Vilken av dom ska jag köpa?

Alexlindgren

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Fs1 :P
Hej!
det är ganska lång tid kvar tills jag får ta lättvikts lämpet, men jag vill börja planera redan nu :)

Dom 2 cyklarna jag har kollat på är Yamaha DT 125R och KTM 125 Exc

Vilken av dom tycker ni är bäst?

Vad har dom för för och nackdelar?

Sedan till en sista fråga, det finns ju bonniers körkortsskola som man kan ladda hem till datorn, den är gjord för bilkörkort. Nu undrar jag om det finns samma fast till 125:eek:r.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
KTM blir mycket roligare.. !! men var beredd att serva mycket.. blir mycket mek och det krävs nog att du kan en del för att kunna underhålla den..
Och föresten!!.. :7peta Det är fortfarande samma trafikregler till bil och MC. :7peta
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Jag hade nog valt DTn, tro det eller ej.

Min husky är väldigt lik KTMen, båda är ju rena endurohojar som inte är byggda för gata, iaf min, tror KTM kör på samma linje, det är väll ingen landsvägsanpassad modell? Hursomhelst, dom är asroliga o busa o köra i stan med, drygt 40 hk gör ju skillnad, DT har väll runt 25? Dock så ska man inte stirra blint på det, DTn har bättre register och lugn o sansad motor. Det har inte KTMen...

DTns fördelar är ju driftsäkerhet, service, och att man utan större problem kan köra lite längre med den, även lite roliga kurviga vägar är ju kanonkul på den.

KTMens fördelar är att den är överlägset roligast i industriområdet och i stan, men på fina vägar utanför stan har den inte mycket att komma med, om den nu är som min WR, träsmaken kommer fort och motorn är väääldigt hetsig.

Jag skulle inte vilja byta min WR mot en DT nu, men om jag haft en hoj hade det helldre varit en DT än WRen, då DTn är mer mångsidig... :tummenupp
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
Jag hade nog valt DTn, tro det eller ej.

Min husky är väldigt lik KTMen, båda är ju rena endurohojar som inte är byggda för gata, iaf min, tror KTM kör på samma linje, det är väll ingen landsvägsanpassad modell? Hursomhelst, dom är asroliga o busa o köra i stan med, drygt 40 hk gör ju skillnad, DT har väll runt 25? Dock så ska man inte stirra blint på det, DTn har bättre register och lugn o sansad motor. Det har inte KTMen...

DTns fördelar är ju driftsäkerhet, service, och att man utan större problem kan köra lite längre med den, även lite roliga kurviga vägar är ju kanonkul på den.

KTMens fördelar är att den är överlägset roligast i industriområdet och i stan, men på fina vägar utanför stan har den inte mycket att komma med, om den nu är som min WR, träsmaken kommer fort och motorn är väääldigt hetsig.

Jag skulle inte vilja byta min WR mot en DT nu, men om jag haft en hoj hade det helldre varit en DT än WRen, då DTn är mer mångsidig... :tummenupp
Du fick nog med allt.. :tummenupp
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
philsson skrev:
Du fick nog med allt.. :tummenupp
Jag fick nog med för mycket. :va


Trådstartan, har du tänkt o köra längre sträckor?... Tänk isf två gånger innan du köper KTMen, det är en skitfin hoj, men nån touringhoj är det inte, puuuuure räääjsing....
 

Alexlindgren

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Fs1 :P
Tjena, o tack för alla svar!
Men alltså, det är ju ett helt år kvar till jag kan köpa, och pappa är lite skeptisk till det. Kan ni ge mig några bra argumet ? :)

Jag har tänkt åka till typ skolan och till gymmet med 125:arn, sen så ska jag väl va ute o rejjsa på kvällarna :p

Passar en dt bättre till mig då?
vad kostar den ny förresten?
när man säljer den, och den fortfarande är i bra skick, går man så mycket förlust då? efter som att jag vill ha bil när jag är 18 också..
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Alexlindgren skrev:
Tjena, o tack för alla svar!
Men alltså, det är ju ett helt år kvar till jag kan köpa, och pappa är lite skeptisk till det. Kan ni ge mig några bra argumet ? :)

Jag har tänkt åka till typ skolan och till gymmet med 125:arn, sen så ska jag väl va ute o rejjsa på kvällarna :p

Passar en dt bättre till mig då?
vad kostar den ny förresten?
när man säljer den, och den fortfarande är i bra skick, går man så mycket förlust då? efter som att jag vill ha bil när jag är 18 också..
ju äldre hoj du köper ju lägre värdeminskning.. så är det med allt!.
 

Tobbe_88

ram,silver metallic.kåpor,svart metallic
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Sala
Hoj
Yamaha DT125R-89
köp en DT!!...inget att fråga om
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Det beror mycket på hur mycket du är beredd att meka med hojen.
KTMen kommer du få meka med, den är en crosshoj!
DTen, vad ska man säga.. Håller i vått och torrt!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top