Vilken färg?

jezziiie

Member of Huddinge MCK.
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
En okonventionell gatmissil, enligt Allt om MC. (ombyggd ZZR med släpvagn)
Jahopp. Har galna tankar om att lacka om hojen. Den är svart i dagsläget, givetvis (som alla andra!) :rolleyes: Svart är jättesnyggt, men... ibland behövs det förändring!

Jag själv har ingen aning, inga som helst riktlinjer eller idéer.

Det är nu ni kommer in i bilden. Ge mig tips på färger alt. färgkombinationer, motivlack (?) flammor, kromtjafs - vad som helst.

Ge mig någonting som får min inspiration att flöda.

/jezziiie

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Tänker du lacka om för att lacken är dålig? eller bara för att ombyte förnöjer?

Står fortfarande själv med lite velande om vilken färg min hoj skall bli. (Lackas troligen imorgon)

Hade först tänkt att lacka svart och silver.
Men nu lutar det mot grå/silver med (skuggeffekter) och ev grov metallic flingor...

Skitsvårt att välja :va

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Lacka hojen orange,lovar dig att det blir skitsnyggt.Ev med två svarta ränder som går över tank och cuts.Svarta dekaler och orange och svarta fälgar eller svarta fälgar med orangea rims(dekal).

jezziiie

Member of Huddinge MCK.
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Både och! Lacken är en aning repig & risig här och där. Men mest för att ombyte förnöjer! :tummenupp

Kombinationerna svart/silver & grå/silver tror jag kan bli skitsnyggt. Vad blev det tillslut?

Willmar skrev:
Tänker du lacka om för att lacken är dålig? eller bara för att ombyte förnöjer?

Står fortfarande själv med lite velande om vilken färg min hoj skall bli. (Lackas troligen imorgon)

Hade först tänkt att lacka svart och silver.
Men nu lutar det mot grå/silver med (skuggeffekter) och ev grov metallic flingor...

Skitsvårt att välja :va

jezziiie

Member of Huddinge MCK.
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Det var faktiskt inte en helt tokig idé. Jag är ju visserligen inte superförtjust i knall-kräk-äckel-orange, men det finns ju olika nyanser. :tummenupp Annars kanske man kan köra samma idé fast med Kawa-grönt? Vore inte det lite tufft? :yoparty
zx skrev:
Lacka hojen orange,lovar dig att det blir skitsnyggt.Ev med två svarta ränder som går över tank och cuts.Svarta dekaler och orange och svarta fälgar eller svarta fälgar med orangea rims(dekal).

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
jezziiie skrev:
Det var faktiskt inte en helt tokig idé. Jag är ju visserligen inte superförtjust i knall-kräk-äckel-orange, men det finns ju olika nyanser. :tummenupp Annars kanske man kan köra samma idé fast med Kawa-grönt? Vore inte det lite tufft? :yoparty

Eller också kör du med kawas blå färg, den som zx-10r och dedära hojjarna finns i. Personligen tycker jag just den blå färgen är riktigt porrig!

jezziiie

Member of Huddinge MCK.
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Valentinic skrev:
Eller också kör du med kawas blå färg, den som zx-10r och dedära hojjarna finns i. Personligen tycker jag just den blå färgen är riktigt porrig!

Menar du den här färgen?

http://www.kawasaki-sverige.com/product.asp?Id=B630CA1331

Den var fan grym.

Och så tar jag del av BRALLANS braiga idé om kromdekaler, och gör kromflames längs med sidokåpan. Det vore väl supergrejt? :banana

Eller är flames ute? :rolleyes:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Flames är lite ute enligt mig. Kör vit stripes längs hela hojen som ducati corselacken istället. Det skulle vara rätt fett tror jag.

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Den blå är nice,men även kawa z1000 orange är grymt snyggt.Sedan två feta ränder längs med hojen blir kanon.

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Jag är ju ganska såld på svarta hojar men helt klart kan de blir trist ibalnd med bara svart.
Nu har du ju fått så hemskt mycket bra förslag men jag gillar din idé om att lacka den som den blå Ninjan eller varför inte bara hotta upp den svarta på nå sätt.

Tror de kan bli kanon tjejen!

Kan du inte lägga upp en bra bild på din pärla så vi får se?

RQ

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Lacka den som 04'ans zx 10r med svart uppe och mørk brons nere på kåpan, sen får du gjort dekaler som ser ut som zx 10'ans...sen kaross blinkers och under tail och slip on, rim stripes i rødt passar nog bra med..blansvarta falgar pulver lackeras....

DM

MC-intresserad
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 SDR -16, KTM 990 SM -08, Yamaha FZR1000 -89, 2 st Yamaha TR1 -81, Honda CB750 -75
Grön förståss.

Bifogat

• 88.jpg
    88.jpg
    69.8 KB · Visningar: 72
  • 90.jpg
    90.jpg
    69.2 KB · Visningar: 72
  • 97.jpg
    97.jpg
    78 KB · Visningar: 75

jezziiie

Member of Huddinge MCK.
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
RocketQueen skrev:
Jag är ju ganska såld på svarta hojar men helt klart kan de blir trist ibalnd med bara svart.
Nu har du ju fått så hemskt mycket bra förslag men jag gillar din idé om att lacka den som den blå Ninjan eller varför inte bara hotta upp den svarta på nå sätt.

Tror de kan bli kanon tjejen!

Kan du inte lägga upp en bra bild på din pärla så vi får se?

RQ

Från början var jag också inne på att "hotta upp den svarta" på någe vis. (Även jag är galet såld på svarta hojar!) Men, eftersom jag inte kommit på något bra man kan göra av det, så har jag mer & mer börjat tänka på omlackering. Därav denna tråd... :)

Dessvärre har jag fått för mig att det är dyrt att lacka en hoj. Så, arbetslös som man är, har man väl inte råd detta år (hundrade)... :rolleyes:

/J

P.S Vill du ha bild på den som den ser ut nu eller efter omlackeringen? :tungan

jezziiie

Member of Huddinge MCK.
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Firefly skrev:
Känns lite som Rigges hoj då...

Oh my! Jag hade ingen aning om att han har en hoj som ser ut exakt som det vi diskuterade om! Läskigt värre! :p

Då kan jag stryka den idén från listan. Man kan ju inte ha samma som någon annan. Vore inte riktigt sjysst. Men ack så vacker den var! :kär

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln