Vilken 125 ska man ha:O?!Help:)

BeppaR

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
Aprilia RS 125 (kommer)
Tjena.. Har en fråga. Är det lönt att köpa en Aprilia RS 125 Fullpower , istället för Honda CBR125R? Är det stor skillnad. På priset är det iallafall. En sak som är säkert är att Aprilian är så jävla mycket snyggare, men kostar runt 20,000 mer. Ger aprilian mycket bättre accs osv? tacksam för svaren:) MVH jesper.

( lätt MC )
Cagiva Mito 125; (?40-45,000?) Kr
Honda CBR125R; 30,000~ Kr
Aprilia RS 125 Fullpower ; 50,000~ Kr. Bild:
http://img88.imageshack.us/my.php?image=apriliaxv3.jpg

Ge förslag och sådant på andra modeller om ni orkar;) vore skit schysst:)
ny på sporthoj också;)
MVH / jesper

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
BeppaR skrev:
2454208 Tjena.. Har en fråga. Är det lönt att köpa en Aprilia RS 125 Fullpower , istället för Honda CBR125R? Är det stor skillnad. På priset är det iallafall. En sak som är säkert är att Aprilian är så jävla mycket snyggare, men kostar runt 20,000 mer. Ger aprilian mycket bättre accs osv? tacksam för svaren:) MVH jesper.

( lätt MC )

ny på sporthoj också;)
MVH / jesper
Nybörjare va? Antar det för annars skulle du veta skillnaden mellan 2t och 4t. Ja en Aprilia FP Drar djävulsk mycket mer än en cbr. Med dryga 4 ggr så många hk. Cbr är inget du köper för att "leka" med utan egentligen enbart för transport. Du har inte kollat något på NSR? Eller u kanske vill köpa en helt ny?

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Det man kan fråga sig är om en lätt motorcykel verkligen är värd 40.000-50.000kr, du ska väl bara ha den i några år eller?

BeppaR

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
Aprilia RS 125 (kommer)
Lundgren skrev:
2454240 Nybörjare va? Antar det för annars skulle du veta skillnaden mellan 2t och 4t. Ja en Aprilia FP Drar djävulsk mycket mer än en cbr. Med dryga 4 ggr så många hk. Cbr är inget du köper för att "leka" med utan egentligen enbart för transport. Du har inte kollat något på NSR? Eller u kanske vill köpa en helt ny?

Så Aprilia'n accar mkt bättre o är roligare att leka med än Hondas cbr? Förklara igen snälla:). Och ja, jag är nybörjare:confused: .

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
jag rekomenderar nsr! körglädje, driftsäkerhet! snygg om man lägger ner lite tid på den! Min är tillsalu sh-pris 20k... tänkte tipsa dej eftersom som du endå hade några 2-taktare i din lista...
bikepics-578844-full.jpg

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
BeppaR skrev:
2454250 Så Aprilia'n accar mkt bättre o är roligare att leka med än Hondas cbr? Förklara igen snälla:). Och ja, jag är nybörjare:confused: .
Okej 4t = kass när vi snackar 125cc. Om 4t är bättre på högre kubik kan man diskutera men inte här. ( Kass var väl fel kanske för att den är ju ypperlig som pendlarhoj, men förstå mig rätt)

Eftersom en 4t tänder varannan gång räknar man med att den har ungefär hälften så många hk som en 2t på motsvarande cc. Detta innebär att RS:en har mycket mer hk vilket gör att den accar bättre.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Men den som sa att man bara har 125 i nått år...

Men man säljer den efter nåt år så om man lägger ut 50 frånb början så får man kanske 40 när man säljer den (delvis gott skick)

Men om man ska köra sin 125 tills den dör och sedan hänga upp den på väggen så ska man itne lägga ut mkt pengar kansek 20 max

BeppaR

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
Aprilia RS 125 (kommer)
Okeej:) tack så mycket. Dock kostar dom 50,000:mad: får ta o jobba lite till så man har det:yoparty . Hoppas att jag inte blir besviken:rolleyes: .

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
BeppaR skrev:
2454300 Okeej:) tack så mycket. Dock kostar dom 50,000:mad: får ta o jobba lite till så man har det:yoparty . Hoppas att jag inte blir besviken:rolleyes: .
kom ihåg attt ställ, stövlar osv inte e gratis!

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
köpte beggad rs för 27.500 med lite lite pill pill (gick på någon hundring) och dessa ca 30 mil jag kört är jag helnöjd, bra klipp i snurran, otroligt kul att köra kurvigt då man kan lägga den rätt rejält :)

än så länge det vill säga, får hålla på koll på kolv och cylinder och byta i tid så att det inte sabbar sig big time :yoparty

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
BeppaR skrev:
2454300 Okeej:) tack så mycket. Dock kostar dom 50,000:mad: får ta o jobba lite till så man har det:yoparty . Hoppas att jag inte blir besviken:rolleyes: .

Om du inte vill lägga ut 50 papp på en sprillans så kan du ju komma och kolla på min om du vill. Bilder finns under garaget. :tummenupp

Iofs slår ju inget 06an i design. :tuttar

BeppaR

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
Aprilia RS 125 (kommer)
Har en annan fråga, är det lönt att dra till Tyskland och köpa 125an? Och vad kostar det när ja tar hem den till Sverige, vad måste ja göra med den då? Regga den här eller? Tack :D

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
BeppaR skrev:
2455108 Har en annan fråga, är det lönt att dra till Tyskland och köpa 125an? Och vad kostar det när ja tar hem den till Sverige, vad måste ja göra med den då? Regga den här eller? Tack :D
Search! Sök! Suchen! Söööög!

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600RR -07
Ingen tvekan på att du ska ha Aprillian. De nya Aprillia hojjarna 125cc är vidrigt snygga man e kung på gatan med en sån:)

Dock tycker jag dom gammla RS är skitfula men det är riktig MC känska i dom för dom är stora o feta men ja gillar värkligen inte utseendet förutom de breda goa däcken och ramen. Men somsagt det är en smaksak alla tycker olika.

Cagiva Mito är en grymm hojj starkt rekomenderat men om du har chansen på en ny aprillia så ta den :)

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Räkna inte med att betala 52.999 för en ny Aprilia RS då du måste köpa till strypningskit och få det monterat. (Om du nu inte gör det själv)

Du måste också ha intyg och sedan registreringsbesikta den så slutnotan lär hamna på runt 56k-57k SEK.

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
BeppaR skrev:
2454208 Tjena.. Har en fråga. Är det lönt att köpa en Aprilia RS 125 Fullpower , istället för Honda CBR125R? Är det stor skillnad. På priset är det iallafall. En sak som är säkert är att Aprilian är så jävla mycket snyggare, men kostar runt 20,000 mer. Ger aprilian mycket bättre accs osv? tacksam för svaren:) MVH jesper.

( lätt MC )

ny på sporthoj också;)
MVH / jesper

Aprilian är en jäkla skillnad på hoj jämfört med cbr, du får helt klart roligare på en 2t.

Hemma står de en aprilia till salu, även komplett utrustning, och jag lovar att de inte ens kostar i närheten av 50 lök ihop. ;)

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Du ska ha den billigaste startbara du hittar. När du lärt dig köra kan du skaffa en bättre hoj.

Min premie blir så dyr annars :(

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
CBRen är kul att köra och den får en att känna sig säker på kvalitén, även så har den en mycket bra växellåda. Men visst, RSen nog roligare. Kul som fan me accelerationen iaf =)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024