Vilken hoj (600)??

Jörgen1

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Viggetorp, Värmland
Hoj
letar hoj
Körde retta förut men den hamnade i diket tyvärr (jävla bambi) så nu tror jag att jag ska satsa på en 600. Jag vill ha en riktig brutal bushoj. Vilken rekomenderar ni och varför?
Jag är inne lite på en R6:a, finns det bättre?

Mvh.Jörgen
second place
is the first
looser
 

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Ort
Skövde, tyvärr...
Hoj
Ingen & alla...
En liten våt dröm som jag brukar ha är en marklundkittad CBR 600 RR :yoparty
200-240hk... det blir nog tillräckligt bus för mig i alla fall :tungan
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Nu kommer alla att hoppa på mig efter detta inlägg men notera att det är mina PRIVATA åsikter och jag säjer INTE att det är såhär det är!

Har haft en hornet 600 i 1½ år och bytte nu till en r1 r1an är mycket lättare att köra på ALLA sätt! när du kör motorväg så kan du ligga med ett lagom tempo och när det är dags för omkörning vrider du bara lite till och så är du om inga växlingar från 6-4/3 växel för att hitta lite drag

när man kör kurviga vägar så kan man ligga och pendla mellan exvis 2-3 växeln medans jag då på 600an hade fått växla som en tok mellan 1 -4 växeln. inga problem med draglägen ut ur kurvor bättre motorbroms mm mm.....


Nu vet ju inte jag om jag uppskattar r1an mer eftersom jag kört 600 i nästan 2 år eller om det bara är så att det är den ultimata hojen?

och jag förstår absolut inte alla dom som påstår att en hoj större än 600 cc är en dålig förstahoj? spelar det någon roll om man har 600 eller 1000 cc ??

så om du ska ha en 600 för att köra lungnare så annser jag att du är något fel ute det blir en hetsigare körning med mer växlande och högre varv!

Obs detta är mina åsikter jag har inte påstått att det är såhär det är vad jag tycker så inga idiotförklaringar tack!

lycka till med den nya hojen!

Mv. Oskar
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Läser mellan raderna och verkar som att R1an var för mycket och att en mindre kraftful hoj nog göra sig bättre hos denna person.

R6, GSXR600, ZX-6RR, 600RR. Snabba 600or.

Mitt val om jag nånsin nergraderade skulle vara en 600RR.
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Jag känner till en modell till av 600 som aldrig nämns i dessa sammanhang... :5sure
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Gulsnabbtrajja skrev:
Jag känner till en modell till av 600 som aldrig nämns i dessa sammanhang... :5sure


Det är för att knuttesverige är överfyllt av feghet och peniskomplex. Det ska vara en riktig man till att inte göra som alla andra.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Gulsnabbtrajja skrev:
Jag känner till en modell till av 600 som aldrig nämns i dessa sammanhang... :5sure


Och varför det tror du?
Om man kan leva med att den inte alls har så hög försäkring som alla andra 600R så saknar den ganska mycket streetcredd.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jörgen skrev:
Körde retta förut men den hamnade i diket tyvärr (jävla bambi) så nu tror jag att jag ska satsa på en 600. Jag vill ha en riktig brutal bushoj. Vilken rekomenderar ni och varför?
Jag är inne lite på en R6:a, finns det bättre?

Mvh.Jörgen
second place
is the first
looser
Beror lite på vad du menar med "bushoj". Är det bana eller stuntning du är ute efter?

Och, btw, looser = lösare, loser = förlorare :)
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
soppatorsken skrev:
Och varför det tror du?
Om man kan leva med att den inte alls har så hög försäkring som alla andra 600R så saknar den ganska mycket streetcredd.
Den brukar hamna sist i jämförande tester.
 

Jörgen1

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Viggetorp, Värmland
Hoj
letar hoj
Det är inte att en reeta är för brutal som jag funderar på 600 utan för jag märkte att jag tyckte det var roligast på små vägar och tror då att jag får mer skoj på en 600. vilken typ av körning: Om jag skulle vara ute efter komfort så skulle jag skaffa mej en gold wing, nu är det ren lek hoj, wheela mm som gäller dock ej på bana än så länge.
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Jag har en ex Veidec Trophy GSXR600 man kan regga... svenksåld o allt... 124 bakhjulshästar.....

Satsa på något liknande.... sjukt mycket ös för pengarna :tummenupp
(o en del mek)

//Anders
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
När jag hör MC + Busa så tänker jag direkt på nån naken stuntig trevlig båge. Testa Hornet 900 eller liknande... Kanske blir en ny passion? :)
 

kosmic

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 '05
Jag vet itne hur mkt pengarna spelar roll för dig, om du är ute efter en ny osv.

Men en riktigt bra hoj (ganska lätt me mkt motor) är ju helt klart gsxr750 -2004. Har en vikt på 188kg fulltankad och 155hk! Kan ju jämföras med Honda RR som har 117hk/200kg. Eller R6, 117hk/190kg. Tror verkligen inte du kommer ångra dig.

Lycka till!
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Chrille skrev:
Det är för att knuttesverige är överfyllt av feghet och peniskomplex. Det ska vara en riktig man till att inte göra som alla andra.
:tummenupp Det där lät bra tycker jag
:flexabiceps (borde finnas en sån smiley)
streetcredd...
Nytt ord för mig med, men rätt så beskrivande. Med en R1 måste man få maximalt med streetcredd om jag förstår rätt nu.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Gulsnabbtrajja skrev:
streetcredd...
Nytt ord för mig med, men rätt så beskrivande. Med en R1 måste man få maximalt med streetcredd om jag förstår rätt nu.

Du går tydligen till frisören ibland.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top