Vilken enduro/mx ska jag ha?

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Ska köpa en enduro eller mx, jag vill ha så lite serviceunderhåll som möjligt, har inte kört speciellt mycket tidigare. Ska jag ha 2 el 4 takt 250 el 450.
Vad är den stora skillnaden på enduro och mx, för resp nackdelar ? Kom med förslag har tänkt att lägga ca 35.000:- Tacksam för er hjälp.
Mvh Nicklas

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Fjädring,motorkaraktär samt stegningen i lådan är väl det som skiljer mest.Ska du åka lite av varje tycker jag du ska satsa på en endurohoj.Det funkar bättre på crossbana än vad crosshojjen gör i endurospåret.Billigast att hålla liv i utan större risk för dyrbara ras är nog en 250 2t.Eller så köper du en Husa 450 av mig istället;)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Kolla på enduromx.com
Jag tycker du ska ha en KTM 450 och helst en 03.a eller nyare för de är LV-reggade:tummenupp

GBG_PeHrssoN

Tanklös Hojlös Hopplös
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
KTM 690 SMC-R -14
Ska köpa en enduro eller mx, jag vill ha så lite serviceunderhåll som möjligt, har inte kört speciellt mycket tidigare. Ska jag ha 2 el 4 takt 250 el 450.
Vad är den stora skillnaden på enduro och mx, för resp nackdelar ? Kom med förslag har tänkt att lägga ca 35.000:- Tacksam för er hjälp.
Mvh Nicklas

Om du vill ha en 2 takt 250 yamaha för endast 10000kr iochförsig en -94 men den går skit bra. PM för mer info eller kolla nedantill på länken

Jacko

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Hoj
KTM690SM
Mvh Nicklas

Gå på 500cc 2 takt direkt :D Eller varför inte e KTM 380cc, ska vara som en 500:a typ :tuttar

alex79

Alex
Gick med
10 Sep 2006
Hoj
Yamaha 426 supermoto*såld* yamaha yz 450 *såld* 950 SM -06 *såld*
Jag har en yamha yz 450 -05 för 35000.

Pm-a

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Snön smälter!? Köp dubbdäck!!!

Du känner väl till problemen med överhettning på dom? Kräver lite modifieringar.

Hehe ja dubb är iochförsig trevligt, jag har inte kört något tidigare så jag väntar nog till snön smälter iallafall, ja det är en polare som haft hojen innan han sa att man inte ska stå stilla för länge med den. Den är ombygd oxå så att man inte behöver hälla ut kylarvätskan när man byter olja, vilket man tydligen måste om den är original.

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
Hehe ja dubb är iochförsig trevligt, jag har inte kört något tidigare så jag väntar nog till snön smälter iallafall, ja det är en polare som haft hojen innan han sa att man inte ska stå stilla för länge med den. Den är ombygd oxå så att man inte behöver hälla ut kylarvätskan när man byter olja, vilket man tydligen måste om den är original.

Hoppas du inte betalade 35000:- för den!! Kawasuki ägare brukar förlänga kylarna.

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
Nej 29.000:- lite dyrt jag vet men det är 2 polare som haft den tidigare så jag vet att den är välskött och fräsch.

Ja då är det ju en annan sak!! Lycka till med "nya" hojen.
Tänkte köpa en rmz 250 det året som dom komm 2004 men alla var slut när jag skulle ha en:mad: Så det blev en honda crf250 04a

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept