Vilken är VÄRLDENS SNYGGASTE ..............R-HOJ ?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Gillar Panigale, F4, gamla Hondor osv.
Men min favvo är F3'an.
Den e så snygg så man får kisa för att inte bli tårögd. :kär
F3.JPG

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
2008-Aprilia-RSV1000RFactorye.jpg

millen ovan är riktigt läcker men jag gillar nog efterföljaren bättre, Aprilia RSV 1000 :yoparty
grym hoj på alla sätt!

Smagatusk

Guest
Det här är perfektion

Britten%20V1000-1995%20%201.jpg

RC30_RHF_1024.jpg
06.jpg

För mig som uppenbarligen missar skönheten i detta hojbygge... Kan någon upplysa mig? Är det färgsättningen? Ingenjörskonsten? Designen?

Jag är ledsen... jag ser inte det som gör denna hoj till Världen Snyggaste.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
View attachment 426560

millen ovan är riktigt läcker men jag gillar nog efterföljaren bättre, Aprilia RSV 1000 :yoparty
grym hoj på alla sätt!
Inte för att vara glädjedödare, men det där ÄR efterföljaren RSV1000. Generation 2. Inte Mille som är första generationen. Efter den här kom V4-hojen RSV4, slut på twinnar...

Inte för att det gör nåt, jag tycker hojmodellen på bilden lätt kvalar in på denna lista med rätt färgsättning...

Last edited:

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
För att kora en vinnare i denna tråd borde alla hitills nämda hojar ses i en och samma färg, tex vit.
Eftersom färg/färger på en hoj har lika stor betydelse för intrycket som fälgar på en bil.
HONDA RC45 får min röst.

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
För att kora en vinnare i denna tråd borde alla hitills nämda hojar ses i en och samma färg, tex vit.
Eftersom färg/färger på en hoj har lika stor betydelse för intrycket som fälgar på en bil.
HONDA RC45 får min röst.

Fast det är väl också hela grejen? Att någon arrangerat färger snyggt likväl som fått till bra former.

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
För mig som uppenbarligen missar skönheten i detta hojbygge... Kan någon upplysa mig? Är det färgsättningen? Ingenjörskonsten? Designen?

Ingenjörskonsten!!!
En kille i Nya Zeeland hade nydanande idéer om hur en motorcykel ska vara konstruerad. Med lite kompisars hjälp byggde han den, och då menar jag inte att bygga ihop av köpta delar. Han konstruerade och tillverkade allt, ALLT. Motorn gjöt han, ramen i kolfiber gjorde han, inte med färdig väv utan från kolfibertråd! Navstyrning m.m. Tog den till USA och tävlade i B.o.T.T och spöade skiten ur alla fabriksteam. Inklusive Ducati. Killen var ett geni och man bara måste beundra hojen. Ett mästerverk. Tyvärr gick John Britten bort alldeles för tidigt i cancer, endast 45 år gammal.

Leta upp filmen om John Britten på Youtube och se den och du kommer att inse storheten. ;-)

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Ingenjörskonsten!!!
En kille i Nya Zeeland hade nydanande idéer om hur en motorcykel ska vara konstruerad. Med lite kompisars hjälp byggde han den, och då menar jag inte att bygga ihop av köpta delar. Han konstruerade och tillverkade allt, ALLT. Motorn gjöt han, ramen i kolfiber gjorde han, inte med färdig väv utan från kolfibertråd! Navstyrning m.m. Tog den till USA och tävlade i B.o.T.T och spöade skiten ur alla fabriksteam. Inklusive Ducati. Killen var ett geni och man bara måste beundra hojen. Ett mästerverk. Tyvärr gick John Britten bort alldeles för tidigt i cancer, endast 45 år gammal.

Leta upp filmen om John Britten på Youtube och se den och du kommer att inse storheten. ;-)

Jo absolut, men snygg..?

Smagatusk

Guest
Ingenjörskonsten!!!

Jo, jag kan dess historia. Men som Laidback skrev; är den snygg för det? En brud som har näsan under munnen är ju inte snygg bara för att hon är raketforskare, liksom...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jo, jag kan dess historia. Men som Laidback skrev; är den snygg för det? En brud som har näsan under munnen är ju inte snygg bara för att hon är raketforskare, liksom...

Different strokes, som de säger därborta i galenskapsland...
För en del är ju sann skönhet ingenjörskonst, snarare än designers som drar snygga linjer.

Jag tycker väl iofs inte heller Britten V1000 är en skönhet, men jag kan uppskatta skönheten i tekniken den är byggd med, och de lila krökarna är bara för schnygga. :hihi

Smagatusk

Guest
För en del är ju sann skönhet ingenjörskonst, snarare än designers som drar snygga linjer.

Jag tycker väl iofs inte heller Britten V1000 är en skönhet, men jag kan uppskatta skönheten i tekniken den är byggd med, och de lila krökarna är bara för schnygga. :hihi

Visst är det så, att skönheten ligger i betraktarens öga. En vidare fundering blir ju varför ingen har spunnit vidare på hans koncept, om det nu är "perfektion" som någon skrev.

Jag är skeptisk.

skeptisk.jpg

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Visst är det så, att skönheten ligger i betraktarens öga. En vidare fundering blir ju varför ingen har spunnit vidare på hans koncept, om det nu är "perfektion" som någon skrev.

Jag är skeptisk.

View attachment 426623

Han var ju före med en drös saker, som vad det tycktes var vettiga förbättringar på den tiden, men sedan dess har material och konstruktioner förbättrats förbi hans ideer, en hossack-upphängning fram kan nog iofs fortfarande vara intressant att testa, men det krävs ju att föraren är beredd att anpassa sig till en sån gaffel istället för de som körs med vanligtvis.

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4

Jo absolut, men snygg..?

Snygg lr inte, En sån är värd idag över 5 miljoner svenska kr....:hihi

https://www.youtube.com/watch?v=4MbvMqNAFVY

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha