Vilken är värsta hojen?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Sant men nu pratar vi iaf sporthoj där det är framtaget för att ge bättre grepp

Jag tror faktiskt greppresonemangen mest är snack´och definitivt för sublimt för gatåkare. Jag tror det är ljudet och kraftpulserna i sadeln Yamaha vill åt med gathojen. Människohjärnan har alltid varit svag för motorer med assymetrisk tändföljd. Audi Quatro-femman, HD, Ducati, Laverdas 120-graders triplar etc. Eller vanliga crossplaneV8:an assymetri mellan cylinderbankarna: Vänsterhögervänstervänsterhögervänsterhögerhöger osv

Kan man få kunderna att acceptera förskjutna vevtappar på en lättproducerad radfyra isf för att yamaha måste bygga en dyr V4:a så är det ju glimrande.
 
Last edited:

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
OMG!
Inte ens liknande tändföljd?
När tänder en R1a då?

En R1a är en sporthoj standard basic.
Till skilnad mot GSXR1100 från 89.
Ingen annan hoj har liknande bakdrev.

oregelbunden tändföljd. Vilket ska ger bättre känsla och bättre grepp jmf med "standard" radfyror 270º - 180º - 90º - 180º
Detta är det ingen annan rad4 sporthoj som har idag.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Jag tror faktiskt greppresonemangen mest är snack´och definitivt för sublimt för gatåkare. Jag tror det är ljudet och kraftpulserna i sadeln Yamaha vill åt med gathojen. Människohjärnan har alltid varit svag för motorer med assymetrisk tändföljd. Audi Quatro-femman, HD, Ducati, Laverdas 120-graders triplar etc. Eller vanliga crossplaneV8:an assymetri mellan cylinderbankarna: Vänsterhögervänstervänsterhögervänsterhögerhöger osv

Kan man få kunderna att acceptera förskjutna vevtappar på en lättproducerad radfyra isf för att yamaha måste bygga en dyr V4:a så är det ju glimrande.

Då tror jag mer på att den säljer för att det är liknade koncept de använder på M1an
 

Palija

I 300 hör ingen dig skrika
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Västervik
Hoj
GSXR 1300 Hayabusa -06
Jag tror på dig urgabluf du kommer nog vara nästa THE DOCTOR
så mitt förslag är en Busa som du skickar upp til MC Express sen Turbokonverterar du den o sen Piskar du skiten ur alla, glöm inte att titta på Ghost Rider några gånger inna du ger dig ut för första gången.
O för guds skull så får du inte glömma o filma det hela o bevisa för alla att du är kung.
Fanns en bra busa på blocket nu om det är nåt kanske, eller är den kanske lite för klen efter din 125.
http://www.blocket.se/vi/20297839.htm?ca=18_s
//R.I.P Om du menar alvar.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Jo ser lite äckligt enkelt ut, int ens nån överdriven miss. skitkalla däck väl?


Kalla däck räcker inte. Han gasade ju knappt. Måste ha varit antingen nåt halt på marken eller nån på mc-firman som smetat vinylglans eller liknande på däcken för att få rätt utställningsskick. :hihi
 

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
hmm.... vet inte... tror nog busan på blocket är lite för klen.... han hade ju 125:a innan.....:D

kanske kan köpa loss ett JAS plan?!?.... ta bort vingarna och sedan dra en repa med oss andra på bulten i sommar.... du kan väl tuta när du vill om.... så kan jag ta fram kameran.....

det skulle få tyst på grabbarna som tråkar dej här:rolleyes:

jag är på din sida.... jag är ju åxå bäst på att köra hoj... eller var.... nu är ju du det.....:D
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top