Vilken hoj ska jag använda?

arbe21

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 520sx Motard
Hej har starka funderingar på att börja tävla nästa säsong i motard. Har nu en KTM 525sx -02 som jag först tänkte använda. Den är otroligt pigg och väellådan är ombydd till 2 växlar till. Är enormt rå. Så den skulle nog funka om jag fixade lite. Men en lite nyare och bättre kanske behövs om man ska börja tävla på allvar. vad rekomenderar ni? Ni är trotts allt pros i frågan. :tungan
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Tror nog att det är du som sätter gränserna i början.
Kör med den du har och byt upp dig när du känner att hojjen sätter
begränsningarna :tummenupp
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
arbe21 skrev:
2167596 Hej har starka funderingar på att börja tävla nästa säsong i motard. Har nu en KTM 525sx -02 som jag först tänkte använda. Den är otroligt pigg och väellådan är ombydd till 2 växlar till. Är enormt rå. Så den skulle nog funka om jag fixade lite. Men en lite nyare och bättre kanske behövs om man ska börja tävla på allvar. vad rekomenderar ni? Ni är trotts allt pros i frågan. :tungan

525an är en väldigt snäll motor att börja tävla med med fint vrid. Toppeffekten är väl inget att hänga i hjulgranen men det gör den väldigt lättkörd. Varför inte köra med den du har? Räcker jäkligt långt.

Som sagt, när du känner att hojen sätter begränsningarna är det dags o byta o det brukar dröja ett tag! Fast du kanske är en VDB o behöver en ktm613, det vet ju inte jag.. :hihi

/Dave
 

arbe21

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 520sx Motard
Somsagt ny inom ämnet och är inte riktigt med i förkortningar en så behöver översättning på orde VDB :7peta

Ja kanske ska modda min vad är det som kräfs för att få köra på bana vet att man måste ha puckar men vad mer???


David P. skrev:
2171361 525an är en väldigt snäll motor att börja tävla med med fint vrid. Toppeffekten är väl inget att hänga i hjulgranen men det gör den väldigt lättkörd. Varför inte köra med den du har? Räcker jäkligt långt.

Som sagt, när du känner att hojen sätter begränsningarna är det dags o byta o det brukar dröja ett tag! Fast du kanske är en VDB o behöver en ktm613, det vet ju inte jag.. :hihi

/Dave
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
arbe21 skrev:
2172493 Somsagt ny inom ämnet och är inte riktigt med i förkortningar en så behöver översättning på orde VDB :7peta

Ja kanske ska modda min vad är det som kräfs för att få köra på bana vet att man måste ha puckar men vad mer???

Kolla in länken för reglementet.

http://www.svemo.se/file_out.php?id=1216

VDB= Van Den Bosch= Motard-legend/Halv-Gud (my bad)

Generellt: puckar på axlarna, sätt under pinnarna med för din egen skull, barkbusters (helst med alubågar!), uppsamlingskärl (så inget kan rinna ut vid vurpa). O naja allt som bromsar eller som kan lossna o spilla.

Good luck!

/Dave
 

arbe21

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 520sx Motard
Då blir det till att fixa lite grejer!

Lycka till i morgon på Svenska cupen om du ska köra.

MVH Jonas

David P. skrev:
2172649 Kolla in länken för reglementet.

http://www.svemo.se/file_out.php?id=1216

VDB= Van Den Bosch= Motard-legend/Halv-Gud (my bad)

Generellt: puckar på axlarna, sätt under pinnarna med för din egen skull, barkbusters (helst med alubågar!), uppsamlingskärl (så inget kan rinna ut vid vurpa). O naja allt som bromsar eller som kan lossna o spilla.

Good luck!

/Dave
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top