Vilken hoj lämpar sig för Stockholm?

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Ja jag har absolut ingen erfarenhet av Stockholm på hoj så jag har väl förutfattade meningar ;)

Givetvis är det vägarna där man kan sträcka ut som är intressant, så vem vet, nuvarande hoj kanske passar bra :) Försäkringspremien skjuter ju iväg ganska rejält tyvärr...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja jag har absolut ingen erfarenhet av Stockholm på hoj så jag har väl förutfattade meningar ;)

Givetvis är det vägarna där man kan sträcka ut som är intressant, så vem vet, nuvarande hoj kanske passar bra :) Försäkringspremien skjuter ju iväg ganska rejält tyvärr...

Premien lär nog vara ett generellt problem om du ska bo inne i stan oavsett hojmodell... Iofs är ju sporthojar värstingarna i den klassen..

:Jonas

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Hoj
'16 Tuono V4R Factory
Har gjort det som många här tycker är i stort sett omöjligt. Har kört på 600cc Hornet '09 i snart 3 säsonger och tycker fortfarande det är skojs som tusan. Mycket i det ligger väl i att jag använder den väldigt mycket för turer in och ut ur Stockholm och i förorterna runtomkring. Ute på landsvägarna är det väldigt mycket sus (samma som för alla nakenhojar) och dit gör man avstickare ibland men ska man ha det som primärt mål ska man nog välja något annat.

Kraften är fullgod för alla hastigheter man rör sig kring (det är ju någon gång då och då när man sträcker ut på E4an man känner att det kan vara lite mjäkigt) och smidigheten är guld värd. Kanske tycker du 1000cc är roligare men då måste du nog gå upp lite i prisklass eller tillbaka lite grann i årsmodell. Jag är ivf mycket nöjd över min kombo även fast det inte är det kraftigaste eller mest karismatiska alternativet.

Välkommen hit :tummenupp

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Suzuki GSR 600/750, Suzuki B-King, Bandit 1250 går alla att få en mycket vettig premie via Suzukis märkesförsäkring.

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
Bästa stadshojen jag haft var Höna XR650R. Den har jag haft en av. Sämsta stadshoj jag haft är Ducati 900 SS -97. Den har jag haft tre av. Så får ni själva dra slutsatser om nivån av vett och sans här :)

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Huddinge är ju ingen storstad även om det är en av stockholms största komuner om jag inte är helt ute och cyklar så jag tror nog sportis funkar lysande. jävligt nära till bulten också :)

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
GSX-R 750 K2
Behåll gixern! Iaf ge den en chans. Om du ska bo i Huddinge kommer majoriteten av pendlandet ske på motorväg. Dessutom är försäkringen inte särskilt dyr om du är skriven utanför tullarna.
Jag blev förvånad över hur fint min gixer klarar rusningsrafiken så ge den en chans innan du byter bort den!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Bästa stadshojen jag haft var Höna XR650R. Den har jag haft en av. Sämsta stadshoj jag haft är Ducati 900 SS -97. Den har jag haft tre av. Så får ni själva dra slutsatser om nivån av vett och sans här :)

Jag hade också en SS900 och det är solklart den sämsta stadshojen jag har kört. Nu har jag inte kört en GW men frågan är om SS:en inte hade varit sämre ändå...

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Synd att det inte var till Gdansk du skulle flytta =) jag o polaren (som har R1a) kör som vi vill här! 200+ inne p 50vägarna när det tillåts är inga problem, men ^^ nu är de ju sverige vi pratar om, kanske en hornet 900??? bara en ide =) kanske du kan hitta inom bugdet :va

Marinus

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
Multistrada v4s
Om du ska bo i Huddinge så får du vara beredd på minst 5000 spänn bara på lås.

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Nu äre ju så att stockholmspendling är broöppningar, köer och totalt trafikhaveri.
Bara å chilla, ta en cigg och spana lite.
Skattebefriad tvåtakt,
trimmas till ett jävla spjut,
parkeras överallt,
drar allt de första tio metrarna.
You meet the nicest people på en FS1a
FS1.jpg
Sen ser man till att den ser skabbig ut,
för ingen vill sno en gammal skithög.
Trodde de ja. Ha! Ses vid rödljuset pucko.
Så ska du få se en knappt fungerande baklykta
försvinna mot horisonten i ett oljerökmoln
snabbare än du hinner twittra
"var i helvetes jävlar kom all dimma ifrån?"

Last edited:

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Synd att det inte var till Gdansk du skulle flytta =) jag o polaren (som har R1a) kör som vi vill här! 200+ inne p 50vägarna när det tillåts är inga problem, men ^^ nu är de ju sverige vi pratar om, kanske en hornet 900??? bara en ide =) kanske du kan hitta inom bugdet :va

Haha, gör din hoj ens 200 km/h+? :va

Rippling

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Hoj
Såld :(
Var i Huddinge? :hej Bor själv där o trivs mycket bra. Är det jobb som lockar ner er?

Förstår inte varför man skulle behöav lägga så mycket pengar på lås, aldrig haft några problem och förstår inte varför det skulle vara värre Huddinge än någon annanstans, sen finns det ju givetvis bättre och sämre områden precis som med alla kommuner.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Suzuki GSR 600/750, Suzuki B-King, Bandit 1250 går alla att få en mycket vettig premie via Suzukis märkesförsäkring.

Sambons GSX1250 (kåpad bandit) är billigare på svedea och bilsport än på suzukis märkesförsäkring nu. Med lägre självrisk, så man ska nog kolla runt på andra försäkringar om man har en suzuki. (Bara ett tips.)

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Var i Huddinge? :hej Bor själv där o trivs mycket bra. Är det jobb som lockar ner er?

Förstår inte varför man skulle behöav lägga så mycket pengar på lås, aldrig haft några problem och förstår inte varför det skulle vara värre Huddinge än någon annanstans, sen finns det ju givetvis bättre och sämre områden precis som med alla kommuner.

Som ser ut just nu och om allt går i lås så blir det Stuvsta för våran del :) Förstått att det ska vara ett rätt lugnt område så det känns jäkligt bra, håller tummarna med andra ord.

Det är en kombination av jobb och att bryta mönstret. Sambon har redan jobb på gång och jag funderar på att studera så vi får se hur allt landar!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati