Vilken går bäst?

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
cRoC skrev:
Han sa att den var orginal, kanske någon gammal ägare som gjort nåt.

Vad har du sett för effekt på tzr-bänkningar?

SÅ DU MENAR ATT HAN SKULLE HA 36-37HK I EN TZR?? MED ETT TRIMMSYS. KANSKE DU KOMMER UPP I 30HK PÅ VEVEN! :dummer

(Jävla capslock :4skrika )
 

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6 -08
watteee skrev:
hej igen. Nu har jag varit och testat hojjarna :D tyckte helt klart att gasgasen kändes vassare.. Men vilken är bäst till landsvägskörning? (vill inte höra massa tjat om att jag ska köpa en RIKTIG motorcykel o ingen enduro, För jag kan inte köra vanlig motorcykel, pga ryggsmärtor.

Vart fick du provköra BÅDA cyklarna??? :yoparty

EDIT: Dom var ostrypta hoppas jag!! :)
 
Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Hammet skrev:
SÅ DU MENAR ATT HAN SKULLE HA 36-37HK I EN TZR?? MED ETT TRIMMSYS. KANSKE DU KOMMER UPP I 30HK PÅ VEVEN! :dummer

(Jävla capslock :4skrika )


Jag säger det Biifer har sagt. Men visst, den är väl trimmad bara att han inte vet om det då :hej

Har någon annan bänkat en TZR? Ni kan ju för tusan inte lita på det som står på nätet !!
 

watteee

Gripen... :(
Gick med
2 Nov 2003
Ort
Tomelilla
Hoj
ingen...
Hehe.. jag fick testa dom i kalmar.. båda var begangnade.. men dom gick som skott.. självklar var dom avstrypta.. :D
 

Adrian_J

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FE 501
Hammet skrev:
ja men inte är det några 40hk i någon av dom där hojarna
kanske sitter 36-37hk på veven...konstigt att dom slits så mycket

Du har aldrig tänkt på att det är rena tävlngsmaskiner? Ej anpassade för gata. Låten oljemängd, utväxlingen mm gör att serviceintervallerna blir orimliga för att kör enduro cykel på gatan. De är ju dessutom bara kul i skogen.
 

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö/Lund
Hoj
VFR800
cRoC skrev:
Har någon annan bänkat en TZR? Ni kan ju för tusan inte lita på det som står på nätet !!

Har inte bänkat min men original skall det vara 27hk, antar att det är på veven och att då få ut 30hk på slangen verkar mycket.
Om det är någon som har nån bänkning över huvud taget på sin 125a (helst med både vrid o effekt kurva) så skulle det va kul att jämföra lite. Bike hade ju tyvärr inte bänkat hojarna i senaste 125cc testet, varken i stryp lr ostrypt utförande.
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
cRoC skrev:
Ja jag har också _hört_ att det ska vara 27 hk.

27 på veven=ca 20-23 på slangen när den är NY!
och några 30hk på bakan kan du inte få ut på en tzr utan riktigt seriös trimmning, då börjar notan krypa upp en bra bit
kan tänka mig att han har fått ut 30hk på veven med tex. en portad cylle och fräsh motor som är bra inställd :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Att köra GASGAS ec på gata är omöjligt då du kommer att få byta halva motorn 2ggr per säsong. Däremot kan du köra GASGAS sm då det är en lightversion med lägre komp annan tändkurva snällare portning och kraftigare vev.

Jag har bänkat min GG 125 ec (fabriksräcer EX. VM hoj) och den ger 35 Bakhjulshästar.
Lägger upp en kurva när jag kommer hem.

Men att då få ut nått mer än 25 BHP ur en gatmotor är nästan omöjligt då de motorerna är ljusår ifrån racingmotorer
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
cRoC skrev:
Hm när man bänkar kan man väl inte mäta veven? Biiifer - Prata !!

Klart man kan det är bara att ha en bänk där man monterar motorn och inte hela hojen :kocko
 

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Imorrn
Borsiin skrev:
Att köra GASGAS ec på gata är omöjligt då du kommer att få byta halva motorn 2ggr per säsong. Däremot kan du köra GASGAS sm då det är en lightversion med lägre komp annan tändkurva snällare portning och kraftigare vev.

Jag har bänkat min GG 125 ec (fabriksräcer EX. VM hoj) och den ger 35 Bakhjulshästar.
Lägger upp en kurva när jag kommer hem.

Men att då få ut nått mer än 25 BHP ur en gatmotor är nästan omöjligt då de motorerna är ljusår ifrån racingmotorer


Kollade nyss på gasgasmotos.es hem sida.

EC och SM verkar ha helt likadana motorer. Allt är ju samma, förutom fälgarna och kåperna.

Kommer ihåg att jag ringde MTT Racing, som importerar GG. Killen som jag snackade med, sa att det ända som skiljer på EC oxh SM är fälgarna och kåperna, och att EC och SM har samma motorekenskaper på vägen och att båda är lika hög varvande och båda är lika mycket service krävade.

www.gasgas.se kolla in!
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jo men då är det racingversionen av SM det är väl den nedtrimmade gatversionen som säljs med 11kw reg åtminstone i spanien.

Sen måste väl SM ha förstärkt växelåda med annan utväxling då ec växelådan är väl skör ens för endurobruk.

I vilket fall som hellst så skall ni alla köpa er en GASGAS SM 125 om ni älskar att skruva och har mycket pengar då får ni den absolut hetaste 125an :tummenupp :tummenupp
 
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top