Går väl bara i 2 liter så köp en flaska på Biltema, töm hela systemet och fyll nytt. Glykolen + vattnet i en flaska så har du rätt blandning. Min GPZ 600 rymde 2 liter så din är väl inte drygare på glykol. Skadar inte att ha rent och fräscht i kylaren.scud skrev:Ska köpa glykol att ha i kylarvattnet, det enda jag vet är att den ska vara grön (tydligen viktigt med färgen). Kan jag köpa vilken som helst då? Tänkte inhandla det på biltema. Fast på deras sida framgår ju inte vilket som är vad!
Boost 2 skrev:Rekomenderar kallt redlines watervetter! Jag fick ner tempen rejält, oljetempen sjönk t.o.m runt 5-7gr!!. Det var med racingblandning 50-50 vatten endast för sommar, ej någe frysskyd, Nu på vintern kör jag med 25% inbland + glykol..
Jepp, man har det i datorerna eftersom det funkar så bra i motorerheimdal skrev:hmm.. watervetter.. de e väl sånt man har i vattenkylningar för datorer, så att de inte ska bli avlagringar å sånt skit
Det finns etylenglykol och propylenglykol.scud skrev:fortf. ingen som vet vilken glykol på biltemas hemsida som är grön?
Bearing skrev:Det finns etylenglykol och propylenglykol.
Jag har biltemas "Kylarglykol" framför mig. Alltså den vita flaskan, inte "longlife". Den innehåller etenglykol och har blå färg. "Bör ej blandas med propylenglykol eller s.k. longlife glykoler" står det. Så jag antar att "longlife" är grön. Färgen är bara färgmedel för att kunna skilja på kvaliteterna enligt bosse: http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,574772,00.html
Jag menade det inte som en hint eller nått om du trodde det, bara lite allmän info. Eftersom det bara verkar finnas två typer borde det inte kunna gå fel tänkte jag. Men på LB_13 låter det ju som att det finns andra saker i också. Vad är en nitritfri glykol?scud skrev:Ja, det är korrekt att den är till för att skilja de olika typerna åt, men jag vet bara att det som var i är grönt, då vill jag ha grönt igen, men jag har ingen aning om vilka kemikalier den består utav.
Varför hålla på och blanda byt alltihop på en gång det är ju för f¤n bara frågan om en ynka liter glykol!!!!!!!!!!!!!!!!!!tycon1 skrev:grön och blå är blandbara med varandra! Men inte med röd!!! det enda du behöver veta (finns gul oxå, och den går inte heller att blanda)
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|