Vilken är den bästa 125cc till stunt?

Lillen # 133

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Stunt stalker, Honda crf50, kx 125
Hallå!

Jag har stuntat med moppe nu under en längre tid och tänkte gå över till 125a. Men vilken ska jag välja? Jag är ganska nybörjare vad det gäller 125or så jag skulle vilja veta vad de ger i effekt (urpluggade såklart) och vad och vart man kan få tag i eventuella trimprylar till dom?

Så ni som stuntar eller i alla fall åker lite på hjulet med era hojjar vilken ska jag välja och hur rapp är egentligen en 125a? Går det att slita upp den på hjulet även på högre växlar?

Tacksam för svar:)

KTM_Driver

Gudfader
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
KTM 300 EXC-E - 08 || KTM 125sx - 07
Någon Supermotard/enduro hoj ska väll vara bra:D
Spelar igentligen ingen roll vilken:p

Lillen # 133

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Någon Supermotard/enduro hoj ska väll vara bra:D
Spelar igentligen ingen roll vilken:p

Jag hade mera tänkt mig någon "gathojj" om det skulle funka. Jag har redan haft lite problem med farbror blå och jag vill kunna använda hojjen att "åka vanligt" med. Jag vet inte hur tjuriga dom är eftersom att man bara får åka till och från träning/tävling med t.ex. ktm exc 125cc, eller?

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
2870078 Jag hade mera tänkt mig någon "gathojj" om det skulle funka. Jag har redan haft lite problem med farbror blå och jag vill kunna använda hojjen att "åka vanligt" med. Jag vet inte hur tjuriga dom är eftersom att man bara får åka till och från träning/tävling med t.ex. ktm exc 125cc, eller?
Om man inte reggar den för gatbruk.

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Jag hade mera tänkt mig någon "gathojj" om det skulle funka. Jag har redan haft lite problem med farbror blå och jag vill kunna använda hojjen att "åka vanligt" med. Jag vet inte hur tjuriga dom är eftersom att man bara får åka till och från träning/tävling med t.ex. ktm exc 125cc, eller?

eller så köper man en Landsvägsreggad på 4kw. så får du köra den på vägen med ditt a1 kort..

Lillen # 133

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Okej tack för svaren men är det ingen som har stunterfarenhet av en 125cc gathojj t.ex. nsr, mito, rs eller liknande? Annars hur gör man för att regga en enduro för gatbruk, kostnader osv osv?

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Okej tack för svaren men är det ingen som har stunterfarenhet av en 125cc gathojj t.ex. nsr, mito, rs eller liknande? Annars hur gör man för att regga en enduro för gatbruk, kostnader osv osv?

nsr o gänget skall vara svåra o få upp på slangen.

köp en KTM exc 125 efter -03 så är den lvreggad från början om inte ägaren e-reggat den. = no problem.

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
nsr o gänget skall vara svåra o få upp på slangen.

köp en KTM exc 125 efter -03 så är den lvreggad från början om inte ägaren e-reggat den. = no problem.

Precis, jag kan intyga att stunta med en Mito är inte det lättaste, ska du köra bakhjulet "riktigt" så ska du ha grymma skills.
Stoppies däremot är inga problem, då det är grymma bromsar på Miton.. :tummenupp

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
Ja de där Mito är alldeles för slöa. Annat är det med RS: http://video.google.com/videoplay?docid=5348046040603350817&q=aprilia+rs

:D

Vad har killen gjort med sin rs?!?! är den bara ostrypt original? :O:O

Ja de där Mito är alldeles för slöa. Annat är det med RS: http://video.google.com/videoplay?docid=5348046040603350817&q=aprilia+rs

:D

Vad har killen gjort med sin rs?!?! är den bara ostrypt original? :O:O

Edit: Han gasreser?!?!

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Nsr_man stuntade som fasen med sin strypta nsr. :tummenupp Så då ska väl inte en ostrypt mito eller rs var något problem. ;)

Lillen # 133

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Men om det nu är bättre att köpa sig en enduro/sm hoj vad tycker ni jag ska satsa på då? De ända 125cc enduro jag känner till är ktm exc och gasgas har väl någon också. Men i sådant fall är ett motardkit ett måste för jag vet hur det är att åka på crossfälgar:) Vart hittar man motardkit och vad går de på ungefär?

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
En 4-taktare har stabilare och mjukare motorgång, och det är garanterat mycket skönare om du ska stunta!

Lillen # 133

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
4-takts 125a till stunt, nä skulle inte tro det va. :rolleyes:
Sånnafall en WSM, men det är bättre med 2-takt på så här små kubik..

Ja jag tror också mera på 2-takt, men vart hittar man motardkit till t.ex. ktm exc? och vad går det på i runda slängar? Eller är det någon som rekomenderar något annat än ktm exc?

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Ja jag tror också mera på 2-takt, men vart hittar man motardkit till t.ex. ktm exc? och vad går det på i runda slängar? Eller är det någon som rekomenderar något annat än ktm exc?

motardkitt är dyrt som fan nytt, rekommenderar dig att kolla runt på beg marknaden. motardkitt passar från alla ktm exc modeller (vanligast från 525) eller husaberg 650

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati