Jag är kort och helt nybörjare. Har bara kört moppe när jag var ung (många år sen..) och åkt på bönpallen på custom..
Nu är det dags att köpa hoj så jag kan börja övningsköra.
Vill köpa en som är så lätt att lära sig köra på och att köra upp med som möjligt. Vad jag ska ha för hoj senare får jag se då.
Vet ju inte ens om jag tycker att det är kul att köra
Har kikat på ER6 mest. Provsatt en men det var lite svårt att nå helt bra (både till backen och fram till handtagen), men om jag sänker den, och byter styre eller iaf ställer om styret helt så kanske det funkar (är det svårt/dyrt att byte styre?). Fluffet på insida lår gör det ju inte lättare att nå..
Hur tycker ni skillnaden i att köra ER6N mot ER6F, för en väldigt kort nybörjare (156 cm)
Ett alternativ är att köpa en mindre hoj och bara ta A2. Eller börja köra på en mindre och byta upp sig innan uppkörning.
Men vilken hoj skulle ni rekommendera då? Googlar man så verkar ER5 vara lika hög som ER6...
Bör kosta max ca 30 000, men köper gärna en billigare först för att byta upp sig när jag kört ett tag, om jag tycker det är kul. Å andra sidan vill man inte ha så kassa grejer att man lessnar pga det.
Och skulle ni prioritera ABS?
Nu är det dags att köpa hoj så jag kan börja övningsköra.
Vill köpa en som är så lätt att lära sig köra på och att köra upp med som möjligt. Vad jag ska ha för hoj senare får jag se då.
Vet ju inte ens om jag tycker att det är kul att köra
Har kikat på ER6 mest. Provsatt en men det var lite svårt att nå helt bra (både till backen och fram till handtagen), men om jag sänker den, och byter styre eller iaf ställer om styret helt så kanske det funkar (är det svårt/dyrt att byte styre?). Fluffet på insida lår gör det ju inte lättare att nå..
Hur tycker ni skillnaden i att köra ER6N mot ER6F, för en väldigt kort nybörjare (156 cm)
Ett alternativ är att köpa en mindre hoj och bara ta A2. Eller börja köra på en mindre och byta upp sig innan uppkörning.
Men vilken hoj skulle ni rekommendera då? Googlar man så verkar ER5 vara lika hög som ER6...
Bör kosta max ca 30 000, men köper gärna en billigare först för att byta upp sig när jag kört ett tag, om jag tycker det är kul. Å andra sidan vill man inte ha så kassa grejer att man lessnar pga det.
Och skulle ni prioritera ABS?