vilken är den modernaste sh för MAX 28k?

ritchi

Guest
som rubriken lyder.
vilken är den modernaste sport hoj för MAX 28.000kr?

tänker nog själv mest på:
zxr
gsxr
som som värkar vara dem sportigast på den tiden fram till ca -95.

hur är dem, är dem klumpiga och tunga eller är dem smidiga att köra i stan, bara och kurviga små vägar
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
För dom pengarna hade jag nog köpt en gammal cbr600, lägg annars till lite lite o få en ur-R1.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tänk på att en nyare 600 går lika bra som en äldre 750 nästan
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Riktigt roliga hojar.
Känns modernare än Bladen från -92.

Nyfiken... hur menar du nu? Suzuki var ju sist av Japaner att gå över till vattenkyling och "riktig" ram... Hade olje/luftkylning och vaggram a´la bambustaket varit "the shit" hade väl alla haft det fortfarande... :rolleyes:

Äh, jag hade iaf valt en Blade... :yoparty
 

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
GSX1400, -01
Nyfiken... hur menar du nu? Suzuki var ju sist av Japaner att gå över till vattenkyling och "riktig" ram... Hade olje/luftkylning och vaggram a´la bambustaket varit "the shit" hade väl alla haft det fortfarande... :rolleyes:

Äh, jag hade iaf valt en Blade... :yoparty

-96 hade gsxr750 varken vaggram eller luft/oljekylning.

Jag hade i alla fall INTE köpt en cbr600 som någon föreslog, känns som en moped att köra. Ostabil och dåligt vrid, dessutom ful.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
som rubriken lyder.
vilken är den modernaste sport hoj för MAX 28.000kr?

tänker nog själv mest på:
zxr
gsxr
som som värkar vara dem sportigast på den tiden fram till ca -95.

hur är dem, är dem klumpiga och tunga eller är dem smidiga att köra i stan, bara och kurviga små vägar

Kan du skruva?? Köp en med lite arbete på så kan du få, Gixxer 600/750, R1 el dylikt från 98-00 då har du modernast möjligast för det priset. Kräver dock lite arbete och kanske lite mer pengar medans man lagar, men å andra sidan kanske du har en hoj värd 10-15 K mer som fixad än vad du laggt ut på den.:tummenupp
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
-96 hade gsxr750 varken vaggram eller luft/oljekylning.

Ingen som sagt att -96 GSX-R hade det ena eller det andra. Menade att Suzuki knappast är känt för att leda någon form av modern utveckling.

Skulle vilja påstå att en 96:ans Suzuki GSX-R har precis samma "moderna" bitar som Honda hade långt tidigare. Modern är inte samma sak som en nyare årsmodell tycker jag...
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Det kan du väl ändå inte kalla en sporthoj?? För övrigt frågade trådskaparen efter den modernaste sporthojen för 28000:-.

Satsa på en Gsxr 600/750 96-99

Ehh?? inte sporthoj?????En dräpare av klass, med bra väghållning, yberpotent motor som hänger med det mesta idag rakt fram, DET om något är en sporthoj!! Nåväl att den börjar bli till åren, det är en annan 5:a.
 
Last edited:

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Ehh?? inte sporthoj?????En dräpare av klass, med bra väghållning, yberpotent motor som hänger med det mesta idag rakt fram, DET om något är en sporthoj!! Nåväl att den börjar bli till åren, det är en annan 5:a.


Precis :tummenupp Fan en FZR 1000 -89 med sina 145 hk och nästan 270 i uppmätt toppfart är ju inget man skrattar åt direkt.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Ehh?? inte sporthoj?????En dräpare av klass, med bra väghållning, yberpotent motor som hänger med det mesta idag rakt fram, DET om något är en sporthoj!! Nåväl att den börjar bli till åren, det är en annan 5:a.

Frågan var modernast möjliga sporthoj för 28K. Varför då rekomendera en äldre sport/touringhoj?
Bara för att just ni har haft en sån så betyder det inte att det är den bästa hojen. En blade från -92 är modernare och sportigare än en FZR1000.
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
Jippi! Åka fort rakt fram med en stor blyklump...

Sporttourer eller motorvägsmaskin skulle jag kalla den.
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Jippi! Åka fort rakt fram med en stor blyklump...

Sporttourer eller motorvägsmaskin skulle jag kalla den.

Det var en sporthoj då... Den gick att svängas med bra som fan då, och det går precis lika bra att göra det nu. Kan fortfarande förnedra betydligt nyare hojar på bana och krokig landsväg...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top