Vilken färg på lakan?

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Du är inte ungkarl va?

Njä, inte längre. Bor hos min kille på helgerna men hemma hos mig under veckorna. Anledningen till att jag tvättar så varmt är att jag läst livsmedelsteknik en gång i tiden och fick undersöka lakan tvättade i olika temperaturer. Kan säga att lakan tvättade i 40 grader inte var speciellt vacker syn...

Wash and you will be free!!!! :D

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Njä, inte längre. Bor hos min kille på helgerna men hemma hos mig under veckorna. Anledningen till att jag tvättar så varmt är att jag läst livsmedelsteknik en gång i tiden och fick undersöka lakan tvättade i olika temperaturer. Kan säga att lakan tvättade i 40 grader inte var speciellt vacker syn...

Wash and you will be free!!!! :D

Jag kör 60 grader, vet inte ens om jag kan tvätta i 70 grader.
90 grader då krymper ju sängkläderna så att de passar i hundens säng istället.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag kör 60 grader, vet inte ens om jag kan tvätta i 70 grader.
90 grader då krymper ju sängkläderna så att de passar i hundens säng istället.
Jag har bara 60 och 95 att välja på av de varmare inställningarna, så då blir det 60.

Sen vill jag påpeka att om man inte tvättar lakanen alls så byter de till bäst lämpad färg på alldeles eget bevåg. :fakta

slashas

en elefant glömmer aldrig
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
suzuki gsx1100f -88
jag säger bara "svart och vit rutiga" med så små ruter som möjligt....

så syns skiten så lite som det bara går........varför tror ni kockar har svart och vit rutiga byxor.......tänk på den.....mums

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
grå dra-på lakan and here´s why: vitt syns ju allt fan på (rödvin, matspill och allt jag hittar på att hälla dit) men alltför mörka är värre för på dom syns allt från girljuice till hudflagor och ser nasty ut efter en halv vecka. är det inte dra-på ligger jag iaf inlindad i det efter en natt.

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Köp svarta latexlakan så är det bara att spola av dom med vattenslangen lite då och då.:tummenupp

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Glöm nymodigheterna och skaffa riktiga linnelakan.
Cant beat the feeling.
Nymanglade linnelakan på sommaren är svalt och skönt.
Dessutom ger de en viss friktion, så att man slipper jaga runt partnern som en blöt tvål.
Ligg still luder.
Är det du eller jag som knullar?

Dark_Messenger

Guest
Jag varierar beroende på vad jag har för övriga kreationer i sängen. Man komponerar ju givetvis ihop ett set! :fakta

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Inte bara IKEA, men det är inget fel på IKEA. Vad har du för laken?
Är det inte det lite miljöovänligt med 90 grader?
Jag fick för mig att bakterier och skit dör vid en lägre temperatur.

Hemtex is da shit. Några av bakterierna dör vid 70 grader men vill man vara säker är det 90 grader som gäller. Plus att man inte behöver lika mycket tvättmedel. Jag kör med tvättsåpa och Comfort Sensitive. Funkar hur bra som helst.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Glöm nymodigheterna och skaffa riktiga linnelakan.
Cant beat the feeling.
Nymanglade linnelakan på sommaren är svalt och skönt.
Dessutom ger de en viss friktion, så att man slipper jaga runt partnern som en blöt tvål.
Ligg still luder.
Är det du eller jag som knullar?

Hysteriskt kul! :rofl

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Haha vilken rolig tråd!

Blod från skrapsår? Yeahright, säg som det är nu. Du drar hem brudar som har ketchup i kanoten. Det är inget att skämmas för.

Svarta lakan? Man kan ju lätt se var den blöta fläcken blev i alla fall

Jag litar inte på "saker" som blör (sörmlänska) i flera dar utan att dö så inget sånt får sova i min säng. Ska det vara en tjej så ska hon fan lukta som hubba bubba och vara ren och len som ett sidenlakan. Som alla skolflickor.

Jag kanske inte har så mycket skrapsår längre men när jag hade motard/enduro så hade jag fan sår hela jävla tiden. Tuff som man är så kör man ju i t-shirt.

Jag tror i alla fall att det lutar åt grått.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Vita lakan är bäst ur dom få gånger du ska tvätta. Du kan ha högt grad antal när du tvättar + att du kan använda klorin vid svåra fläckar som inte går bort vid normal tvättning.

Detta går inte på färgade lakan om du ska ha kvar orginal färgen på dom såklart, annars går det lika bra att ha samma metod som dom vita

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Inredningen hemma går i svart/silver/vitt/grått så vita lakan är det som gäller till "grårutan" just nu i alla fall, gillar även mörkblåa.

Får man inte ligga så får man i alla fall sova:rolleyes:

:va jag tvättar lakan var o varannan vecka. inget som är så gött som att krypa ner i nystrykna/manglade lakan *attszzzz *ormen sir väs i robin hood*

40 grader skulle jag aldrig tvätta lakan i :gnissla

Bifogat

• graruta_BIG.JPG
    graruta_BIG.JPG
    11.8 KB · Visningar: 30
Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
grå dra-på lakan and here´s why: vitt syns ju allt fan på (rödvin, matspill och allt jag hittar på att hälla dit) men alltför mörka är värre för på dom syns allt från girljuice till hudflagor och ser nasty ut efter en halv vecka. är det inte dra-på ligger jag iaf inlindad i det efter en natt.

Du menar spännlakan?

Det får man väl bara göra om man har förtjänat det:va

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...