mamartin skrev:Blev lite konfundersam nar jag skulle tanka hojen idag, vilken bensin skall jag ha??? Hehe 98 saklart men skall det vara blyfri??? Helt lost =) :kocko
Har en gsxr 600 -98, kan nagon vara vanlig att hjalpa mig???
Dea skrev:Finns det annat än blyfritt nu för tiden?
Dea skrev:Finns det annat än blyfritt nu för tiden?
Geiger skrev:Jet kör fotfarande med blyad soppa, men dom ska ta bort den.
En del hojar går bättre med mer oktan.Mattias skrev:Kör på 95 blyfri. Allt annat ÄR waste of money.
tobbeviking skrev:En del hojar går bättre med mer oktan.
Sedan om man får ngn effektökning kanske är tveksamt.
Jag tankar 98 för att gammelyamman går bättre helt enkelt.
Även min sura gammla volvo 240 går bättre och drar mindre sås om jag kör högre oktan.
Moderna hojar och bilar tar jag inte med i detta, dom har säkert mer avancerad elektronik som ser till att hojen puttrar lika bra vilken soppa man än har.
//Tobbe
stämmer ej, de har blytillsatserna kvar.Geiger skrev:Jet kör fotfarande med blyad soppa, men dom ska ta bort den.
HanneZ skrev:Jag kommer ihåg att farsan fick höra för några år sedan att skillnaden på 95 okt och 98 okt en varm sommardag kunde göra upp emot 20 % skillnad på den volvon han precis köpte. Va detta rent skitsnack?
HanneZ skrev:Ahh ok, något jag tycker är lustigt dock är att det står angivet att de siffror som anges på effekt, milförbrukning gäller när man använder 98 okt, fast det står i tanklocket att man skall använda 95 okt.
Detta är som sagt volvo och jag vet inte hur de står nu, detta va för 3-4 år sedan
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|