Vilken 125:a är bäst?

Johansson_89

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Honda Rebel
Hallå!

Någon som kan förklara vilken 125:a som är bäst och som ej går sönder så lätt, de motorcyklarna jag syftar på är: Yamaha Virago, Yamaha Dragstar, Honda Shadow, Honda Rebel, Hyosung Aquila.

Skriv gärna i vilken ordning de är bra o.s.v.

Tack på förhand//Fredrik

Hallå!

Någon som kan förklara vilken 125:a som är bäst och som ej går sönder så lätt, de motorcyklarna jag syftar på är: Yamaha Virago, Yamaha Dragstar, Honda Shadow, Honda Rebel, Hyosung Aquila.

Skriv gärna i vilken ordning de är bra o.s.v.

Tack på förhand//Fredrik

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Alla dom hojjarna du räknade upp är ju 4-takt så motormässigt borde du inte ha några som hellst problem vilken du än köper :tummenupp

Sen vilken som är bäst av dom kan jag inte svara på.

Johansson_89

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Honda Rebel
Loy skrev:
2042241 Alla dom hojjarna du räknade upp är ju 4-takt så motormässigt borde du inte ha några som hellst problem vilken du än köper :tummenupp

Sen vilken som är bäst av dom kan jag inte svara på.

okej men asså alla de jag nämne har ju dubbla cylindrar, men min kompis har en aquila och när han åkte på motorvägen med den så blev de ngt fel så den bara gick i 60... sen så lämnade han in den och de tog 3-4 månader för de va tvunga att beställa hem delar så jag vetinte om de är en bra hoj, viragon har ju endast 6-7 hk och 9 kw men gör endå 110-120, shadow:n har 15 hk och 11 kw men jag vetinte hur bra den går lr om den håller så bra... vill gärna ha mycket fakta om alla de jag nämnde tidigare!

SkyNard

Knugen
Gick med
14 Dec 2005
Hoj
Yamaha XV Virago 125
jag kan iaf rekomendera Yamaha virago :yoparty Den cykeln drar 0,3 L/mil och billig försäkring nästan 1000 kr billigare än dom andra cyklarna du rada upp.. och det finns mycket delar och den går nästan aldrig sönder! (Så länge du inte krockar) och som du sa så går den i 120 km/h.. det vet jag av egna erfarenheter! hehe så köp en virago nu och bli nöjd! :fatta!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
jag hoppas att du har gjort vissa sökningar innan du startade denna tråden, vi har nyligen haft trådspam så det är strängt just nu :)

som sagt så många gånger tidigare, det går inte att säga vilken 125:a som är bäst. du måste specificera lite. detta skriver jag utan att ha läst vad du skrev

Johansson_89

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Honda Rebel
-Rosen- skrev:
2042365 jag hoppas att du har gjort vissa sökningar innan du startade denna tråden, vi har nyligen haft trådspam så det är strängt just nu :)

som sagt så många gånger tidigare, det går inte att säga vilken 125:a som är bäst. du måste specificera lite. detta skriver jag utan att ha läst vad du skrev

okej då men vilken av motorcyklarna jag angav har mest hk, kw, topphastigthet, max varv vid topphastighet, bottendrag, hållbarhet vid körning på max fart/varv, asså hur länge en hoj klarar av de... o.s.v

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Johansson_89 skrev:
2042390 okej då men vilken av motorcyklarna jag angav har mest hk, kw, topphastigthet, max varv vid topphastighet, bottendrag, hållbarhet vid körning på max fart/varv, asså hur länge en hoj klarar av de... o.s.v

Hur långt är ett snöre?

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Johansson_89 skrev:
2042330 okej men asså alla de jag nämne har ju dubbla cylindrar, men min kompis har en aquila och när han åkte på motorvägen med den så blev de ngt fel så den bara gick i 60... sen så lämnade han in den och de tog 3-4 månader för de va tvunga att beställa hem delar så jag vetinte om de är en bra hoj, viragon har ju endast 6-7 hk och 9 kw men gör endå 110-120, shadow:n har 15 hk och 11 kw men jag vetinte hur bra den går lr om den håller så bra... vill gärna ha mycket fakta om alla de jag nämnde tidigare!
Du har nog fått det här med kw och hk om bakofoten lite...

1kw = 1.36hk så att 11kw=15hk men det dära med 7kw och 9 hk:p hk/kw är ungefär som yard/meter, 2 olika räknesett helt enkelt...så viragon har nog 9hk/7kw.

Skulle bara säga de....

Btw, varför custom 125?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
zpeppy skrev:
2043681 Du har nog fått det här med kw och hk om bakofoten lite...

1kw = 1.36hk så att 11kw=15hk men det dära med 7kw och 9 hk:p hk/kw är ungefär som yard/meter, 2 olika räknesett helt enkelt...så viragon har nog 9hk/7kw.

Skulle bara säga de....

Btw, varför custom 125?
Tänkte precis säga samma, såg roligt ut att den hade 6-7 hk och 9 kw :hihi

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Jag vet inte om du frågar på rätt ställe, tror inte det finns många som kan svara på dina frågor här. Det är ju inte sporthojar du frågar efter menar jag.

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
SkyNard skrev:
2042350 jag kan iaf rekomendera Yamaha virago :yoparty Den cykeln drar 0,3 L/mil och billig försäkring nästan 1000 kr billigare än dom andra cyklarna du rada upp.. och det finns mycket delar och den går nästan aldrig sönder! (Så länge du inte krockar) och som du sa så går den i 120 km/h.. det vet jag av egna erfarenheter! hehe så köp en virago nu och bli nöjd! :fatta!

en ostrypt moppe drar den till 70

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
har själv provkört hyousung'en. Slö som en påse bly men mycket skön att köra och ett härligt ljud på tomgång, låter dock som vilket annat bi somhällst när man börjar köra lite snabbare då den hälst ligger på höga varv. Prestandamässigt tror jag inte dessa hojar skiljer sig särskillt mycket men märke är ju alltid att föredra så jag förespråkar hondan. Köp den du tycker ser snyggast ut för prestandamässigt tror jag inte det har någon betydelse.

Solid snake

Guest
SkyNard skrev:
2042350 jag kan iaf rekomendera Yamaha virago :yoparty Den cykeln drar 0,3 L/mil och billig försäkring nästan 1000 kr billigare än dom andra cyklarna du rada upp.. och det finns mycket delar och den går nästan aldrig sönder! (Så länge du inte krockar) och som du sa så går den i 120 km/h.. det vet jag av egna erfarenheter! hehe så köp en virago nu och bli nöjd! :fatta!
Min virago är större än din, köp min och bli cool som mig!

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
CBR 900RR Fighter
lite bättre mos i maskin på Yamaha Virago Yamaha Dragstar Honda Shadow men dom drar även lite mera soppa, dyrare inköp och dom är tyngre.

Honda Rebe går helt hyffsat bra. runt 0.3l/milen blanad körning å har grymt fint ljud =) Min ha rullat 4500mil. Tog upp den förra vintern och kollade cylindrarna och dom såg knappt använda ut.

Hyosung Aquila. Billigast av alla men de kan väll va lite svårare att få tag på grejer till dom kan jag tänka mig.

Till de 4a förstnämna finns de mängder med tillbehör och liknande. PM om du vill ha mer info!

edit: skall ladda upp film så alla här får höra ljudet. Silvertail Custom Exhaust och K/N filter från gixxer 750 är smaskens^^ skall även visa hur man kör fotinnsskrap med blysläde igenom en rondell..

Last edited:

Johansson_89

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Honda Rebel
lorkan skrev:
2053705 Jag förstår inte heller. :va

Har jag svårt att tro. :tomten

Jag vill köpa custom för de är sköna att glida på, man slipper 2 takts skiten:p och onödiga kostnader... dessutom vill jag inte ha en sporthoj som 125:a och jag har nog inte heller råd... kan typ lägga ut ca 16000:- på en mc...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept