Vilken högtryckstvätt för bil/mc/mm?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Vi köpte en Nilfisk för en bunt år sen, komplett värdelös. Visst, själva spruta vatten med högt tryck-funktionen fixar den galant, men tänker man på den så välter den, och slangen är lite som att linda en lyktstolpe, den är bara jobbig helt enkelt. Året efter hade alla högtryckstvättar inbyggd slangvinda istället :gnissla Eftersom jag aldrig slänger saker som funkar så gissar jag att det här exemplaret kommer att vara i princip outslitligt :huvet

Och ja, jag tvättar familjens fordon med den, men på beskedligt avstånd för att inte misshandla grejerna. Själva rengöringen sker alltid med mycket lödder och svamp :mattias

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Vi köpte en Nilfisk för en bunt år sen, komplett värdelös. Visst, själva spruta vatten med högt tryck-funktionen fixar den galant, men tänker man på den så välter den, och slangen är lite som att linda en lyktstolpe, den är bara jobbig helt enkelt. Året efter hade alla högtryckstvättar inbyggd slangvinda istället :gnissla Eftersom jag aldrig slänger saker som funkar så gissar jag att det här exemplaret kommer att vara i princip outslitligt :huvet

Och ja, jag tvättar familjens fordon med den, men på beskedligt avstånd för att inte misshandla grejerna. Själva rengöringen sker alltid med mycket lödder och svamp :mattias
Min Nilfisk har gått i förtida arv och funkar men två gånger har den varit på rep p g a någon ventil invändigt.
Håller med om vältandet och den styva slangen, verkstaden som lagat min sa lite skadeglatt att de maskiner som såldes på stormarknader hade sådan slang och de som han och andra "experter" sålde hade mjuka slangar.
Min hade slangvinda och det var en kamp var gång.
Min AVA med slangvinda är inte perfekt men absolut hanterbar.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag har en AVA Evolution P60 X:
AVA.jpg
Jag är väldigt nöjd med den, känns som en gedigen maskin med många smarta finesser, bra längd på den inkluderade slangen (på vinda) och jag upplever den som relativt mjuk och hanterbar. Är med i en bilvårdsgrupp på fejjan och i princip alla där har bara positivt att säga om AVA, och efter att ha köpt en så kan jag bara hålla med om att det känns som ett bra märke för pengarna :)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år