Vilken hoj har mest hk i dagsläget?

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Ja vilken hoj har mest hk, inte orginal såklart. Vrååååltrimmade :)

Är det denna Hayabusa?
http://www.gizmag.co.uk/go/3838/ 700hp.

Ahh jaja kalla mig moppefucko men jag tycker det verkar kul att veta hur mycket du kan kräma ur en maskin.

Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Denna borde det väl vara? http://www.mc-xpress.com/records/kristerjohansson/kristerjohansson.htm Krister Johanssons Hayabusa. 685 hästar. Såg en Hayabusa som gav 701 hästar, men det är kanske samma? Fanns någon snubbe med i det hela som hette Hank någonting... Det får någon som vet gärna berätta :)

EDIT: a va fan, där hann du före... :hihi Hank Booth heter han ja! Men det är ju NLR-system, och det är väl Krister inblandad i, har jag för mig.

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
lahi skrev:
Denna borde det väl vara? http://www.mc-xpress.com/records/kristerjohansson/kristerjohansson.htm Krister Johanssons Hayabusa. 685 hästar. Såg en Hayabusa som gav 701 hästar, men det är kanske samma? Fanns någon snubbe med i det hela som hette Hank någonting... Det får någon som vet gärna berätta :)

EDIT: a va fan, där hann du före... :hihi Hank Booth heter han ja! Men det är ju NLR-system, och det är väl Krister inblandad i, har jag för mig.

Japp Christers gammla hoj som såldes till usa till Hank
men det är fortfarande Christer som är crewchief på det bygget

mc- express bygggd med Christers komponenter
NLR usa är väl inte inblandade i detta bygge vad jag vet

Motor å turbosystem är förnärvarande i Göteborg för uppdatering
Nya djärva effektmål lär vara uppsatta
Vi får se om Christer vill berätta mer här på forumet

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
andersson turbo skrev:
Japp Christers gammla hoj som såldes till usa till Hank
men det är fortfarande Christer som är crewchief på det bygget

mc- express bygggd med Christers komponenter
NLR usa är väl inte inblandade i detta bygge vad jag vet

Motor å turbosystem är förnärvarande i Göteborg för uppdatering
Nya djärva effektmål lär vara uppsatta
Vi får se om Christer vill berätta mer här på forumet
Ahaa, är det så det ligger till! Uppdatering av grejorna? Behövs det... de där 701 hästarna, är det på veven eller på hjulet? Fick för mig att de 685 som står i mc-xpresslänken var på veven och sen såg jag en film när de bänkade den med motorn i hojen, och då skulle den ju ge de där 701 hästarna, men jag vet inte om det var på hjulet eller om de räknade om det till vevhästar. Men oavsett vilket så är det grymma siffror... Körs den hojen någonsin på gata eller på Bonneville, eller är det en sk. dynoqueen?

Asfaltbarn

*Fartberoende*
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000 F -95
Pr0bz skrev:
Ja vilken hoj har mest hk, inte orginal såklart. Vrååååltrimmade :)

Är det denna Hayabusa?
http://www.gizmag.co.uk/go/3838/ 700hp.

Ahh jaja kalla mig moppefucko men jag tycker det verkar kul att veta hur mycket du kan kräma ur en maskin.

Är också lite nyfiken på sånt här även om det ofta inte är så nödvädigt att högst effekt, men vem blir inte kåt av såna höga siffror :tuttar
Jag undrar däremot vem som kör med flest sughästar på gatan, dvs utan öppna trattar och dragpipes...?

DrDynamo

Alla motorer!!!
Gick med
12 May 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750
Jag gissar på att nitrohojarna är de som har flest hästkrafter... lite fräckt med gula avgaser, men så blir det när man använder nitro som bränsle... Han här har dessutom en kompressor monterad..

Bilden är från Winternationals dragracing på Meca Raceway i Malmö...

Har för mig han körde de 201 metrarna på 4,4 sekunder

Bifogat

• IMG_4567.jpg
    IMG_4567.jpg
    82.2 KB · Visningar: 504

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Asfaltbarn skrev:
Är också lite nyfiken på sånt här även om det ofta inte är så nödvädigt att högst effekt, men vem blir inte kåt av såna höga siffror :tuttar
Jag undrar däremot vem som kör med flest sughästar på gatan, dvs utan öppna trattar och dragpipes...?
186bhp med trattar och Murray steppipe :hihi Suuuugmotor.
Skattat och besiktat.

sandstream

Guest
DrDynamo skrev:
Jag gissar på att nitrohojarna är de som har flest hästkrafter...
Ja, de är grymma att se live :tummenupp

Jämfört med dem framstår tex mr Fürstenhoffs blysläde som en lätt trimmad moped :hihi

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
KalleNorton skrev:
OT: Hur kunde TM göra ett inlägg före trådskaparen? :va
För jag ändrade mitt inlägg senare =)

Fysatan vilka hojar! Borde inte dragracinghojjar ha ganska mycket hk?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Asfaltbarn skrev:

Vad menar du med "på gatan", ned till Italien på semester eller till kiosken för å BS'a med polarna? I Sverige av de hojar som årligen besiktas på SBP är det förmodligen Dennis svarta ZX12'a på 220+ bakhjulshästar som leder ligan med 8.70-nånting på 402. På opreppad vanlig asfalt är han nästintill oslagbar.

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
andersbrink skrev:
Vad menar du med "på gatan", ned till Italien på semester eller till kiosken för å BS'a med polarna? I Sverige av de hojar som årligen besiktas på SBP är det förmodligen Dennis svarta ZX12'a på 220+ bakhjulshästar som leder ligan med 8.70-nånting på 402. På opreppad vanlig asfalt är han nästintill oslagbar.

Jeg har ennå litt flere hester på min gateHayabusa men jeg har og litt mere kubikk ( 1550 ). Til neste år blir det annen topp, andre kammer, mere kubikk ( 1585 ) og modifisert TiForce Sumo avgass... men lagre komp ( 12,5 mot 13,75 før ).

Jeg vil ikke ha noen betenkeligheter med å kjøre til Italia med min Busa neste år.

1997 var jeg på Isle of Man med min Nico Bakker som gav 220 hk på Mc-Xpress sin Superflow ( men da riktignok med andre Forgassere ( Lectron ) og annet avgassystem ) men ellers samme motor.....

( PS. Fra Alta dær jeg bor og til Gøteborg dær farjan gikk fra er det 200 mil... en vag..... )

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
Hade inte han erik på MC-xpress uttryckt sig nåt sånt här; "Vadå okörbar? Det gäller bara gasa såpass lite att du inte får laddtryck!"
Kyligt värre! :hihi

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
vore verkligen kul att få veta lite 0-100 tider för de mest extrema gathojarna. Med eller utan förlängd sving. finns det tider runt 1,7s till 100 på vanliga "standardhojar" typ turbobusa med förlängd sving?

Jonathan

Guest
Fürstenhoff skrev:
Varför vara rädd för en motor och dess effekt när kontrollen utav den sitter i din egna handled - respekt är dock ett ord som passar!! :tummenupp

/Fürstenhoff.

Jojo, men hornen i pannan har en förmåga att växa på en sådan hoj antar jag :)

Ska bara gasa liiite mer.. :näsblod

Respekt är nog mycket passande i sammanhanget.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Thunell skrev:
Var på en MC-träff, hjälmaren runt här i örebro i sommras & i starfältet så hamnar vi brevid en R1, jaha en R1 tänker man, inget speciellt, sen kollar man lite noga, vafan, siiter ju en turbo där ner bakom framdäcket, sen pratade jag lite med ägaren, sen frågade jag hur många hästar det var på det, då svarade han
- sista jag bänkade den så var det 286 hästar på bakhjulet. :kär :banana

om R1 är nervös utan styrdämpare orginal, vad har han då ? eller den går kanske bara rakt fram ? :D

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
BOSS HOSS Trike. 720 BHP, 8200cc V8
:yoparty

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    25.5 KB · Visningar: 217
  • 2.jpg
    2.jpg
    26.7 KB · Visningar: 215
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...