Vilken Bana??

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Ni som har kört på alla banor i Sverige vilken plats sätter ni Ring Knutstorp?

Många säger att det är en av de roligare banorna i Sverige. Har själv kört rätt mycket där, men har inget att jämföra den med direkt. Banan är både kuperad och kurvig. Skulle önska att den vore något längre vilket tydligen är på gång om jag förstått saken rätt. Beklagar inte om hårnålen försvinner. Utan tvekan den tråkigaste kurvan på banan.

På senare år har jag hört mycket gott om Gotland Ring, men tyvärr inte kört där ännu.

En poll kan lätt bli felvisande då jag tror att många kommer att rösta på den banan de har i sin närhet eller den de tror är bäst.

Tror ovan nämna banor är bland de roligaste som finns att tillgå i Sverige, men eftersom jag inte kört på flertalet banor i Sverige så överlåter jag svaret på frågan de som gjort det.

Skulle inte trådskaparen kunna döpa om tråden tlll "Vilken bana är roligast i Sverige?" för tydlighetens skull?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag tycker att alla banor har sin charm och någon favorit finns inte. Den enda bana jag inte gillar är Falkenberg, kort och snabb men flytet förstörd av cykelbanan de lagt in.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag tycker att alla banor har sin charm och någon favorit finns inte. Den enda bana jag inte gillar är Falkenberg, kort och snabb men flytet förstörd av cykelbanan de lagt in.


cykelbana:confused:
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Elak benämning på chikanen de ersatt högern efter start/mål med....



aha, jo det e la en del som inte gillar den inkl mig själv men annars gillar jag banan i övrigt, har docck inte så mkt att jämföra med, har bara kört på anderstorp och falkenberg
 

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
K8 blå/vit
Kinnekulle tycker jag är roligast!:tummenupp
Har ju endast kört på Mantorp och Karlskoga samt Kinnekulle.
Finnns kanske roligare banor.:)
 

Firetwin

*Det löser sig alltid ska du se*
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Marietown
Hoj
Kawa Z1000 -03
Har bara kört på Gelleråsen o Kinnekulle än så länge, mer banor blir det nästa år. Gelleråsen är roligast av de 2 tycker jag!
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Banorna har olika karaktär. Anderstorp är en snabb bana som passar t.ex r1 or och förare som tycker om fart. Kinnekulle är en teknisk bana där kurvteknik är den stora grejen och effekten har mindre betydelse.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Banorna har olika karaktär. Anderstorp är en snabb bana som passar t.ex r1 or och förare som tycker om fart. Kinnekulle är en teknisk bana där kurvteknik är den stora grejen och effekten har mindre betydelse.
Har aldrig gillat Anderstorp.
Föredrar "tekniska" banor.
Beror antagligen på att jag aldrig kört särskilt snabba maskiner.
Gick över till enduro.
Passar min (farträdda) natur bättre.
 

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Linköping..:tummenupp ...Lagom teknisk och framför allt hyfsat snabb, svår i Torpar'n:tummenupp
Skoga e' kul för sin mångfalld typ:Trösen,svackan efter ejes och depåkurvan medsina fem:va kurvor.
Mantorp å Anderstorp e' för symetriska kurvor som är :confused: dragna med passare
Knutstorp är en asfalterad crossbana med allt för låg topspeed och bara "knickig":tråkad
Falken har bara topspeed och inga direkta svårigheter...
Tyvärr har jag inte provat varken "mitt sverige och Gotlandring" Ännnnn
Slutade att köra -92 men ska göra en "bejublad:hoppa " come back i "Classic" med en RD 350 och i 250B på en gammal RGV -90
 

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Är du inte en överdriven fanatiker av högerkurvor så lär du nog bli besviken på Mittsverige. -En ganska medioker bana jämfört med de övriga som räknats upp här i tråden.

Öhh?:va ?? Fanatiker av högerkurvor?!?!?! Finns det inga vänstrar alltså?:confused:
Appropå banor så såg jag ju Kinnekulle, den har jag bara kört bil på en gång men då var den inte godkänd för mc ännu. Men jag vet att ett par år senare fick den även mc-licens.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Öhh?:va ?? Fanatiker av högerkurvor?!?!?! Finns det inga vänstrar alltså?:confused:
Appropå banor så såg jag ju Kinnekulle, den har jag bara kört bil på en gång men då var den inte godkänd för mc ännu. Men jag vet att ett par år senare fick den även mc-licens.

Jag vill minnas att kinnekulle inte har banlicens från SVEMO utan endast är öppen för banåkning som kallas trafikövning.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top