Vilken båge ska jag köpa?

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Tjenare!

Ska köpa en båge nu till våren/sommaren men vet inte riktigt vad jag ska ha. Har snöat in lite på VTR för de låter gött, twin gillar jag, ser bra ut och ligger rätt i pris. Vill inte ge över 50000:- för en båge. Jag åker motard egentligen så det e den jag tar ut på banor och leker av mig med, vill ha en båge som jag kan åka till jobbet på, åka lite småvägar och sist men inte minst skjutsa runt tjejen på (så man kan åka till vänner å bekanta på den...). Hon har åkt bak lite på CBR men sitter man sitter så ihopknöcklad då men det kanske går att ordna? Vilka e shyssta å skjutsa på och som ändå ser bra ut?

Skulle gärna ta ut den någongång på kinnekulle ring också (eftersom jag har 3 km dit..).

Förslag? Är det en VTR jag ska ha? Racebågar, streetfighters eller sporttourer eller liknande är intressant. Även andra nakna hojar.

Snälla! Hjälp mig. Vägarna börjar torka upp. (ja, jag var ute och körde minimoto och KX65:a idag. Husqvarna motorn får jag tillbaka i veckan å abstinensen börjar komma!!)

- Johan
 

janoshki-jonaz

Guest
Hmm verkligen en fråga om vilken smak man har men ...ja tycker att en vfr 750,gpz900,1100,rf900...ser bra ut trots sin ålder ligger ju perfekt i både försäkring o pris...
sedan finns ju klart cbr900rr som e en underbar cykel för ögat men efter va ja hört helt värdelös att åka bakpå...
 

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Ort
Norrköping
Hoj
kawasaki 636
skulle säga R6, kanske en dussin hoj men fin att äga.
annars skulle jag säga CBR 900rr går att få runt 50 klassen, eller en GSXR 600-750. :tummenupp
 

jönsson

Guest
Xjr 1300 har du en väldigt lättkörd hoj med hyfsat vrid å bra att åka på för 5000:- så får du ca 20hp extra på bakhjulet.å ligger bra i både inköp å försäkring.lägger man sen yttliggare 30.000 så får man 160hp på hjulet å då går den rätt bra
 

Palo

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Luleå
Hoj
ZX9R -00
Kawa ZX9R -98 och frammåt skulle jag nog välja................. lr VTR :D
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
skall du primärt köra donnan där bak skulle jag ta en hoj med hel sadel. Är så mycket skönare att ha passagerare på. En potent hoj är ju triumph sprint ST. Nu vet jag inte om det går att hitta en sådan under 50k dock...

Finns ju flera andra hojjar i samma stuk. Jag skulle inte köpt en sporthojj. Min ninja är ingen höjdare att ha passagerare på. Då hade jag hellre haft en sprint/blackbird eller liknande.
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Klrz skrev:
skall du primärt köra donnan där bak skulle jag ta en hoj med hel sadel. Är så mycket skönare att ha passagerare på. En potent hoj är ju triumph sprint ST. Nu vet jag inte om det går att hitta en sådan under 50k dock...

Finns ju flera andra hojjar i samma stuk. Jag skulle inte köpt en sporthojj. Min ninja är ingen höjdare att ha passagerare på. Då hade jag hellre haft en sprint/blackbird eller liknande.

Tripplarna före -02 har också hel sadel! Köp trippel!! :fatta! :hihi
 

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
Tl 1000r
säger bara löp en vtr, öj öj öj vilken go hoj, köpte min nyligen, har hunnit med en kort tur, o som du säger vilket ljud, de kan man leva länge på :yoparty

Tolf
 

spinnanders

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2004
Ort
oslo
Hoj
01
Varför väljer du inte hoj själv, du vill väl inte att någon annan ska bestämma vad för hoj du ska ha! Isf så får du nog sitta länge här, för alla har sin egen ögonsten som förslag.. Ta o provkör några som du skulle kunna tänka dig o bestämm dig sen efter det...
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Tråd nummer 1137 som ställer frågan. "Vad ska jag köpa?" Köp Bike Test, läs i den om olika motorcyklar. Internet. Ok låt säga att någon har en sån hoj som ni funderar på, och frågar: "är den bra?" :rolleyes:

Hmm... vad ska jag äta i morgon? Har ni några tips? :hihi
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
spinnanders skrev:
Varför väljer du inte hoj själv, du vill väl inte att någon annan ska bestämma vad för hoj du ska ha! Isf så får du nog sitta länge här, för alla har sin egen ögonsten som förslag.. Ta o provkör några som du skulle kunna tänka dig o bestämm dig sen efter det...
Klart som korvspad jag tänker bestämma själv, men det kan alltid vara smidigt att ha lite förslag att kolla på etc. etc.
 

kungenosse

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2004
Ort
torsås
Hoj
vtr1000
hojköp

mr_rockster skrev:
Tjenare!

Ska köpa en båge nu till våren/sommaren men vet inte riktigt vad jag ska ha. Har snöat in lite på VTR för de låter gött, twin gillar jag, ser bra ut och ligger rätt i pris. Vill inte ge över 50000:- för en båge. Jag åker motard egentligen så det e den jag tar ut på banor och leker av mig med, vill ha en båge som jag kan åka till jobbet på, åka lite småvägar och sist men inte minst skjutsa runt tjejen på (så man kan åka till vänner å bekanta på den...). Hon har åkt bak lite på CBR men sitter man sitter så ihopknöcklad då men det kanske går att ordna? Vilka e shyssta å skjutsa på och som ändå ser bra ut?

Skulle gärna ta ut den någongång på kinnekulle ring också (eftersom jag har 3 km dit..).

Förslag? Är det en VTR jag ska ha? Racebågar, streetfighters eller sporttourer eller liknande är intressant. Även andra nakna hojar.

Snälla! Hjälp mig. Vägarna börjar torka upp. (ja, jag var ute och körde minimoto och KX65:a idag. Husqvarna motorn får jag tillbaka i veckan å abstinensen börjar komma!!)

- Johan




du kan få köpa min honda hornet 900-02 1400mil för 50000kr mvh osse
 

Fredrik GSX

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Vetlanda
Hoj
1997 Suzuki TL1000S(såld)1983 Moto Martin GSXR1100W(såld)1979 Suzuki GS1000E(såld) 2005 Suzuki Bandit 1200 (kvar)
För att svara på "någon skön att skjutsa på"; Hade en tl1000s innan, skjutsade en hel del olika folk, alla tyckte faktiskt man åkte grymt skönt, tills bakdämparen ballade ur!
 

Dr Gixxer

Rövens Pågar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
n/a
jönsson skrev:
Xjr 1300 har du en väldigt lättkörd hoj med hyfsat vrid å bra att åka på för 5000:- så får du ca 20hp extra på bakhjulet.å ligger bra i både inköp å försäkring.lägger man sen yttliggare 30.000 så får man 160hp på hjulet å då går den rätt bra

Vad gör du för 5 som ger 20 hk extra på slangen? Rätt prisvärt!
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top