Vilken går bäst?

watteee

Gripen... :(
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
ingen...
Vilken 125a är det mest krut i, en KTM exc 125, eller en GasGas 125a med 40hästar??? Vilken e starkas, snabbast?
Mvh matte

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Du kommer aldrig få det rätta svaret, tror inte nån här har kört båda 2.

Men du kan ju börja med att gemföra vikten, kompnenterna, hk, utseende osv ifall du inte kan provköra båda 2.

Den som du tycker har bäst grejer och starkast motor, den satsar du på.

watteee

Gripen... :(
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
ingen...
Hmm... EXCn är otrimmad.. har väll ca 30hk.. så då borde juh gasgasen vara snabbare, men det beror juh på mer än Hästkrafterna..

LGS

Ett rött mullrande moln...
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster 620Sie -03
Men om EXC är otrimmade borde den väll inte vara så service krävande?! eller...
I bikes senaste endurotest står det att en ktm exc 125 har 28,5 (!?) hästar på bakhjulet och 32 på kopplingen. Gasgaseb har 28 på bakan och 32,9 på kopplingen. Jag blev lite förvånad när jag läste det...

Vet inte om jag ska köpa en skrotfärdig kmx ( :tungan ) eller sälja miton (gör jag nog endå i vår när den funkar) och köpa en gasgas eller ktm.
Om det blir nån av de senare ska jag förmodligen börja köra lite enduro när jag har tid. Men jag är bara orolig att den inte ska klara längre landsvägsturer.

/Ludde

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
watteee skrev:
Vilken 125a är det mest krut i, en KTM exc 125, eller en GasGas 125a med 40hästar??? Vilken e starkas, snabbast?
Mvh matte
Snabbast i vadå? Är det toppfart du är ute efter så verkar ingen av hojarna något att satsa på

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
Lurvas skrev:
I bikes senaste endurotest står det att en ktm exc 125 har 28,5 (!?) hästar på bakhjulet och 32 på kopplingen. Gasgaseb har 28 på bakan och 32,9 på kopplingen. Jag blev lite förvånad när jag läste det...

Vet inte om jag ska köpa en skrotfärdig kmx ( :tungan ) eller sälja miton (gör jag nog endå i vår när den funkar) och köpa en gasgas eller ktm.
Om det blir nån av de senare ska jag förmodligen börja köra lite enduro när jag har tid. Men jag är bara orolig att den inte ska klara längre landsvägsturer.

/Ludde
Satsa på en Honda, Yamaha eller KTM 4-takt om du ska köra enduro! Tänk sen att om det e riktig Enduro får du bara köra till och från banan!

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Lurvas skrev:

/Ludde

Vilket nr av bike var detta????

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600

Hehehe! :fakta

Du lär inte kunna känna skillnaden i effekt mellan de två cyklarna.

LGS

Ett rött mullrande moln...
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster 620Sie -03
Om man drevar om, blir den inte lite bättre att köar på gata då?
28 hästar e ju som min mito...varförskulle motorn slitas snabbare isf.?
/Ludde

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Ingen som har Bike Nr 2, januari-februari 2003 som kan scanna in/ta kort på sidorna där det står om gasgas o ktm 125?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Trode det var mer än 28 på slangen. Biifer bänkade ju sin TZR över 30 hk, enligt han orginal.

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
ja men inte är det några 40hk i någon av dom där hojarna
kanske sitter 36-37hk på veven...konstigt att dom slits så mycket

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...