Vilken? GasGasGas 125sm, Husqvarna 125,Ktm 125exc

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Okej, men jag menade om motorn slits mycket.
förlåt jag jag var otydlig, men tack för det svaret :)

När ja va 16 hade jAg en exc. Kolvbyte var 30e h. Helrenv åkte jag på vid 50h . Sålde vid 85 , blev 3 kolvbyten. Ny stake o alla lager vid 50. O oljebute v 10e

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
På gatan kör man dock i mil räknat och lite mer varierat än om mna tävling/träningsåker, men det där summerar väl rätt bra vad det rör sig om för hoj, i princip racing only.

Många fattar nog inte vad skillnaden är och varför andra gat 125or har så mycket mindre effekt, det är ju just för att få grejorna att hålla ett tag, den som inte kan skruva lär nog gråta efter ett tag med en sån här hoj.

Nu är det iofs 15hk gräns, men ingen kan ju ens låtsas att de köper en sån här hoj och kör den strypt.

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
På gatan kör man dock i mil räknat och lite mer varierat än om mna tävling/träningsåker, men det där summerar väl rätt bra vad det rör sig om för hoj, i princip racing only.

Många fattar nog inte vad skillnaden är och varför andra gat 125or har så mycket mindre effekt, det är ju just för att få grejorna att hålla ett tag, den som inte kan skruva lär nog gråta efter ett tag med en sån här hoj.

Nu är det iofs 15hk gräns, men ingen kan ju ens låtsas att de köper en sån här hoj och kör den strypt.

jag kan iofs bara før mig sjælv.

men visst fan kør ja fan så mkt hårdare på gatan æn nær jag kør i skogen / offroad.

på gatan gasar man ju ur hojen o varvar betydligt mer æn vad man gør i skogen.

motormæssigt alltså
sjælva chassit ær dæremot en annan sak.

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
antingen är du kunnig på att mecka med lite flis i fickorna till delarna, eller så är du en snobb med en jävla massa flis att lämna in den och få delarna påsatta,

så enkelt e de om du väljer en hoj med mkt slitage :)

dont like it, köp en gathoj och kåpstrippa/bygg om :)

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
jag kan iofs bara før mig sjælv.

men visst fan kør ja fan så mkt hårdare på gatan æn nær jag kør i skogen / offroad.

på gatan gasar man ju ur hojen o varvar betydligt mer æn vad man gør i skogen.

motormæssigt alltså
sjælva chassit ær dæremot en annan sak.

Iofs sant, jag vet ju själv hur jag körde mina 125or på gatan, fullt spett nästan jämt.

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Iofs sant, jag vet ju själv hur jag körde mina 125or på gatan, fullt spett nästan jämt.

gjorde det ett tag, sen blev jag stannad för fortkörning.
När polisen insåg att det inte var en moppe så kolla han mitt körkort och lät mig åka.
Det sved lite, kändes mer som ett bakslag än ett misslyckande :näsblod

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Hehe, jag körde 125a på vintern och blev stoppad i ett huj.

Alltså polisen stoppade mig för att fråga varför jag körde motorcykel mitt i vintern, vilken diskussion, som tur var hade jag inte gjort nåt olagligt.

Men de begrep inte varför jag körde, jag menade att jag bara hade mc-kort.:)

Iaf jag var ju van att åka året runt då, idag dog man väl men då var det liksom inget val, eller ja man kunde ju gå eller nåt, men då körde man ju hellre, även utan dubb så kunde man ju ta sig fram genom att slököra en 125a.

När jag blev stoppad hade jag dock dubbat, fast det var inte lag på det då.

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
Hehe, jag körde 125a på vintern och blev stoppad i ett huj.

Alltså polisen stoppade mig för att fråga varför jag körde motorcykel mitt i vintern, vilken diskussion, som tur var hade jag inte gjort nåt olagligt.

Men de begrep inte varför jag körde, jag menade att jag bara hade mc-kort.:)

Iaf jag var ju van att åka året runt då, idag dog man väl men då var det liksom inget val, eller ja man kunde ju gå eller nåt, men då körde man ju hellre, även utan dubb så kunde man ju ta sig fram genom att slököra en 125a.

När jag blev stoppad hade jag dock dubbat, fast det var inte lag på det då.

ingen lag på det fortfarande, på hoj alltså. Körde med släta bandäck förra vintern, blev lite halt så jag lät bli när det blev så satans mycket snö och vänta 1 månad och skaffade bilkörkort så jag kunde åka med den tills snön smälte.

Men det är sant, har man ett körkort så åker man nästan hur kallt det än är, speciellt om man sitter i samma sits som mig och har 2 mil till skolan/stan/kompisar.
Då uppskattar man att kunna gå upp en timme senare och åka hela vägen fram istället för att behöva gå 3-4km för att ta sig till och från bussar som går alldeles för tidigt eller antingen för sent.

Sen är det dessutom roligare att köra :tummenupp

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
gjorde det ett tag, sen blev jag stannad för fortkörning.
När polisen insåg att det inte var en moppe så kolla han mitt körkort och lät mig åka.
Det sved lite, kändes mer som ett bakslag än ett misslyckande :näsblod

:hihi

känns som de kommer bli någon:va sån händelse framöver

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Gör inte det med dina kåpor på iaf, det kan kosta dig mer än du kan tänka dig.

Är det däremot tort och man tar det lungt funkar det ju, men som sagt offroadhojar är ju att föredra.

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
sitter i liknande sits unge från landet och kassa busstider:/

hur går det att köra på vintern? går det att köra med sommardäck?

och hur mår hojen när det blir slaskigt med salt och grejer?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Ni har tillbakaflyttade fotpinnar på era hojar vilket är väldigt mycket sämre än offroadhojarna.

Däcken är dessutom helt utan grepp på halt underlag.

Jag skulel då aldrig köra om det var halt med era hojar, det blir för mycket skador på hojen och på er.

Naturligtvis biter saltslask och elände på hojar med, så det blir väl till att tvätta om mna kör sånna vägar mycket, vilket det väl blir då de saltade vägarna är de som är torrast.

Effektn i hojarna funkar dock ofta bra, kör man liksom under där de börjar dra riktigt så är de slöa nog så de funkar, det är betydligt värre med större hojar som antingen stannar rakt av eller går loss.

Allt lär bero på var man bor i landet med, fast får vi en sån vinter som den senaste så blir det nog att gå iaf.

Jag hade tänkt puttra med CRMen på vintern, men jag har ångrat mig efter vurpan, jag vet fan inet om jag står pall för nåt sånt igen:-D

Kör väl när det inte är frost och till det börjar bli halka, sen läger jag ner.

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
sitter i liknande sits unge från landet och kassa busstider:/

hur går det att köra på vintern? går det att köra med sommardäck?

och hur mår hojen när det blir slaskigt med salt och grejer?

sommardäcken gick att åka med så länge som det var salta väg, pendlade fram tills det inte räckte med salt, alltså för kallt så det blev isgata överallt.
Men som sakt, inget att rekommendera med något annat än cross-cykel.
Skulle kunna tänka mig att pröva med sporthoj om man sätter på dubbade vinterdäck.

Salt är verkligen inte bra, om man har en järnram, men aluminiumet tuggar den inte i, blir lite skrovlig och ärgad yta. Men det är bara att tvätta oftare, spola av varje gång man varit ute så går de fint.
avfettning är riktigt bra också :tummenupp

stenis94

Ny medlem
Gick med
26 May 2010
Hoj
ktm 125 exc 2002.
Tomtedrift,Såg att du inte hade någon hoj, du vill inte köpa min dt 125?. :D Ligger på blocket i jönköping;P

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept