RWN
Sporthojsnörd
RC181 1967 och NSR500 1984
Vilka skönheter och vilket ljud!
https://www.youtube.com/watch?v=O_s7rrG7oGw
https://www.youtube.com/watch?v=RnC_JlmMYXw
https://www.youtube.com/watch?v=o57JwibqCb8
Det här är perfektion
Inte för att vara glädjedödare, men det där ÄR efterföljaren RSV1000. Generation 2. Inte Mille som är första generationen. Efter den här kom V4-hojen RSV4, slut på twinnar...View attachment 426560
millen ovan är riktigt läcker men jag gillar nog efterföljaren bättre, Aprilia RSV 1000
grym hoj på alla sätt!
För att kora en vinnare i denna tråd borde alla hitills nämda hojar ses i en och samma färg, tex vit.
Eftersom färg/färger på en hoj har lika stor betydelse för intrycket som fälgar på en bil.
HONDA RC45 får min röst.
Fast det är väl också hela grejen? Att någon arrangerat färger snyggt likväl som fått till bra former.
För mig som uppenbarligen missar skönheten i detta hojbygge... Kan någon upplysa mig? Är det färgsättningen? Ingenjörskonsten? Designen?
Jag är ledsen... jag ser inte det som gör denna hoj till Världen Snyggaste.
Ingenjörskonsten!!!
En kille i Nya Zeeland hade nydanande idéer om hur en motorcykel ska vara konstruerad. Med lite kompisars hjälp byggde han den, och då menar jag inte att bygga ihop av köpta delar. Han konstruerade och tillverkade allt, ALLT. Motorn gjöt han, ramen i kolfiber gjorde han, inte med färdig väv utan från kolfibertråd! Navstyrning m.m. Tog den till USA och tävlade i B.o.T.T och spöade skiten ur alla fabriksteam. Inklusive Ducati. Killen var ett geni och man bara måste beundra hojen. Ett mästerverk. Tyvärr gick John Britten bort alldeles för tidigt i cancer, endast 45 år gammal.
Leta upp filmen om John Britten på Youtube och se den och du kommer att inse storheten. ;-)
Ingenjörskonsten!!!
En kille i Nya Zeeland hade nydanande idéer om hur en motorcykel ska vara konstruerad. Med lite kompisars hjälp byggde han den, och då menar jag inte att bygga ihop av köpta delar. Han konstruerade och tillverkade allt, ALLT. Motorn gjöt han, ramen i kolfiber gjorde han, inte med färdig väv utan från kolfibertråd! Navstyrning m.m. Tog den till USA och tävlade i B.o.T.T och spöade skiten ur alla fabriksteam. Inklusive Ducati. Killen var ett geni och man bara måste beundra hojen. Ett mästerverk. Tyvärr gick John Britten bort alldeles för tidigt i cancer, endast 45 år gammal.
Leta upp filmen om John Britten på Youtube och se den och du kommer att inse storheten. ;-)
Jo, jag kan dess historia. Men som Laidback skrev; är den snygg för det? En brud som har näsan under munnen är ju inte snygg bara för att hon är raketforskare, liksom...
Different strokes, som de säger därborta i galenskapsland...
För en del är ju sann skönhet ingenjörskonst, snarare än designers som drar snygga linjer.
Jag tycker väl iofs inte heller Britten V1000 är en skönhet, men jag kan uppskatta skönheten i tekniken den är byggd med, och de lila krökarna är bara för schnygga.
Visst är det så, att skönheten ligger i betraktarens öga. En vidare fundering blir ju varför ingen har spunnit vidare på hans koncept, om det nu är "perfektion" som någon skrev.
Jag är skeptisk.
View attachment 426623
Tar de efter honom betyder ju det att de haft fel o det vill ju inte många erkännaVisst är det så, att skönheten ligger i betraktarens öga. En vidare fundering blir ju varför ingen har spunnit vidare på hans koncept, om det nu är "perfektion" som någon skrev.
Jag är skeptisk.
View attachment 426623
För mig som uppenbarligen missar skönheten i detta hojbygge... Kan någon upplysa mig? Är det färgsättningen? Ingenjörskonsten? Designen?
Jag är ledsen... jag ser inte det som gör denna hoj till Världen Snyggaste.
Jo absolut, men snygg..?
Jo, jag kan dess historia. Men som Laidback skrev; är den snygg för det? En brud som har näsan under munnen är ju inte snygg bara för att hon är raketforskare, liksom...
Different strokes, som de säger därborta i galenskapsland...
För en del är ju sann skönhet ingenjörskonst, snarare än designers som drar snygga linjer.
Jag tycker väl iofs inte heller Britten V1000 är en skönhet, men jag kan uppskatta skönheten i tekniken den är byggd med, och de lila krökarna är bara för schnygga.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|