Vilken är den bästa 125cc till stunt?

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
nsr o gänget skall vara svåra o få upp på slangen.

köp en KTM exc 125 efter -03 så är den lvreggad från början om inte ägaren e-reggat den. = no problem.

ska vara svåra? min får jag upp utan problem när man lärt sig tekniken! Dock kan jag inte hålla den så långt pga att den inte är drevad för att stunta! dock har jag inte gjort några avancerade saker... kört MAX 3m på bakan med den:D

Last edited:

palonen89

Loppan
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
Ktm 125 exc sm
nytt motardkit går på ca 18 tusen eller har jag fel grabbar?

de beg ligger på 9-12 tusen...har nyss köpt mig ett smkit och hojen kommer vara till salu lite senare i vår/sommar ;)

jag har haft en Nsr ,gasgas sm och nu har jag en ktm 125 exc 06..

den bästa hojen till stunt av de där är antingen gasgasen eller ktm...men skulle kört på ktm, för gasgasen kronglade mkt för mig och elsystemet på dem är riktigt kasst tyvärr:/

satsa på en ktm du blir itne missnöjd ja lovar:p

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
nytt motardkit går på ca 18 tusen eller har jag fel grabbar?

de beg ligger på 9-12 tusen...har nyss köpt mig ett smkit och hojen kommer vara till salu lite senare i vår/sommar ;)

jag har haft en Nsr ,gasgas sm och nu har jag en ktm 125 exc 06..

den bästa hojen till stunt av de där är antingen gasgasen eller ktm...men skulle kört på ktm, för gasgasen kronglade mkt för mig och elsystemet på dem är riktigt kasst tyvärr:/

satsa på en ktm du blir itne missnöjd ja lovar:p

sen är det väl billigare att välja KTM?

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
4-takts 125a till stunt, nä skulle inte tro det va. :rolleyes:
Sånnafall en WSM, men det är bättre med 2-takt på så här små kubik..

4-takt är lättare att stunta med, Markus_136 fick upp min mz 125a på bakan och körde men han fick inte upp prulles crm tex. Sen att man måste dreva och ta i mer just för att komma upp, det är en sak. Man lär sig rycka! det går ju att köra orginalmopeder på bakan liksom

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
4-takt är lättare att stunta med, Markus_136 fick upp min mz 125a på bakan och körde men han fick inte upp prulles crm tex. Sen att man måste dreva och ta i mer just för att komma upp, det är en sak. Man lär sig rycka! det går ju att köra orginalmopeder på bakan liksom

Och det var första gången han körde den. :näsblod
Bekymra dig inte över effekten. Jobbigare att sitta på en nervös 2-taktare än en lugnare 4-taktare om du ska upp på bakhjulet. Men är man riktigt duktig spelar det egentligen ingen roll. Men men.. stabil motorgång ÄR skönt ;)

XpsEkan

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
någon 125(ska köpas)
ska du ha en till stunt så köp en exc:D
billiga reservdelar,stark(för att va 125:a),många som e duktiga på att mecka me såna:p

Lillen # 133

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Stunt stalker, Honda crf50, kx 125

Jo jag vet, förrut så körde jag med polini corsa setup på min moppe (ca 13hk) men efter mycket om och men plockade jag bort allt trim och kör nu helt orginal. Inga problem att få upp den... den gör typ 45km/h och jag kan slita upp den på hjulet i typ 30km/h så som du säger så handlar det mesta om teknik.

Men det lutar nog ändå åt en en exc, jag har kört lite cross förrut så vore ju kul med en hojj som faktiskt går att ta ut på bana någon gång ibland också.

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Jo jag vet, förrut så körde jag med polini corsa setup på min moppe (ca 13hk) men efter mycket om och men plockade jag bort allt trim och kör nu helt orginal. Inga problem att få upp den... den gör typ 45km/h och jag kan slita upp den på hjulet i typ 30km/h så som du säger så handlar det mesta om teknik.

Men det lutar nog ändå åt en en exc, jag har kört lite cross förrut så vore ju kul med en hojj som faktiskt går att ta ut på bana någon gång ibland också.
Ska du köra cross är ju en exc perfekt! trodde du skulle nöta på en parkering mest.

nicke91

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
Länka de ni har te salu, sm 125or intresrad av
Blir det inte väldigt dyrt o stunta med en tex ktm exc 125a i längden?

nicke91

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
Länka de ni har te salu, sm 125or intresrad av
köpa ny kolv osv för när man stuntar så gör man ju det så mkt man kan o inte bara lite då å då ..?

sorry stavningen*^^

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
3222584 köpa ny kolv osv för när man stuntar så gör man ju det så mkt man kan o inte bara lite då å då ..?

sorry stavningen*^^
Du kör ju inte så mkt hoj du kan eller enduro du kan nä...

crm är onödigt tung och dör innan balansläge så den går bort.

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
3222584 köpa ny kolv osv för när man stuntar så gör man ju det så mkt man kan o inte bara lite då å då ..?

sorry stavningen*^^
Tror nog en hoj som ska stuntas går mindre än en för dagligt bruk, dessutom går den som det ska gå, dvs gas-boms, gas-broms...

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
om jag skulle köpt en 125:a för enbart stunt så skulel jag köpt en DT 125, då dom visat sig funka utomordentligt till detta =)..

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
jag ska ha ktm exc 125a ingen dt :p

jag har haft en exc 125, o visst. skitlätt o stunta med, inget snack om saken.

men det är ingen slitvarg direkt, pga effekten kan det mesta gå sönder. så om du bara vill stunta, köp en dt. tanka filmen vertical limit så får du se =)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
3223389 jag har haft en exc 125, o visst. skitlätt o stunta med, inget snack om saken.

men det är ingen slitvarg direkt, pga effekten kan det mesta gå sönder. så om du bara vill stunta, köp en dt. tanka filmen vertical limit så får du se =)
eller titta på supermoppe han e fan sjukt grym.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati