Vilken hoj, GPZ 900-90 eller VF 750F (1000cc motor)-83

ninjazx9r-97

Medlem
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
kawasaki zx12r -01

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Jag skulle valt Kawan. 9000:- låter billigt:va Är den i fint skick är det bara att slå till. Dom går bra, de där Gpz:eek:rna, har haft en själv.:tummenupp

Klippan

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
XJR 1300
Hade valt Kawan ,har haft en och den är faktiskt riktigt bra,
men kolla styrlager ,kamkedjesträckaren , bakhjulslager. -85an jag hade var strypt i trottellocken fr 115hk till 106hk , bara att byta om det inte är gjort så går den fint.:tummenupp

Fkpn

Medlem
Gick med
10 Oct 2005
Hoj
Honda Blackbird, 2X GPZ 900r, Suzuki GsxR1100
Hej

Jag skulle också välja Kawan, jag har ägt 2 st, en 84:a och en 85:a. De var iofs belagda med lite barnsjukdomar, men på 90:eek:rna var de borta vad jag minns. Om inte annat så skulle jag tro att det är åtgärdat på den eftersom den fortfarande lever.

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
MIN rekomendation är att du av dessa väljer GPZ.
Den har kanonväghållning jmf med VF...
Å GPZ spöade VF på bana då de var nytt på 80-talet :)

VF 750 & 1000 av de 'äldre modeller har tyvärr en dålig konstruktion som gör att kammar & vippor slits ner och blir en kostsam. Samma med kammkedjespännaren. Och det hjälper tyvärr inte med att lägga i nytt, de går ner sig iaf...
Å de är en TUNG klump.
Observera att man inte får ta fel på VF årsmod 82 till 85 och VFR som kom 86 som är en helt annan maskin.

GPZ900/RX1000/ZX10 Är iaf bättre än VF. Tänk på att de var en GPZ900 som 1984 spöade de större 1100:eek:rna.
MEN denna motor måste man oxå kolla att kammar och vippor är ok, och får bra smörjning. De tidiga led av problem... Detta kan man se på de GPZ1100 & 1200 som finns på 90-talet (ej 80-84modell) som har en extra oljedistribution sitter utanpå toppen på sidorna. En så kallad manuell kamkedjespännare kan rekomenderas med om de inte sitter en sådan på denna.
Andra kända saker e spruckna insugsgummin, förgasramembran som torkat.

Jimmy.l

Ny medlem
Gick med
6 May 2010
Hoj
Honda CBR900 :-)
Kawan är en riktig slitvarg :tummenupp, hade en själv för ett antal år sedan :D. Just -90 ians årsmodell är också en jubileumsmodell (därav färgsättningen):banana!
Det enda problemet jag hade med min var gaffeltätningarna:rolleyes:, men som sagt det är en mycket bra hoj att åka på jag, man sitter som en kung på den!! Jag tycker som dom andra, slå till på GPZ-an och var rädd om den, du har garanterat pengarna tillbaka vid försäljning!:tummenupp
Hälsningar jimmy

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...