Vilken hoj passar mig 160cm!!

atarena

Ny medlem
Gick med
23 May 2009
Hoj
ingen
Heej Hopp!!

jag ska ta lätt mc kort om 2 månader och jag vet fortfarande inte vilken hoj jag ska ha :( jag är 160 lång så de är inte mycket å komma med men snälla hjälp mig med att hitta några hojjar som skulle kunna passa eller någon som kanske har nån hoj som man kan rekomendera :confused:
Tack på förhand en förvirrad ungdom :yoparty

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Budget är alltid bra information om man vill ha hojrekommendationer :)

Brunell

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Hoj
CBR lättviktare
Att rekommendera en hoj bara genom din längd är i mitt tycke svårt. Finns många frågor jag själv skulle vilja ha svar på först:
*2-takt/4-takt?
*Budget?
*Enduro/'sport'/Touring?

Om du skulle svara på dom tre frågorna tror jag många fler skulle kunna ge dig råd.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Vilken som hellst, skulle jag vilja säga. Är du rädd för att välta när du stannar är det bara att finslipa tekniken. Häng ut och ha sadlen i knävecket så får du lätt ner hela den andra foten. Och så tunga är inte 125:eek:r så man behöver balansera med båda fötterna i.

Som ett exempel.. Min syster provsatt min Wr-125:a, den är bra jäkla hög och hon är inte så lång, det gick bra.. Bara att hänga!

atarena

Ny medlem
Gick med
23 May 2009
Hoj
ingen
Att rekommendera en hoj bara genom din längd är i mitt tycke svårt. Finns många frågor jag själv skulle vilja ha svar på först:
*2-takt/4-takt?
*Budget?
*Enduro/'sport'/Touring?

Om du skulle svara på dom tre frågorna tror jag många fler skulle kunna ge dig råd.

Jaa du jag kan tänka mig både 4 och 2 takt de spelar ingen roll och spelar ingen roll vad de kostar eller jaa du förstår .. :tungan jag vet ju till exempel cbr 125 an de är ju inte så hög men finns de fler sånna skönheter :D

Budget är alltid bra information om man vill ha hojrekommendationer :)

spelar ingen roll vad hojjen kostar bara jag kan köra hojjen :p Tips :Bugar

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jaa du jag kan tänka mig både 4 och 2 takt de spelar ingen roll och spelar ingen roll vad de kostar eller jaa du förstår .. :tungan jag vet ju till exempel cbr 125 an de är ju inte så hög men finns de fler sånna skönheter :D

spelar ingen roll vad hojjen kostar bara jag kan köra hojjen :p Tips :Bugar
Du kan köra ALLA. Köp den du vill ha.

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Du kan köra ALLA. Köp den du vill ha.

jo men de kan vara bra att han kan komma upp på den också. visst körningen funkar men det är rätt störande med att ha svårt att komma upp på den.

Enduro är inget jag tipsar om eftersom att de sällan är så små. speciellt crm som är en av hondas högsta maskiner.

gerilla_93

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
2017, Kawasaki Z900
jag e lite i samma sits som du:p jag har inte fyllt än men farsan och ja hitta en CBR125:A billigt från en polare till familjen så jag kolla den, jag e ju iofs lite längre än 160 men den e väldigt låg och trevlig att köra, och den drar väldigt lite men har ett trevligt acc och hyfsat topp så jag rekommenderar den verkligen!:tummenupp

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
jag e lite i samma sits som du:p jag har inte fyllt än men farsan och ja hitta en CBR125:A billigt från en polare till familjen så jag kolla den, jag e ju iofs lite längre än 160 men den e väldigt låg och trevlig att köra, och den drar väldigt lite men har ett trevligt acc och hyfsat topp så jag rekommenderar den verkligen!:tummenupp
Jäkla massa man kan efter att ha provkört lite på en ö, i skärgården. :rolleyes:

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Ahh, kåååwllt!

:rofl

Jo cbren är väl inget fel som första maskin, men de hörs att du inte har provat så mycket annat. Man tröttnar fort på den när man väl lärt sig att köra. Men rekomenderar ändå starkt att välja en 2-taktare om man inte har något imot att dra strypningarna sen när man väl kan köra. :rolleyes:

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!