Tyvärr kan jag inte hålla med Stoffy i den här frågan Man behöver ingen motorbroms för att köra supermoto, men det är svårare att köra stora tvåtaktare när man väl kommer upp på den nivån att det börjar släppa i bak... Sen när man börjar komma upp i lite effekt så blir registret lite svårkört. En 250 standard räcker gott för att träna på dock, jag kör 200cc jag.
Jag kommer köra tvåtakt i sommar iaf. Liten lätt och skojjig att köra. Ska bli kul att se när man väl hamnar på samma bana som nån snabb lirare, hur väl den hänger med =) Tidsmässigt på krokig bana så har det inte vart nå jättestora skillnader mot fyrtaktarna hittills... (me mig som pilot på båda cyklarna då)
Aprilian är bra men man behöver lägga lite slantar på den ifall man tänkt åka riktigt fort, men å andra sidan så blir det dyrt om man konverterar från cross också.
Hehe jag köper det men för en oerfaren tror jag det blir svårt att lära sig slida på tex. Men du kan säkert åka med sjjukt bra rull genom sväng. Även jag har kört 250 yamma som motard. Hehe men det var länge sedan. Tror det var 2003 2
2004 blev det 4 takt och Husaberg. Kul när det bär iväg lite oxå. Om som du säger så är 500cc tåvtakt sjukt brutalt med toppigt register. Huuuua, men jocke engström har frotfarande banrekordet på en 500 kawa uppe i Kalix om inte du har hunnit åka dit och tagit det