, kopplingsvajer och en backspegel för totalt 2700:-
Övriga problem har varit strejkande startmotor pga dålig kontakt och ett huvudrelä som slutade fungera och gjorde hela hojen mörklagd.
Visst får man lägga lite på reparationer och svära lite över saker som slutar funka men överlag är jag nöjd.

Har haft funderingar på att byta till nyare hoj men har släppt de tankarna då jag är övertygad om att den försvinner från parkeringen (bor i halvkriminellt ytterområde). Dessutom trivs jag med försäkringspremien på den nuvarande.

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
hade en gpz900 med 90:ans motor o slip-on samt 4-1 system o dynojetkitt som första hoj....underbar i farter över 200....ett riktigt snabbt lok för billig peng. :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln