Vilken hoj skulle du INTE vilja äga ?

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Victor skrev:
Och jag är rättså övertygad om att du har fel.
Och om nu din kompis HD-åkeren skulle dra ifrån så är det helt och hållet beroende på att han är en bättre förare.
Men han skulle såklart vara snabbare på en R-hoj.

Jag förstår inte jämförelsen fö.

Jaja, klart. Han är en bra förare. Vad jag ville påpeka var väl mest att det går att åka på rättså bra med en sådan också.

Vet många som kör snabba maskiner men inte kan hantera dom.

Har bl.a. kört ifrån en R1:a på kurvig väg med min Gs500:a. Kändes löjligt.

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
NO_FEAR skrev:
Tycker bara att alla här ska veta att det går att åka riktigt fort med HD också.
Jag är ingen HD älskare, tvärtom. Tycker inte om dom. Men vill ändå ge dom en ärlig chans.

Har en polare som kör en HD Sportster 1200. Lite trimmad.
Han drog bl.a. ifrån sin bror som körde R6:a på 0-100.
Och jag är rättså övertygad om att många här inne inte haft en chans att hänga på den här killen med HD:n på en kurvig väg även om ni åker på lite häftigare pvc-raketer.

Just my 50cents.
Jag har en kompis som bygger HD,bla annat så har han byggt en med en 113cui dvs 1900cc elle nåt.Med 100 bakhjulshästar så lämnade han mej lätt bakom med min gamla Retta,endast raktfram race till 100kmh då alltså.Jag har själv provat den,den var absolut inget att svänga med.Cool hoj men 200tusen hade jag inte gett för den,motor(S&S) utan v-låda kostade 90lakan elle nåt grymt dyrt :näsblod

Metalmotard

Ibland full men inte alltid rulle!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
XT660X-05
CorbenDallas skrev:
Jag har kört tillsammans med BMWklubben (som föråkare, utan BMW) och jag kan intyga att folk kan köra både fort o bra med sådana maskiner. RIktigt jäkla fort tom, så helt kass kan dom inte vara. Jag tycker dom är rätt tuffa o nog fick sig tankarna ang BMW en törn den dagen. Trodde det var mest gamla gubbar i hatt som körde BMW men ikke då...

Måste bara fråga, har din hoj ett kön? Ingen av mina hojar har någonsin haft det. Jäkligt synd, för det måste vara praktiskt om man har mer än en. 9 månader senare så får man små minimotosar... :D

Man kan köra sportigt med en sportTOURING Bumse
:)

Bifogat

• Danskenrörken.jpg
    Danskenrörken.jpg
    25.1 KB · Visningar: 88

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
Det enda jag inte skulle vilja äga i hoj-väg är väl något som jag inte kan få pengar
för när jag säljer den. :) Sen vad det blir vet jag inte... nån rasad plastraket från tidigt 80-tal kanske. ;)

_CoB_

Veni Vidi Vici
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
H-D Street Rod -06 Customized, Triumph Daytona 675R -11
PULKA skrev:
allt med 2 hjul e ju fräsigt tom sura mopeder .... därimot gillar jag inte skoter varianterna som finns på både "mc" i 650 med tex burgman o liknaknde o i moppe variant ....BLÄ

Drar du mitt namn i smutsen?? :fatta!
Heter faktiskt Carl Burgman... :yoparty
Min morbro börja snacka med killarna i montern på någon mässa att vår familj skulle ha % på vinsten på de skotrarna eftersom de snott vårt efternamn... :lol

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Gamla radfyror på under 500cc är väl inget jag skulle vilja äga. Men kunde man ha skoj på försvarets HVA258:a så kan man nog ha skoj på det mesta. Hellre en gammal sunkhoj än ingen alls!

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Många som klagar på Goldwing.. Någon av dessa som kört en 1800?
Grymt underskattad, kör garanterat ifrån mång tidiga -80 tals sporthojar.
Dock skulle jag inte vilja äga en själv, men motorn är grym!
Själv skulle jag inte vilja äga någon hoj äldre än 2000.. (Kanske en RC30 eller RC45 att ha i garaget..)

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Apropå cx500 och goldwing, det fanns en gång en modell som hette silverwing, det var just en cx500 med stora fula kåpor liknade goldwing, det är en pärla.

Dessutom vill jag se den där raceande 1800 goldwingen, jag har faktiskt aldrig någonsin sett en sådan hålla nåt tempo att tala om.

Last edited:

Honda forever

livet börjar vid 14000rpm
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR1000RR
Att skriva att en Goldwing är den sista mc man skulle vilja äga är väl ändå motsägelsefullt, jag menar en Goldwing är väl ändå ingen mc....

Den har ju backväxel..... :tungan

För mig är en Goldwing ett obestämbart motorfordon, som utseendemässigt är bland det fulaste jag sett.

skabe

the one and only
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
Nyligen såld Suzuki sv 1000s
Honda forever skrev:
Att skriva att en Goldwing är den sista mc man skulle vilja äga är väl ändå motsägelsefullt, jag menar en Goldwing är väl ändå ingen mc....

Den har ju backväxel..... :tungan

För mig är en Goldwing ett obestämbart motorfordon, som utseendemässigt är bland det fulaste jag sett.

...hade inte kunnat skrivit det bättre själv!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det mesta duger gott åt mig. Virago 250 skulle jag dock inte vilja äga.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024