vilken fighter är det mest åka i

Gick med
30 Jun 2006
Hoj
2001 R1 Fighter
Ja grattis till Tuono!! Ärligt talat, påverkade jag dig nät det gäller v-twin valet? :). Frågan är vad jag ska köpa för hoj, vill ju helst inte ha en likadan! Lutar mot en Superduke, helst med tanke på att det finns en återförsäljare och service i stan. Måste ha v-twin iallafall! :)

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Hehe det finns en hel del SDs i sta'n se'n KTM var här med sin roadshow för två år se'n :yoparty

TotalSatan

SouthSider
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
KTM 990 SM, HD1200 Bobber
Jag har antingen ägt eller kört vartenda figther på marknaden ..

Enligt mig så har du roligast på en twin .. lätt

Vill du åka riktigt jävla fort så köp en radfyra .. men vill du busa så gör du det enklast på en twin.

Fan till och med VTR är en bättre (fighter) än Z1000.

Inget ont om Z1000, jag hade visst kul på min oxå. Inte på samma sätt bara.

Varför tycker jag då detta ?
Jo som fighter/buse ska du inte behöva leta rätt varvtal när du ska slanga förbi ett par snygga brudar. Med en twin så har du kraften oavsett varvtal.

Last edited:

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
Jag håller med, det som lockar mig med twin är direkt gasrespons, brutal spark i arslet och ett jävla vrål när man vrider på rullen.

mrtarget

Stenhård Mc
Gick med
8 Dec 2007
Hoj
Bk 1340 -08
Vill bara smyga en med min snevridna syn på vad man bör köra och det är suzuki b-king, bara så skön!!

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
Min Fighter är det åka i 180hk He he...

Om jag skulle välja någon hoj av de du skrev. Skulle jag välja Z1000 utan att tveka. Det är en j-kligt rolig och allsidig hoj. fz1-n tycker jag ser så tråkig ut, har inte kört den så jag vet ej hur den är att köra. Z1000 och speed triple har jag båda kört men mitt val faller lätt på Z1000.

ser tråkig ut? Nej nu jä*lar :D
img4809fe511d5dd.jpg

Gick med
30 Jun 2006
Hoj
2001 R1 Fighter
Angående SD, vad skiljer mellan årsmodellerna. Har hört att -05an hade lite motorproblem? Lyftare eller liknande. Samt att -05 och -06 har lite on/off känsla vid gaspådrag?

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
-05 och -06 har lite mer snabbstyrd gaffelvinkel, mindre tank och fulare frontmask. På 07an är det inte lika mycket turbulens kring skallen. Se'n tror jag att de ändrade lite i förbränningsrummen och mappade om för mer smooth känsla.

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Hoj
Superduke -06
Angående SD, vad skiljer mellan årsmodellerna. Har hört att -05an hade lite motorproblem? Lyftare eller liknande. Samt att -05 och -06 har lite on/off känsla vid gaspådrag?

Vad gäller on/off känsla vid gas pådrag så känner jag inte av något sådant på min Duke. Det kan iofs vara för att den har akrapovic burkar och akra mapp. Testade -08 Superduke R och den kändes väldigt ryckig vid 3-5k varv, och den hade orginal burkarna och orginal mapp. Tycker den dära ryckigheten förstörde mycket, så annan mapp och burkar hade för min del varit ett måste, men då också för ljudet och det där extra lilla vridet. Den känns helt enkelt mycket brutalare och busigare med andra burkar

Annars är 05/06 samma modell, möjligtvis att en del barnsjukdomar var fixade till 06? -07 har lite snällare styrvinkel och sånt tjafs. Den är lite lugnare i styret, inte lika nervig. Mer touring då asså:D Sen är tanken större. Touring?:D Ryktet gör gällande att 07 även har tappat 5 hk vid bänktester:D Touring igen?:D
Skämt åsido, -07 av det jag kommer ihåg när jag testkörde den, kändes lite mer civiliserad. Så det var mest småuppdateringar på den, och det på chassie, utseende, räckvidd etc.
Det e nog få personer som skulle ångra sig ett köp av en SuperDuke.
Svårt att hitta enligt min mening en roligare hoj:)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC