Vilken extrahoj..?

Som rubriken antyder så är jag lite sugen på en extrahoj. En enkel och smidig jäkel, helst en större enstånka som går in som en A2 (grabben ska kunna ta A2 kortet på den tänker jag). Jag ska också kunna kortpendla på den när man inte vill skita ner fincykeln..

Förra vändan jag åkte hoj (typ 2010...) fanns det ju en massa enstånkor som även funkade för oss dvärgar (175 cm), men det verkar ju inte finnas något alls nuförtiden som är någorlunda nytt...?

Tips?

/Jomo
Jag köpte en SkitHoj, likadan som min finhoj. 17 ägare innan mig där de flesta inte gett den varken kärlek eller omvårdnad. Fördelarna är flera. Du kan hojen och det är samma reservdelar för att nämna några. :tummenupp
Jag kör en halv boxersexa! :kär
 
Triumph ser ju bra ut på pappret. Problemet är ju att den är brittisk.
Har för mig att den tillverkas i Indien av Bajbaj (det företagsnamnet får den låta som toppklass)....

Dom flesta fabrikat skruvar nog ihop sina budget modeller i länder som tex Indien och Thailand vet jag har mycket tillverkning av motorcyklar.
 
Det finns lite utbud ändå, men det är fan skralt... Idealet hade varit en nyare variant av XT660, Honda Dominator eller liknande. Har inget "riktigt" garage för tillfället, så en nyare japs är nog att föredra.. :unsure:
 
Är det praktisk och förnuftig (=inte sporthoj) eller något kul. Som Husa 650-ägare så kan jag intyga att få saker ger som mycket leende i hjälmen under 150. Dessutom reggad på 5 Kw, vilket kanske avviker en del från sanningen. Skall han övningsköra är den lätthanterad och "inget" går sönder när han tappar den.
 
Är det praktisk och förnuftig (=inte sporthoj) eller något kul. Som Husa 650-ägare så kan jag intyga att få saker ger som mycket leende i hjälmen under 150. Dessutom reggad på 5 Kw, vilket kanske avviker en del från sanningen. Skall han övningsköra är den lätthanterad och "inget" går sönder när han tappar den.
Haha, 5kw!! Alltså, han har redan A1 och har klarat de första 600 milen utan vurpa, så han är nog lika försiktig (feg) som sin far. Så hojen behöver inte vara så tappvänlig. I alla fall däck och bromsar bör vara asfaltsorienterat eftersom vi kör typ 100% asfalt. Nakenhoj är nog vettigt, om det inte går att uppbringa en väldigt ny och välskött XT660X eller liknande.. Offroadigt funkar ju inte helt för oss som inte basketlirare.
 
Haha, 5kw!! Alltså, han har redan A1 och har klarat de första 600 milen utan vurpa, så han är nog lika försiktig (feg) som sin far. Så hojen behöver inte vara så tappvänlig. I alla fall däck och bromsar bör vara asfaltsorienterat eftersom vi kör typ 100% asfalt. Nakenhoj är nog vettigt, om det inte går att uppbringa en väldigt ny och välskött XT660X eller liknande.. Offroadigt funkar ju inte helt för oss som inte basketlirare.
Jag tror du får läsa på lite. Husa 650 är den brutalaste gatmotard som byggts. Skrapa fotpinnar och sluka kurvor är det enda den är bra på...
 
Jag tror du får läsa på lite. Husa 650 är den brutalaste gatmotard som byggts. Skrapa fotpinnar och sluka kurvor är det enda den är bra på...
Och spotta olja
 
KTM 390, antingen duke eller adventure. Jag gillar motorkaraktären förutom att den är något svag på låga varv.
 
*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Back
Top