Enligt mig bedrövligt dålig bildkvalitet som är ljusår efter GoPro, både på still- och rörlig bild. Men alla har vi olika krav.
Du jämför ju inte med något. Dessutom noll angivelse om upplösning mm. Här är iaf. två klipp, ett i dagsljus och ett i mörkare stadsmiljö, bägge i 1080p 60fps:
Dagsljus (Hero4 Silver i detta testet men den har samma sensor och prestanda i dessa inställningar):
https://www.youtube.com/watch?v=0DLmicG11jU
Mörkare omgivning:
https://www.youtube.com/watch?v=ty2K2H1Btaw
För att återkoppla till trådskaparens ursprungsfrågor:
Just formen på kameran kan spela roll för vindfång. Där har tex. Sony, Garmin mfl. en fördel med tanke på att de är "spetsiga" istället för att vara byggda i ett boxformat. Men det tycker jag personligen att du bara ska överväga om det är så att du känner att du kommer att köra i väldigt höga hastigheter i kombination med hjälmmontage.
Själva vikten är rätt så försumbar i jämförelse med hjälmen så någon större viktöverföring sker inte, men det beror på faktorer som tex. vilket fäste som nyttjas samt vilken modell du väljer. Sidomontage med bred kamera långt ifrån hjälmen ger hävstångseffekt och vikten blir mer påtaglig.
När det gäller montaget så kommer du att kunna testa dig fram om det bara är så att du köper ett bra paket som innehåller lite olika fästen. På hjälmen, på framgaffeln, bak, riktad mot förare, ja, det beror på vad man vill ha.
Betydelse av bildstabilisering spelar också större roll om man monterar i någon fast del på motorcykeln som skakar mycket, monterar man alltid på hjälm så har man ju liksom en inbyggd stabilisering i att den sitter i toppen på en kropp som i sig dämpar vibrationer.
Har du någon speciell budget? Det kan naturligtvis spela roll.
Vill du kunna nyttja kameran till andra saker, tex. under vintern så kan batteritid mm. vara bra att ha koll på. På fordon så finns ju dock alternativet att dra fram matning via usb-sladd förutsatt att kameran stödjer det samt att det inte är för krångligt på fordonet.
En till detalj som kan vara bra att tänka på är den där finessen med att många nya kameror har möjlighet till fjärr. Det kan ibland vara praktiskt med tanke på att det kan vara fippligt att dels se kameran på sitt eget huvud samt att det med handskar kan vara svårt att slå av och på. Var indikering om inspelning sitter spelar också roll, jag föredrar att det på fronten är en tydlig lampa som blinkar eller tänds, det är väldigt behändigt om man tex. kan sätt fjärren på styret eller kring handleden och sedan bara kolla på sig själv i backspegeln då man slår av och på kameran.
Vissa tycker att man vill dölja sitt kameranyttjande lite, kanske därmed väljer en liten och diskret kamera. Det beror lite på personlighet och var man kör.