Vilken är SÄMSTA hojen du kört ?

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSXR 750 -87
Då får väl jag också lägga ännu en körskolehoj till bottenlistan! Suzuki GR 650 (ja, en suzuki!). Den var nog vurpad en miljon gånger, så styret liknade mer ett sånt där "Texas" som folk hade på sina dakotor! Degiga bromsar, mjuk fjädring. Huvva! :)

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Fakkverk skrev:
Mycket japs här... :hihi

Ja, jag måste väl kontra på det. Det sämsta härket jag kört var nog Monster 620. De andra usla hojarna jag har testat har haft en anledning till att vara usla. Typ som att dom är tillverkade samma år jag föddes, 125cc och grymt misskötta. Monstern var kass från fabrik.

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
måste vara en 11hk svag mtx125 som knappt gjorde 110 - hellre herpes än honda

edit: ktm640 var fan inte mkt bättre för den delen, aningens snabbare möjligen.

Last edited:

GSX1100FRAD

Guzzi med hängpattar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bumse och urgixxer
Sämsta upp till 125cc är helt klart CB125T-81 somjag förövrigt fortfarande äger...
Över 125cc tror jag får bli Honda V65 Sabre, kardan med inbyggd hiss usla hejdare, usel ram, gunghäst fjädring, nästan 300kg tjänstevikt, längd som en atlantångare och halvdant vrid, jag vred ifrån den på högsta växeln med min 750R-99a... Och det är inget bra betyg åt en 1100!

Klabbharpan

Skitsnack MC
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yamaha R1
Man har ju kört en del hojar men den sämsta måste ha varit i våras på en provkörning då jag i väntan på de roliga hojarna fick för mig att testa en custom, Kawasaki VN 800 Classic -05.

Slö, tråkigt chassi och med bromsar helt utan bett. Var ungefär som att försöka bromsa en bil med enbart hjälp av handbromsen. Under provturen blåste även del av instrumenteringen av hojen! Kanske inte var meningen att man skulle köra hojen fortare än 70 km/h :hihi

Vilket skräp.

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
All time low

1. BMW r60 av sen sextiotalsmodell - trög tung utan bromsar och med fartegenskaper som en nedlastad Fiesta med tackräcke.

2. MZ 250 av sen 80talsmodell - ett kommunistiskt försök till konstruktion av sportig landsvägscykel -femtiotalets teknik som ser ut som om den är ritad under ett pågående epilepsianfall.

3. Honda cb 650 custom- en landsvägs hoj i custom skrud ala 80-talet med en låång mjuk framgaffel som bjöd på oanade sensationer vid en sen inbromsning.

Wellcraft

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
Bandit 1250 -08, Bandit1200s -05 såld,WR 426 -01 såld, XT660X -05 såld, KLR 650 -01 Såld, VTR1000 -97, TRX 850 -97 såld, ZX9R -95 Såld, ZX400R Såld, FZ600 -88 såld, RD350 -84 såld, RM 400 -80 Skrotad, DT 50 -90 såld, KX 80 -82 såld
Ägde en RM400 -80 för en massa år sedan, en hoj man helt klart bör undvika om man har någon som helst självbevarelsedrift.... riktigt elak!

RIOTS

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
retta äntligen
gpz 550 82a

måste vara världens sämsta skit varvade bara gick nada den e såld nu... :tummenupp

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
tassen skrev:
Ok, vad är det sämsta ni kört i hojväg, alla kategorier landsvägshoj.
utan tvekan körskolans krockade, skrapade o skittrötta kawasaki ER-5. helt jävla värdelös motorcykel. finns nog inget sämre skit o uppbringa.

Snigeln_GBG

Gasa te de rasar
Gick med
2 May 2005
Hoj
MT-10 SP 2017
Yamaha wildstar 1600.
De enda den funkar bra till e som ankare eller bojsänke :hihi

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
tassen skrev:
Ok, vad är det sämsta ni kört i hojväg, alla kategorier landsvägshoj.

Harley Davidsson V-rod, det bästa de kan leverera, imponerade absolut nada på mig.

svinkallt

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2005
Hoj
BB-06 Akra hel, PC3, KN, Bänk 153,21hk
stranglefoot skrev:
Då får väl jag också lägga ännu en körskolehoj till bottenlistan!
Samma här... körskolehoj, märket honda cb750 -82 Den hade irriterande motorskyddsbåge.. hände då å då att jag la fotspetsen på motorskyddsbågen när jag skulle bromsa vilket jag var nervös över att det skulle hända på uppkörningen vid bromsprovet... :rolleyes:

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
Fakkverk skrev:
Mycket japs här... :hihi

Ja, japanska hojar är ju det enda som säljer, alltså består fordonsparken uteslutande av japanska hojar.

Det sämsta jag kört var en kinesisk 250cc hoj jag hyrde på en semester i grekland, den var helt ny men var sanslöst kass, glapp i lager och bussningar, ingen balans, rå motorgång osv osv..

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag tror den sämsta hoj jag kört är en hoj som vi fortfarande äger. Jag tror mycket för att den har sin charm med att vara totalkass (för att vara en hoj som e schysst i lager och hela den biten).

Hojjen är en CM125 från -79. En custom 125a från Honda. Paralelltwin som säkert varvar 20 000 innan den börjar flyta på ventilerna, men inte fasiken blir det någon fart på den ändå. Tippar på runt 8-10 hk, toppar 110 i kraftigt nerförslut och ihopkrupen förare. Dessutom är den totalt livsfarlig när det gäller kurvtagning. Wobblar på raksträcka och bromsar väldigt dåligt. Gasreglaget kan man vrida precis hur långt som helst men efter hälften så ger det inget mer.

Bifogar en bild på raketen:

Bifogat

• 4.jpg
    4.jpg
    129 KB · Visningar: 398

Palo

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
ZX9R -00
CB400n ...... väghållning som en trampcykel, bara tur att den inte går fortare än så :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024