Vilken Bana??

andrevas

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
karlskoga
Hoj
ducati ss -95
Kinnekulle, Gotland och Monzta.
Gotland e ju som en stor kinnekulle = roligast.
Synd att man inte får åka på Monzta längre
 

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Jag vill minnas att kinnekulle inte har banlicens från SVEMO utan endast är öppen för banåkning som kallas trafikövning.

Det stämmer säkert! Efter 15-17 års borta varo från banorna så har man inte hängtmed riktigt på vad som händer och har hänt. Riktigt spännande var det den 4/9 på första varvet på Sviesta....När jag i ögonvrån såg en liten skylt med "200" redan innan fullfarts knycken på rakan??:confused: ?? "-Va i H....E :jisses , DE' E' JU EN KURVA HÄR!.:confused: Redan!?!?!?"
 

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
Jag har kört på Sviesta, Gelleråsen, Kinnekulle och Gotland Ring. Fram till och med förra säsongen skulle jag säga Gotland Ring utan tvekan. Fast från och med 4 juli i år är nog Kinnekulle min favorit!

Sedan har alla banor olika partier som kan bli "favoriter", men det är ju en annan fråga! Vill ändå lyfta fram esset i Sviesta, särskilt andra kurvans utgång som jag tycker är helt underbar!
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
tycker de e svårt å avgöra, ja har kört på gelleråsen, mantorp, anderstorp, kinnekulle, falkenberg,

anderstorp å mantorp e ju snabbare banor medan kinnekulle falkenberg å gelleråsen upplevs mer krävande....

så de beror på vad man gillar. ja tycker alla banor har sin charm, falkenberg är bara ett jävla hängande åt höger i hög fart. den gillar jag inte alls.

1anderstorp mantorp kinnekulle
2gelleråsen
3falkenberg

så säger jag... :)
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Gotland ring är helt klart roligaste banan.

Midlanda/mittsverigebanan är helt klart den sämsta skitbanan.
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Öhh?:va ?? Fanatiker av högerkurvor?!?!?! Finns det inga vänstrar alltså?:confused:

Jo, två... (Om man räknar med chikanen) :rolleyes:

mittsve.gif
 
Last edited:

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).

Bifogat

  • Falkenberg.jpg
    Falkenberg.jpg
    110.1 KB · Visningar: 33

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Mantorp! Kanske Gotland om man får ordning på fästet men jag har inte varit där sen 2005. Har haft svårt med däcken där. G-åsen är för ojämn och nya trösen är sämre än innan. Anderstorp är för oteknisk, Sviestad och Kinnekulle inga 'riktiga' räcerbanor :) men Kinnekulle är rätt rolig ändå. Lite små avåkningszoner bara
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Har åkt ganska nycket på dom flesta banorna och rankar såhär:

1. Gotland Ring - Erbjuder allt, förutom en aslång raka.
2. Knutstorp - Gud så roligt! Upp, ner och bankat! Jobbig att köra länge på i sträck, rent fysiskt alltså.
3. Mantorp - Snabb, men ändå teknisk. Bromsningen i slutet av rakan är ju bara skön...
4. Sviestad - Innan ombyggnationen var den ganska trist, men nu är den smala cykelbanan riktigt rolig pga "den nya delen". Hårig inbromsning i slutet av rakan.
5. Falkenberg - Snabb, Snabb, Snabb. Härligt om man får flytet.
6. Gelleråsen - Ojämn men riktigt kul. Ny asfalt på sin plats?
7. Kinnekulle - Som en liten Gotland Ring men helt utan säkerhet. Hade kommit längre upp om jag "vågat" mer på plats.
8. Anderstorp - Rakt, rakt, rakt. Sen svängar som är ritade med passare. Inte min kopp te.

/ Jens
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top