Vilken hoj ska man ha???

MrMange

Mange
Gick med
7 Sep 2003
Ort
Bromma
Hoj
Gsxr 600 K7
Sitter och väljer melllan en r1 03-04 500-1000mil eller en gixxer 600-07 som gått 100mil. Har inte så mycket erfarenhet av 600cc och om det e stor skillnad vad gäller körglädje mm mellan dom. Det skiljer ju inte många kronor i försäkring heller. Så vad säger ni?
 

Dark_Messenger

Guest
Svårt.. Nytt är alltid nytt, det kommer du ju inte ifrån. 600:an är väl lättare och lite mer kvickstyrd antar jag. Literhojen har mer pung rakt på! :yoparty
Växla mer på 600:an. Du lär ju ha ordentligt med mos i båda maskinerna så det räcker till..

Personligen hade jag tagit rettan. Jag gillar litermaskiner.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
men pungen i en literhoj kommer man aldrig ifrån. STOOOR skillnad på R1 03 och 04.
 

MrMange

Mange
Gick med
7 Sep 2003
Ort
Bromma
Hoj
Gsxr 600 K7
men pungen i en literhoj kommer man aldrig ifrån. STOOOR skillnad på R1 03 och 04.

Hade en r1:a -00 för några år sen och den va jag inte så nöjd med =( Köpte en gixxer 750 -04 som jag va mer än nöjd med men så klart blir den ju snodd.... Därför letar man nytt nu
 

PalleR1

På 1000cc sen -96
Gick med
29 Apr 2007
Ort
I landet med den långa vintern
Hoj
R1 -05
Tjena!

Jag är lite förbryllad över själva frågan. :va

1000 cc eller 600 cc. Om du inte vet vilken storlek du ska ha av dessa så kanske du ska vara kvar i 750 klassen. :tummenupp Det bästa av 2 världar eller det sämsta av dem?

Kuggfrågan är väl egentligen om du gillar att växla och varva eller om du föredrar att kunna åka raskt med mindre växlande.

Personligen är jag 1-liters beroende. :yoparty

Palle
 

MrMange

Mange
Gick med
7 Sep 2003
Ort
Bromma
Hoj
Gsxr 600 K7
Tjena!

Jag är lite förbryllad över själva frågan. :va

1000 cc eller 600 cc. Om du inte vet vilken storlek du ska ha av dessa så kanske du ska vara kvar i 750 klassen. :tummenupp Det bästa av 2 världar eller det sämsta av dem?

Kuggfrågan är väl egentligen om du gillar att växla och varva eller om du föredrar att kunna åka raskt med mindre växlande.

Personligen är jag 1-liters beroende. :yoparty

Palle


Joo men det finns ju inte allt för mycket att välja på... Blev gixxern iaf och jag e nöjd iaf när man ligger över 9000 varv =)
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top