vilken a-kassa ska man väl?

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Vilken a-kassa ska man välja mht till månadsavgift och att få ersättning relevtivt snabbt (inte behöver vara med i 12 månader innan man får nåt)?
Har tröttnat på att vara med i HTF's a-kassa och tänker byta. Jobbar som projektledare på kontor.

tack tack

Vilket fack antar jag du menar...

Är med i SiF själv och är väl nöjd, iomed att det nästan alltid finns tjänstemän på företag så kan man oftast vara medlem i SiF vilken arbetsplats man än hamnar på, tror dock att de flesta seriösa fackföreningar har ett obligatorisk 12 månaders medlemskap före du kan punga ut pengar.

SIF och HTF har ju gått ihop och bildat "Unionen", så det känns ungefär som att välja samma a-kassa igen. Och nej, inte gå med i facket, bara a-kassan.

Vad ska du med Akassan till nu? Bättre söka nytt jobb direkt istället för att utnyttja de korvören man får där. 10.800kr är maximal ersättning i månaden, vem fan klarar sig på det????? :va

Gå ur skiten och jobba istället.

Vilket fack antar jag du menar...

Är med i SiF själv och är väl nöjd, iomed att det nästan alltid finns tjänstemän på företag så kan man oftast vara medlem i SiF vilken arbetsplats man än hamnar på, tror dock att de flesta seriösa fackföreningar har ett obligatorisk 12 månaders medlemskap före du kan punga ut pengar.

Facket & A-kasan är inte samma sak. Det är A-kassan då får ut stålars ifrån, inte facket.

Dock kan man byta A-kassa då man byter jobb. Jag klev ur livsmedel & klev in i Alfakassan ist, tiden man har i den tidigare a-kassan tillgodoräknas. Iaf var det så tidigare, ingen aning om hur det blivit sen nya regeringen.

Last edited:
Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick