Vilken idiot jag är!!!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Värd varenda en av de där tretton kronorna, lovar.

Jag kan spara 12.50:- åt er!

Klipp en cm bränsleslang.
Sätt slangbiten på skivbromslåsets nyckel.
För att kunna låsa skivbromslåset måste man flytta slangstumpen till tändningsnyckeln.

Går tändningsnyckeln inte ner i låset för att det sitter en gummislang på den så sitter skivbromslåset i skivan.

IDIOTSÄKERT (testat av mig själv)
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Fan vad surt.
Är skivbromslås så jävla bra?
Jag menar, de verkar ju ställa till med mer skada än nytta. Att glömma det verkar ju vara ” en klassiker”.
Du är ju långtifrån den första som glömt låset om jag förstått rätt.
Hindrar skivbromslås tjuven?
Finns det inga alternativa lås som är bättre?
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Har mitt i bakdrevet. Skulle bara flytta fram hojen lite på parkeringen en dag å tänkte "de var då.. själve.. FAAAN va tungt de gick". Sen såg jag det tillknycklade kedjeskyddet peka rakt ut från hojen. :)
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Verkar som att det är många som blivit utsatta för denna typ av krasch? kan det vara "the return of skivbromslås" som kommit?

Lider med dig :( inte direkt billiga delar till era typer av hojar heller..
 

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Hade liknande incident för en liten tid sedan,, bromskivor x 2, bromsbelägg x 2, hastighetsmätarvajer, plastpryttelpåaxeln för vajern.

Piratgrejor så långt det gick - 7,500SEK blev notan för mig. S-racing hjälpte till gott för mig annars hade det gått på 8-9.000SEK

Klarade alla kåpor och plastdetaljer dock.

Surt men klarade mig förmodligen billigt undan trots allt förutom sårad stolthet då förstås... Lider verkligen med dig!
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag kan spara 12.50:- åt er!

Klipp en cm bränsleslang.
Sätt slangbiten på skivbromslåsets nyckel.
För att kunna låsa skivbromslåset måste man flytta slangstumpen till tändningsnyckeln.

Går tändningsnyckeln inte ner i låset för att det sitter en gummislang på den så sitter skivbromslåset i skivan.

IDIOTSÄKERT (testat av mig själv)

Riktigt smart ju :tummenupp vem kom på denna briljanta idé ? :)
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag kan spara 12.50:- åt er!

Klipp en cm bränsleslang.
Sätt slangbiten på skivbromslåsets nyckel.
För att kunna låsa skivbromslåset måste man flytta slangstumpen till tändningsnyckeln.

Går tändningsnyckeln inte ner i låset för att det sitter en gummislang på den så sitter skivbromslåset i skivan.

IDIOTSÄKERT (testat av mig själv)

Finns det ingen mer påkostad lösning? Känns så hemvävt och gemytligt så man nästan känner tantdoften och kaffeoset från symötet. Man vill ju dessutom kunna dra till med att det kostat en slant för att i nästa andetag påpeka hur prisvärt det är!

Körde också iväg med låset i häromdan, bara att rulla tillbaka 3 dm och plocka bort låset från bakskivan utan att det kostade en enda sloty.

(Bra förslag f ö).
 

[Mulle]

Känner mig yngre än vad jag är ;-)
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Småland, Kalmar län, Oskarshamn
Hoj
Bygger Trike
Jag kan spara 12.50:- åt er!

Klipp en cm bränsleslang.
Sätt slangbiten på skivbromslåsets nyckel.
För att kunna låsa skivbromslåset måste man flytta slangstumpen till tändningsnyckeln.

Går tändningsnyckeln inte ner i låset för att det sitter en gummislang på den så sitter skivbromslåset i skivan.

IDIOTSÄKERT (testat av mig själv)

Den enkla lilla saken kan man ju bli rik på.
 

Smagatusk

Guest
Jävligt surt, rätt mycket skador också. Jag flög av hojen nyligen så jag vet hur det känns, för min del var det grus i kurvan som var boven..

Nu blir det senilsnöre (som i mitt fall) eller Abus detecto antar jag.

:confused:

Sarkasm funkar dåligt om man inte använder sig av smileysar till höger och vänster har jag fått förklarat för mig. Men hur fan kunde gruset vara boven om du glömde låset?

:sistagroggenjaglovar
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag kan tyvärr inte ta åt mig äran, men jag har använt mig av det knepet skitlänge och har fått kliva av och ta bort skivbromslåset ett par gånger...

Nu skulle man bara ha haft en slangstump med Sporthoj-loggan på, om Swedie trycker upp såna och tar 199:- för dom i shopen så kanske lösningen känns exklusiv nog för att bli allmänt accepterade bland forumfolket :hihi (jag vill dock ha en gratis)
 

Smagatusk

Guest
Jag kan spara 12.50:- åt er!

Klipp en cm bränsleslang.
Sätt slangbiten på skivbromslåsets nyckel.
För att kunna låsa skivbromslåset måste man flytta slangstumpen till tändningsnyckeln.

Går tändningsnyckeln inte ner i låset för att det sitter en gummislang på den så sitter skivbromslåset i skivan.

IDIOTSÄKERT (testat av mig själv)

Hade inte funkat på mig. Jag hade undrat vem fan som satt en jävla slang på min tändningsnyckel?!
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag har ett bra tipps för auu undvika sådant...Skippa alltid första åketpå dagen ...OCH sista åket o dagen !
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Hur kommer det sig att folk gör såhär hela jävla tiden?
Hur svårt ska det va?

Glömmer ni slå på tändningen innan ni börjar gasa också eller?
 

sampee

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
Hypermotard 1100 Evo
Vet hur det känns, lämnade en gång stånkan stående i fel-lut med motorn på och hann ett par meter bort innan jag hörde ett brak. Trist med onödiga fallskador!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top