vilken hoj ska jag lägga slantarna på!?!?

Gabor

Guest
hermes skrev:
"Hoj1: GSX-R 750, 3200mil,"
42 500:- för en
skrapad import hoj låter dyrt tycker jag

pruta minst 7000:- eller också får han fixa hojen....tycker också att det är dyrrt...finns massor med hojar tillsalu

mamartin

Mamartin
Gick med
28 Mar 2004
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
Jag har kört både 750 och 600 -98 och i mitt fall var 750 inte avsevärt starkare, den kändes starkare i lägre varv men varför ligga på låga varv? Den var också mer vibrationer i den. Däremot de nyare 750 skall det vara riktigt bra drag i.

600 på bilden är väldigt skrapad på kåpan ser det ut som, kanske är bättre att sattsa på en -98 utan kåpskrap, det blir bättre andrahandsvärde + att du inte behöver lägga ut pengar på att fixa det.

Gabor

Guest
aztech skrev:
jag har uppkörning 17:e augusti så jag hinner greja en del innan, har lagat rost på bilar m.m. tidigare och jag antar att det är snarlikt arbtete men å andra sidan kan det va ett helvete att slita och spackla i plast...

pruta på båda,, kolla vilken som går att få billigast,,skit i att laga i år ..kör,,, :tummenupp , du kommer i alla fall att lägga den förr eller senare... :( , det måste man annars blir man ingen bra förare,,, :7peta ,du har ingen aning om vart gränsen går...efter klotning vet du.... :lol

aztech

Ny medlem
Gick med
16 May 2004
Hoj
GSX-R 600 -97
tack för tips och råd!

får käka lunch och fundera över saken som sagt så sitter det i degen till stor del, man är ju tyvär inte gjord av stålar och det låter som att det kan bli en VÄLDIGT dyr historia med 750in, jag menar att det är väl större risk att den är risig i motor än 600an med tanke på milen...

CYA :(

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Vänta en liten stund så dyker det upp fler alternativ.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag har haft en sådan 750 som på bilden i nästa två säsonger. kört ca 2000 mil med den. Tillockmed samma färg. Regnr: BUA 948

Emmi har/har haft en exakt likadan 600 som den du funderar på och den har jag kört iallafall 100 mil med. Emmi har även kört min 750.

Vi är båda rörande eniga om att 750n är ett bättre köp motormässigt. Mitt ex. var även betydligt stadigare i chassi/fjädring, men det kan bero på att hennes dämpare börjar ta slut.

Däremot är det ett ockerpris han begär för hojen. 32-35 vore mer rimligt för en skrapad eftersom bara klistermärkena till 1 sida kostar ca 4´ och färgen får inte att få tag i (röd perl med någon konstig rosa grundlack), vilket gör att man inte kan lacka om kåpdelarna i ett nafs. Kolla tyskland istället. Eller vänta.

750 är ett mycket bättre val!

//jaG

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar