Vilken 600??..nybörjare

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
ja kanske det är så som ngn säger att man inte ska stirra sig blind på 600:eek:r men jag tänkte mer på att det är väl duktigt med mos i en 900: och att den troligen också är dyrare i försäkring men givetvis ska jag prova som ni säger olika hojjar och kanske även prova 900:eek:r.Vad beträffar körställning så har flertalet vänner påpekat att..oj oj,du kommer lessna på en säg typ kawa600 ninja eller yamaha R6 för don är varviilliga hojjar och inte roligt att åka långt på dels för körställningen och dels för dom varvar så mycket i säg 120-130km/h men som ngn sa så är det trots allt jag själv som skall åka och jag som skall trivas och jag som gör bedömningen vad som är bra för mig.Jag är väldigt tacksam för era synpunkter och era erfarenher av olika hojjar.

mvh/nybörjare
 

Weloz

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Ort
Ja...
Hoj
GSX-R 750
Hell_Man skrev:
Skit i allt vad nybörjarhojar heter. Köp den hoj du vill ha!! Jag är själv nybliven hojägare och jag tycker det är lättare att köra en hoj med lite vrid på låga varv... Kollade själv på suzuki SV 650 i början, men försäkringen var allt annat än billig!!!!! Valet föll på en suzuki RF 900. Duktigt med fart i den hojen. Men det regleras ju såklart med högerhanden :tungan Vettig försäkring fick jag på IF.

SV'n dyr att försäkra?
Jag betalar ca: 3200:- Helförs. helår hos Vasa Bilsport.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top