Snabbast i vadå? Är det toppfart du är ute efter så verkar ingen av hojarna något att satsa påwatteee skrev:Vilken 125a är det mest krut i, en KTM exc 125, eller en GasGas 125a med 40hästar??? Vilken e starkas, snabbast?
Mvh matte
Satsa på en Honda, Yamaha eller KTM 4-takt om du ska köra enduro! Tänk sen att om det e riktig Enduro får du bara köra till och från banan!Lurvas skrev:Men om EXC är otrimmade borde den väll inte vara så service krävande?! eller...
I bikes senaste endurotest står det att en ktm exc 125 har 28,5 (!?) hästar på bakhjulet och 32 på kopplingen. Gasgaseb har 28 på bakan och 32,9 på kopplingen. Jag blev lite förvånad när jag läste det...
Vet inte om jag ska köpa en skrotfärdig kmx ( ) eller sälja miton (gör jag nog endå i vår när den funkar) och köpa en gasgas eller ktm.
Om det blir nån av de senare ska jag förmodligen börja köra lite enduro när jag har tid. Men jag är bara orolig att den inte ska klara längre landsvägsturer.
/Ludde
Lurvas skrev:Men om EXC är otrimmade borde den väll inte vara så service krävande?! eller...
I bikes senaste endurotest står det att en ktm exc 125 har 28,5 (!?) hästar på bakhjulet och 32 på kopplingen. Gasgaseb har 28 på bakan och 32,9 på kopplingen. Jag blev lite förvånad när jag läste det...
Vet inte om jag ska köpa en skrotfärdig kmx ( ) eller sälja miton (gör jag nog endå i vår när den funkar) och köpa en gasgas eller ktm.
Om det blir nån av de senare ska jag förmodligen börja köra lite enduro när jag har tid. Men jag är bara orolig att den inte ska klara längre landsvägsturer.
/Ludde
Poffer skrev:Vilket nr av bike var detta????
Lurvas skrev:Nr 2, januari-februari 2003
Men om EXC är otrimmade borde den väll inte vara så service krävande?! eller...
Poffer skrev:ok, du har inte möjlighet o scanna in det lr ngt?
Lurvas skrev:kanske inte på bakhjulet
Silwer skrev:30 bakhjulshästar på en standard TZR125?
no way
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |